فراری و ورود به سگمنتی پرسود

شاسی بلندهای لوکس
شاسی بلندهای لوکس

کمپانی فراری به تازگی اولین شاسی بلند خود را با نام پورسانگ معرفی کرد و به بازاری ورود کرد که سالانه پانزده هزار سوپر شاسی بلند در آن به فروش می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فراری پورسانگ یکی از مهم ترین محصولات فراری در تاریخ این نشان است. اگرچه کمپانی این مدل را یک شاسی بلند نمی داند و پورسانگ را در یک سگمنت خاص و منحصر به خود تعریف می کند، اما همه می دانیم که این کراس اوور اولین شاسی بلند نشان فراری است. فراری پورسانگ یکی از معدود خودروهایی است که هم در رسانه و هم در دنیای اقتصادی مالی توجهات بسیاری را جلب کرده و این برای فراری خیلی مهم است. پیش تر در خبر معرفی پورسانگ به طراحی و مشخصات فنی این خودرو پرداختیم، اما حالا بازاری را بررسی می کنیم که این خودرو به آن واردشده و رقبای سرسختی مثل رولز رویس کالینان، بنتلی بنتایگا، استون مارتین DBX707 و لامبورگینی اوروس را در برابر خود می بیند.

سگمنت شاسی بلندهای لوکس

شاسی بلندهای لوکس
شاسی بلندهای لوکس

این کلاس با نام F-SUV یعنی کراس اوورها یا شاسی بلندهای لوکس شناخته می شود. جالب است بدانید با وجود این که قیمت خودروهای این رده بسیار بالاست، اما در سالی که گذشت بالای ۱۴,۲۰۰ مشتری در این رده داشته ایم. نکته مهم در مورد این رده این است که در سال گذشته افزایش فروش ۴۰ درصدی را در این کلاس داشته ایم و پیش بینی می شود این رشد در سال جاری بیش تر هم باشد.

شاسی بلندهای لوکس
شاسی بلندهای لوکس

بیش تر فروش سوپر کراس اوورها مربوط به بازار آمریکا و کانادا است که در مجموع ۳۱ درصد فروش جهانی را به خود اختصاص داده اند. در این دو بازار افزایش تقاضای ۴۶ درصدی را داشته ایم و این یعنی تعداد بیش از ۴,۴۰۰ دستگاه فروش برای این دو بازار ثبت شده است. بازار پررونق بعدی برای این سگمنت بازار چین است که فروش بیش از ۳,۷۰۰ دستگاهی را داشته و سهم بیش از ۲۳ درصدی را از بازار جهانی داشته است. بعد از چین بازار اروپا برای سوپر کراس اوورها پررونق بوده که بازار بریتانیا سردمدار اروپایی ها در این کلاس است. تمام این آمار و ارقام به ما نشان می دهد که با سگمنتی تازه، جذاب و بسیار پرتقاضا طرف هستیم و فراری حالا می خواهد بیش ترین سهم را از این رده از بازار داشته باشد.

جایگاه فراری پورسانگ در این سگمنت

شاسی بلندهای لوکس
شاسی بلندهای لوکس

با توجه به طراحی و مشخصات فنی پورسانگ، این کراس اوور از همه نظر محصولی مورد تحسین است که پتانسیل زیادی را دارد. طراحی خارجی و داخلی این شاسی بلند به نحوی است که نه می توان آن را از دیگر فراری های تاریخ جدا دید و نه می توان آن را شبیه به دیگر محصولات فراری دانست. کمپانی فراری بیش تر توجه و تمرکز خود را بر عملکرد فنی داشته و همین باعث می شود پورسانگ یک کراس اوور ۴ نفره باشد و نه ۵ نفره! در داخل همه چیز شما را یاد یک فراری سنتی می اندازد. به زبان ساده فراری فرمول برنده خود را در تولید سوپرکارهای تاریخی در تولید این خودرو به کار برده و این یعنی قطعاً موفقیت را برای پورسانگ در این سگمنت رقم می زند.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.