لکسوس LM ؛ محصولی برای خاص سواران دنیا

لکسوس LM

لکسوس LM را می توان یکی از خاص ترین و جذاب ترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه خودروی شانگهای دانست که علاوه بر ظاهری بسیار حیرت آوری که دارد، دارای امکانات رفاهی پیشرفته ای نیز است که می تواند این خودرو را بیش از پیش باب میل خاص سواران کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

لکسوس برند ویژه و خاص تویوتا است که محصولاتش علاوه بر کیفیت و استهلاک پایینی که دارند، دارای ظاهر و طراحی بسیار جذاب تر و همچنین امکانات رفاهی حیرت آوری نیز هستند. به این ترتیب، با برندی روبه‌رو هستیم که به همه جوانب تولید یک خودرو دقت می کند و سعی دارد بهترین خودروهای دنیا را در کلاس های مختلف بدنه عرضه کند. این بار هم مثل همیشه لکسوس با دست پر به یک نمایشگاه خودرویی آمده و توانسته است با محصولاتش نظر بسیاری از خبرنگاران را به خود جلب کند.

یکی از مهم ترین خودروهای معرفی شده توسط لکسوس در نمایشگاه خودروی شانگهای، که هم اکنون در حال برگزاری است، مینی ون LM است که خودروی جدیدی نیست، اما بازطراحی های صورت گرفته در مدل ۲۰۲۴ آن توانسته بسیاری از بازدیدکنندگان را حیرت زده کند.

طراحی ظاهری لکسوس LM

لکسوس LM

در نمای جلوی لکسوس LM، با یک جلوپنجره (Grille) بسیار پهن و حجیم روبه‌رو هستیم که برخلاف بسیاری از خودروهای دیگر، کاملاً به رنگ بدنه است.

لکسوس LM
لکسوس LM

با نگاهی به نمای کناری، یک سری خطوط طراحی می بینیم که از چراغ عقب شروع می شوند و تا گلگیر جلو ادامه می یابند. با وجود این که لکسوس LM در گروه مینی ون ها قرار می گیرد و می توانستند برای آن از درهای معمولی استفاده کنند اما ترجیح داده اند درهای کشویی را انتخاب کنند تا سوار و پیاده شدن را برای سرنشینان عقب در راحت ترین شکل ممکن قرار دهند.

برای نسخه ۲۰۲۴ این خودرو، که در نمایشگاه شانگهای آمده، رینگ های ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده است که در مقایسه با رینگ های ۱۷ اینچی، زیبایی بیش تری برای خودرو به ارمغان می آورد، اما از آن جایی که لکسوس LM مدل ۲۰۲۴ از نظر ابعاد بدنه نسبت به نسخه های قبلی بزرگ تر شده است، حس می کنیم رینگ های ۱۹ اینچی هم کوچک به نظر می رسند. با این حال، لکسوس گفته برای خریداران بازار جهانی، رینگ ۱۷ اینچی هم قابل سفارش است.

لکسوس LM
لکسوس LM

طراحی چراغ های عقب مانند بسیاری از دیگر خودروهای جهان به صورت پیوسته است، اما با شکل و شمایلی متفاوت تر. در بالای چراغ عقب LM هم لوگوی LEXUS به صورت برجسته نصب شده است که برند خودرو را به راننده ها و سرنشینان دیگر خودروها معرفی می کند و احتمال چینی بودن خودرو را به طور کل از بین می برد.

طراحی درون کابین LM

کابین لکسوس LM
کابین لکسوس LM

این خودرو قرار است در سه نسخه ۴ نفره، ۶ نفره و ۷ نفره به بازار جهانی عرضه شود که دو نسخه ۶ و ۷ نفره به صورت سه ردیفه هستند و به همین دلیل، فضای کم تری برای جانمایی آپشن ها دارند، اما نسخه ۴ نفره لکسوس LM علاوه فراهم آوردن فضای بزرگ تر و راحت تر برای سرنشینان عقب، امکان جانمایی امکانات رفاهی بیش تری را هم به خودروساز می دهد.

یکی از مهم ترین ویژگی های نسخه ۴ نفره این است که به یک مانیتور ۴۸ اینچی مجهز است. کاربری این مانیتور فقط برای سرگرمی و تماشای فیلم نیست، بلکه با توجه به خریداری شدن این خودرو توسط افراد مهم، می توان از این مانیتور بزرگ برای جلسات آنلاین نیز بهره برد.

کابین لکسوس LM
کابین لکسوس LM

یخچال فضای کافی برای قرار دادن وسایل، شیشه جداکننده قسمت عقب از جلو با قابلیت تار شدن در دو حالت، نورپردازی قسمت عقب و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر می تواند برای کسانی که در عقب نسخه ۴ نفره این خودرو می نشینند فضایی دنج و راحت فراهم کند تا از سفر خود لذت ببرند.

لکسوس LM به سنسور مادون قرمزی (infrared) مجهز است که می تواند دمای قسمت های مختلف بدن سرنشینان، پنجره ها، تریم صندلی ها، سقف خودرو و… را اندازه بگیرد و متناسب با اطلاعات به دست آمده، سیستم تهویه را به طور اتوماتیک طوری تنظیم کند که آرامش افراد حاضر در خودرو حفظ شود.

کابین لکسوس LM
کابین لکسوس LM

مشخصات فنی لکسوس LM

کمپانی لکسوس در مورد مشخصات فنی این خودرو با جزییات صحبت نکرده و فقط گفته است متقاضیان این خودرو می توانند آن را با دو نوع پیشرانه، ۲.۴ لیتری توربوشارژ و ۲.۵ لیتری هیبرید، سفارش گذاری کنند.

علاوه بر بحث پیشرانه، چسبندگی این خودرو در پیچ ها، به لطف سیستم تعلیق تطبیقی (adaptive suspension) جدیدش، ۵۰ درصد بیش تر شده است که این قضیه به خودی خود نشان دهنده به‌کارگیری مهندسی هوشمندانه در طراحی این خودروست.

منبع: Motor1.com

طراحی درون کابین لکسوس LM چگونه است؟

این خودرو قرار است در سه نسخه ۴ نفره، ۶ نفره و ۷ نفره به بازار جهانی عرضه شود که دو نسخه ۶ و ۷ نفره به صورت سه ردیفه هستند و فضای کم تری برای جانمایی آپشن ها دارند. اما نسخه ۴ نفره علاوه فراهم آوردن فضای بزرگ تر و راحت تر برای سرنشینان عقب، امکان جانمایی امکانات رفاهی بیش تری را هم به خودروساز می دهد.

مشخصات فنی لکسوس LM چیست؟

کمپانی لکسوس در مورد مشخصات فنی این خودرو با جزییات صحبت نکرده و فقط گفته است متقاضیان این خودرو می توانند آن را با دو نوع پیشرانه، ۲.۴ لیتری توربوشارژ و ۲.۵ لیتری هیبرید ، سفارش گذاری کنند.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.