لکسوس RX450h+ مدل 2024، پلاگین هیبرید جدید ژاپنی ها

لکسوس RX450h+ مدل 2024
لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

لکسوس RX450h+مدل ۲۰۲۴ به عنوان جدیدترین پلاگین هیبرید ژاپنی با ۳۰۴ اسب بخار قدرت معرفی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

۳ نسل از سری RX لکسوس به بازار ایران وارد شده است که در میان سه نسل موجود، دومین نسل یعنی مدل های ۲۰۰۹ به بعد این خودرو علاوه بر جذابیت بسیار بالایی که دارد، به تعداد زیادی هم وارد شد. RX350های موجود علاوه بر امکانات رفاهی به‌روزی که در زمان خود دارا بودند، سواری بسیار نرم و طراحی ظاهری بسیار دلچسبی هم داشتند که موجب شده بود از سوی مردم بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

اکنون اما پنجمین نسل از سری RX لکسوس معرفی شد و هم اکنون شاهد رونمایی از نسخه پلاگین هیبرید این خودرو هستیم. در ادامه متن ویژگی های ظاهری، فنی و امکاناتی این خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی ظاهری لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

لکسوس RX450h+ مدل 2024
لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

در قسمت جلوی این خودرو با یک جلوپنجره نیمه باز مواجه هستیم که به سبب پلاگین هیبرید بودن RX جدید، همچنان نیاز به عبور هوا دارد. طراحی چراغ های جلو هم کاملاً به صورت چندضلعی گوشه دار است و درون آن هم یک خط شکسته روشن می بینیم که بسیار شبیه به حرف L است تا نماد لکسوس در خودرو باشد.

با نگاهی به نمای کناری خودرو متوجه خطوط شکسته و انحنادار طراحی هستیم که برخلاف خودروهای روز دنیا در کنارشان از دستگیره های مخفی شونده استفاده نشده است.

لکسوس RX450h+ مدل 2024
لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

فرم و شکل بخش عقب خودرو اما مانند مد روز دنیاست، زیرا شاهد به‌کارگیری چراغ های پیوسته برای لکسوس RX450h+ 2024 هستیم، اما جدا از طراحی پیوسته چراغ ها، می بینیم که خط ستون A خودرو تا درِ صندوق ادامه دار شده و یک بخش مشکی رنگ پلاستیکی، یکدستی شیشه های کناری را تا عقب خودرو حفظ کرده است.

لکسوس RX450h+ مدل 2024
لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

امکانات RX450h+

لکسوس همیشه در نصب و به‌کارگیری آپشن های جدید و به‌روز پیش‌گام بوده و به همین دلیل سعی کرده است در RX450h+ مدل ۲۰۲۴ هم بهترین ها را استفاده کند. هشت رنگ قابل استفاده برای تریم داخلی، گرم کن و سرد کن برای هر چهار صندلی، گرم کن فرمان، سقف پانوراما، ۲۱ بلندگو Mark Levinson برای سیستم صوتی و برخی دیگر از آپشن های ایمنی که کمپانی هنوز به آن ها اشاره نکرده است را می توان امکانات رفاهی و ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو دانست.

مشخصات فنی لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

لکسوس RX450h+ مدل 2024
لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴

کمپانی لکسوس برای این نسل از RX 4 پیشرانه مختلف معرفی کرده است که از میان آن ها پیشرانه مربوط به ۴۵۰h+، از نظر قدرتمندی در رده دوم قرار می گیرد. این پیشرانه پلاگین هیبرید علاوه بر یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی دیگر هم دارد که با تغذیه باتری های لیتیوم-یونی و بنزین، توان خروجی بیشینه ۳۰۴ اسب بخار را به هر چهار چرخ خودرو تحویل می دهد.

حداکثر سرعت و زمان شتاب‌گیری لکسوس RX450h+ مدل ۲۰۲۴ چه‌قدر است؟

زمان شتاب‌گیری از سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) این خودرو به لطف گشتاور آنی موتورهای الکتریکی، ۶.۲ ثانیه است و حداکثر سرعتش هم توسط کامپیوتر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

منبع: Motor1.com

امکانات لکسوس RX450h+ 2024 چیست؟

هشت رنگ قابل استفاده برای تریم داخلی، گرم کن و سرد کن برای هر چهار صندلی، گرم کن فرمان، سقف پانوراما، ۲۱ بلندگو Mark Levinson برای سیستم صوتی و برخی دیگر از آپشن های ایمنی که کمپانی هنوز به آن ها اشاره نکرده است را می توان امکانات رفاهی و ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو دانست.

مشخصات فنی لکسوس RX450h+ 2024 چیست؟

این پیشرانه پلاگین هیبرید علاوه بر یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی، دو موتور الکتریکی دیگر هم دارد که با تغذیه باتری های لیتیوم-یونی و بنزین، توان خروجی بیشینه ۳۰۴ اسب بخار را به هر چهار چرخ خودرو تحویل می دهد.

حداکثر سرعت و زمان شتاب‌گیری لکسوس RX450h+ 2024 چه‌قدر است؟

زمان شتاب‌گیری از سرعت صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) این خودرو به لطف گشتاور آنی موتورهای الکتریکی، ۶.۲ ثانیه است و حداکثر سرعتش هم توسط کامپیوتر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.