لکسوس NX300h و DS7 کراس بک
لکسوس NX300h و DS7 کراس بک

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو کراس اوور جذاب، گران قیمت و البته لوکس در بازار داخلی یعنی لکسوس NX300hو دی اس ۷ کراس بک بپردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مقایسه طراحی ظاهری لکسوس NX300h و دی اس ۷ کراس بک

در نمای جلوی لکسوس امضای همیشگی این برند و در واقع، چهره یک سامورایی خشن و جذاب را شاهد هستیم.
دی لایت های Lشکل علاوه بر این که از حرف L در ابتدای نام Lexus اقتباس شده اند، در نشان دادن اصالت این برند حتا از فواصل دور و تهاجمی تر بودن دماغه خودرو کمک شایانی کرده اند.

در طرف مقابل، DS را داریم. برند پریمیوم فرانسوی که قصد دارد حتا لوکس تر از چیزی که هست جلوه نماید. در طراحی نمای جلوی DS شاهد طرحی به نسبت ماندگارتر هستیم و این ماندگاری ناشی از شکل و شمایل و حالت فیزیکی ساده تر چراغ‌ ها، جلوپنجره و سپر خودروست. البته این سادگی فیزیکی سبب آسیب به گرافیک داخلی چراغ ها و جلوپنجره نشده است و در این موارد شاهد جزییاتی به نسبت کم نظیر در این فرانسوی زیبا هستیم.

در نمای کناری و عقب دو خودرو هم وضعیت دقیقاً مشابه است. پیچیدگی طراحی فیزیکی لکسوس بیش تر است و در مقابل، دی اس از جزییات و گرافیک هایی پیچیده تر و فیزیکی ساده تر بهره مند است و مثال عینی دیگر برای این مدعا، چراغ های عقب چشم نواز دی اس است.

نمای داخلی

در نمای داخلی لکسوس شاهد طرحی لوکس و جذاب هستیم و تنها ضعف آن را می توان به کارگیری دکمه های فیزیکی پرتعداد و تا حدودی گیج کننده در کنسول میانی و همچنین مانیتور کوچک خودرو دانست. به عنوان نکات جلب توجه کننده باید به ساعت آنالوگ و بسیار زیبای لکسوس و نیز کیفیت بسیار بالای متریال داخلی اشاره کرد.

در مورد دی اس شاهد طرحی لوکس تر به نسبت لکسوس هستیم و مانیتور عریض و بزرگ، چرم دست دوزی شده، ساعت آنالوگ، کلیدهای طرح الماس و دسته دنده خلبانی از موارد جالب توجه در دی اس ۷ است.

فضای داخلی هر دو خودرو قابل قبول است، اما نباید انتظار فضایی بسیار بزرگ را از NX و DS داشته باشید؛ در زمینه فضای داخل کابین کفه ترازو به سمت دی اس ۷ است.

مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی لکسوس NX300h و دی اس

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی لکسوس NX300h می توان به مواردی از قبیل ترمز ABS، ترمز EBD، سامانه کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در شتابگیری، ایربگ راننده و سرنشین و جانبی و پرده ای، محل شارژ بی‌سیم گوشی، ساعت آنالوگ، سنسور نقطه کور، کروز کنترل، رادار، نورپردازی داخلی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای دکمه ای، سقف پانوراما، گرم‌کن صندلی های جلو، سردکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله، مموری صندلی، دروبین عقب، سنسور نور و سنسور باران، سیستم کمکی پارک و… اشاره کرد.

در مورد دی اس باید به تجهیزات ایمنی و رفاهی همچون شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS – EBD و BA، سامانه کنترل پایداری، سامانه پیشگیری از تصادف، ترمز خودکار، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور خواب، صندلی های جلو و عقب برقی، سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم طبیعی، دوربین دید در شب، جلوآمپر دیجیتال، ساعت آنالوگ، استارت دکمه ای، تهویه سه گانه اتوماتیک، درِ صندوق برقی، چراغ های جلوی تطبیقی، سیستم تعلیق هوشمند، رانندگی خودکار سطح ۳، پارک و خروج از پارک اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل هوشمند و تطبیقی، یخ زدای شیشه جلو، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، ماساژور صندلی های جلو، حافظه تنظیمات راننده، نمایشگر لمسی، دنده پشت فرمان، تنظیم پیش زمینه جلو آمپر و صفحه نمایش اصلی، نورپردازی کابین، فرمان‌بر صوتی، تنظیم حالت رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران و… اشاره داشت.

فاصله محوری

لکسوس NX300h دارای فاصله محوری ۲۶۵۹ میلی متر و این عدد برایDS 7 کراس بک ۲۷۳۸ میلی متر است که نشان از فضای داخلی بزرگ تر دی اس دارد.

مقایسه مشخصات فنی لکسوس NX300h و دی اس ۷ کراس بک

لکسوس NX300h از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور برقی سود می برد. حداکثر قدرت ترکیبی این خودرو ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ترکیبی آن ۲۱۰ نیوتن متر است. گیربکس این خودرو از نوع eCVT است و NX300h یک کراس اوور دو دیفرانسیل محسوب می شود.

دی اس ۷ کراس بک از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می گیرد. وظیفه انتقال قدرت در این کراس اوور فرانسوی برعهده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک است و دی اس ۷ یک خودروی محور جلو محسوب می شود. گفتنی است پیشرانه و گیربکس این خودرو با نمونه استفاده شده در پژو ۲۰۰۸های مونتاژی یکسان است.

قیمت در بازار

لکسوس NX300h هم‌اکنون، بسته به پارامتر هایی همچون سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت خودرو از حدود ۲ میلیارد و هفتصد الی ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان در بازار قیمت دارد و این بازه برای DS فرانسوی از ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان آغاز و به ۳ میلیارد و چهارصد میلیون تومان ختم می شود.

نکات مثبت و منفی

نکات مثبت لکسوس:
کیفیت ساخت بالا، کیفیت بالای متریال، ظاهر مناسب، دوام بالای قطعات فنی و بدنه و تزیینی، سواری نرم و جذاب.
نکات منفی لکسوس:
قیمت بالای باتری ها، بازار نه چندان مناسب فروش نمونه هیبریدی.
نکات مثبت دی اس:
خاص بودن خودرو، کیفیت بسیار بالای متریال کابین، امکانات بسیار زیاد.
نکات منفی دی اس:
پیشرانه نه چندان قوی، بازار بسیار ضعیف دست دوم، عدم وجود شبکه خدمات رسانی، کمبود قطعات یدکی

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

لکسوس NX300h چه مشخصاتی دارد؟

لکسوس NX300h از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور برقی سود می برد. حداکثر قدرت ترکیبی این خودرو ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ترکیبی آن ۲۱۰ نیوتن متر است. گیربکس این خودرو از نوع eCVT است و NX300h یک کراس اوور دو دیفرانسیل محسوب می شود.

دی اس ۷ کراس بک چه مشخصاتی دارد؟

دی اس ۷ کراس بک از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر بهره می گیرد. وظیفه انتقال قدرت در این کراس اوور فرانسوی برعهده یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک است و دی اس ۷ یک خودروی محور جلو محسوب می شود.

لکسوس NX300h و دی اس ۷ کراس بک چه قیمتی دارند؟

لکسوس NX300h هم‌اکنون در بازار بسته به پارامترهایی همچون سال ساخت، میزان کارکرد و سلامت خودرو از حدود ۲ میلیارد و هفتصد تا ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان قیمت دارد و این بازه برای DS فرانسوی از ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان آغاز و به ۳ میلیارد و چهارصد میلیون تومان ختم می شود.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.