فراری SF23 ؛ فصل جدید، خودروی جدید

فراری SF23
فراری SF23

کمپانی فراری همزمان با روز عشق یا همان روز ولنتاین، از خودروی جدید خود به نام SF23 برای فصل جدید فرمول یک رونمایی کرد؛ خودرویی که فراری امید دارد با آن بار دیگر و پس از سال ها، قهرمانی را به دست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پس از مک لارن و استون مارتین حالا نوبت فراری بود که نسخه ۲۰۲۳ فرمول وان خود را به نمایش دربیاورد. رنگ قرمز، طراحی خاص و مصادف شدن این رونمایی با روز ولنتاین، همه و همه مواردی بود که بر جذابیت این رویداد می افزود.

فراری SF23
فراری SF23

فراری  SF23؛ تجربه فصل گذشته فرمول یک

فراری با تکیه بر توانمندی خودروی فصل گذشته خود دست به خلق SF23 زده است. خودروی این کمپانی در فصل قبل فرمول وان توانست ۱۲ پل پوزیشن کسب نماید و همین امر آن ها را بالاتر از مرسدس و در سکوی دوم فصل قرار داد. با تمام این تفاسیر، عدم اطمینان مورد نیاز در پاور پوینت را می توان چالش اصلی فراری در فصل قبل دانست و حالا مهندسان فراری معتقدند که این چالش حل شده است و آن ها می توانند تا حد بسیار بیش تری نسبت به اوایل فصل قبل، تهاجمی عمل نمایند.

ظاهر  SF23

دماغه خودرو دارای شیارهایی برای ایجاد جریان گردابی و افزایش سرعت حرکت باد به اطراف است. ورودی های هوا نسبت به خودرو سال قبل بالاتر رفته و تغییر کرده اند. قسمتی که به اصطلاح در بدنه این نوع خودروها وان نامیده می شود نیز به همراه شیارهای هوا تغییر کرده اند.

جدید یا تکامل یافته؟

آقای کاردیل، رئیس بخش شاسی فراری، در خصوص این پرسش می گوید: اگرچه در ظاهر، خودروی SF23، نمونه تکامل یافته فصل قبل است، اما در حقیقت این خودرو کاملاً باز طراحی شده است. خودروی این فصل تعادل بهتری دارد و سیستم تعلیق هم بهبود یافته است.

مشخصات فنی SF23

فراری SF23
فراری SF23

فراری SF23 از یک پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی V6 توربوشارژ با حداکثر دور ۱۵۰۰۰ و MGU-K معادل ۱۲۰ کیلووات بهره می گیرد. عبارت MGU-K مخفف Motor Generation Unit -Kinetic است که به طور کلی وظیفه بازیافت انرژی را برعهده دارد. در اصل، MGU-K خیلی شبیه به آن چیزی است که ما آن را خودروی هیبریدی می نامیم. برای روشن تر شدن مسئله باید این طور توضیح داد که این سیستم در مرحله ترمز گیری، انرژی‌ای را که به صورت حرارتی اتلاف می شود، بازیافت می کند. این سیستم به دو روش می تواند به کار گرفته شود: هم برای بازیافت و هم برای تأمین انرژی. امروز MGU-K قادر است به طور تقریبی در کل یک دور پیست، ۱۲۰ کیلووات انرژی تولید نماید که حدود معادل با ۱۶۰ اسب بخار است. به محض فشار راننده بر روی پدال گاز، تمام قدرت در اختیار وی قرار خواهد گرفت و دیگر بحث آن که راننده آن را بخواهد یا نه مطرح نیست، راننده فقط می تواند دو حالت را انتخاب کند: نخست آن که، نهایت قدرت را در تمام یک دور در اختیار داشته باشد و یا آن که بیشینه قدرت در مسیرهای مستقیم پیست در اختیار وی قرار گیرد.

راننده های فراری

فراری SF23
فراری SF23

درحالی که، تغییرات اساسی در بخش مدیریتی و فنی تیم فراری رخ داده است، راننده های فراری متشکل از Leclerc و Sainz برای فصل سوم باهم همکاری خواهند کرد. فراری امید دارد امسال با خودروی جدید خود و با تکیه بر این دو راننده بتواند ردبول را شکست دهد.

آخرین قهرمانی فراری

فراری آخرین بار در سال ۲۰۰۸ موفق شد عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را به دست آورد.

فراری SF23 بر چه مبنایی خلق شده است؟

فراری با تکیه بر توانمندی خودروی فصل گذشته خود دست به خلق SF23 زده است.

فراری آخرین بار چه سالی قهرمان فرمول یک شده است ؟

فراری آخرین بار در سال ۲۰۰۸ موفق شد تا عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را به دست آورد.

۳.۲ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.