لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۴ معرفی شد + ویدیو

لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۴
لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۴

با معرفی لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۴، این شاسی‌بلند ژاپنی حالا پس از ۱۳ سال به نسل سوم خود ورود کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

قدمت نسل قبلی GX به سال ۲۰۱۰ باز می گشت و به این ترتیب زمان آن فرا رسیده بود تا نسخه ای کاملا جدید از این خودرو را ببینیم؛ نسخه ای که از ظاهری بسیار تراش خورده و خشن‌ تر از مدل قبلی بهره می گیرد و فناوری مدرن تری نیز دارد. اس یو وی جدید لکسوس اوایل سال ۲۰۲۴ به فروش خواهد رسید.

آشنایی با GX جدید

لکسوس GX جدید به عنوان یک خودروی شاسی مستقل روی پلت‌فرم GA-F  که در زیر LX 600 نیز قرار دارد، بنا شده است. دارای سیستم تعلیق جلوی جناغی دوبل و چند اتصالی در بخش عقب است.  نکته دیگر آن که سیستم تعلیق تطبیقی با دمپر های فعال نیز به عنوان آپشنی جدید برای این تازه واردِ کهنه کار قابل دسترس است. لکسوس GX550 جدید در شش تریم پریمیوم، پریمیوم پلاس، اوور تریل، اوور تریل پلاس، لاکچری و لاکچری پلاس برای مشتریان قابل سفارش گذاری خواهد بود.

طراحی ظاهری لکسوس GX550

لکسوس GX550 جدید هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد.  این خودرو اکنون دارای بدنه ای زاویه دار با خطوط شکسته بسیار در سرتاسر بدنه است که به طور کلی ظاهری جعبه ای شکل را برای آن پدید آورده اند.  جلوپنجره دوکی شکل لکسوس همچنان جزو زبان طراحی این برند و بخشی از طراحی GX است. نمای جانبی، حالت جعبه ای شکل و همچنین حالت نسبتا عمودی شیشه جلو را بهتر به نمایش می گذارد.  قسمت عقب دارای در صندوق برقی و شیشه بازشو به صورت جداگانه است و چراغ ها نیز به صورت نواری و ساده و البته متناسب با ظاهر کلی خودرو طراحی شده اند.

خریداران می توانند GX را در یازده رنگ بدنه سفارش گذاری نمایند :

Eminent White Pearl, Nebula Gray Pearl, Atomic Silver, Incognito, Caviar, Nori Green Pearl, and Nightfall Mica.

تریم‌ های اوور تریل و اوور تریل پلاس در ترکیب‌ های دو رنگ با سقف مشکی و بدنه هایی در ۴ رنگ ارائه می شوند.

تریم اوور تریل و اوور تریل پلاس :

تریم های Overtrail با محافظ های مشکی روی گلگیر ها و صفحه اسکید آلومینیومی عرضه می شوند.  این مدل ها بر روی رینگ های ۱۸ اینچی با لاستیک های ۳۳ اینچی سوار می شوند.  از امکاناتاین تریم می توان به مواردی همچون کرال کنترل، سیستم کمکی حدپرکت در سراشیبی و مانیتور سه بعدی اشاره کرد. سیستم تعلیق این دو مدل، چسبندگی بیشتر چرخ ها برای عملکرد بهتر در آفرود را فراهم می‌کند. تریم Overtrail+ علاوه بر موارد بالا دارای صندلی‌های ویژه با ماساژور و بالشتک های متفاوت است.

کابین لکسوس GX550

در حالی که طراحی بیرونی GX کاملا خشن و آفرودی کار شده است، طراحان برای کابین این خودرو لوکس بودن را در اولویت قرار داده اند. کلاستر خودرو از نوع دیجیتالی و با ابعاد ۱۲.۳ اینچ تعبیه شده و مانیتور هم ابعادی ۱۴ اینچی دارد و از اپل پلی و اندروید اتو به صورت بی سیم پشتیبانی می کند. نمایشگر هدآپ دیسپلی نیز به عنوان یک آپشن برای نسل جدید GX قابل ارائه خواهد بود. همچنین مشتریان می توانند دو سبک چینش صندلی ها را به صورت ۶ تایی با ردیف دوم کاپیتانی یا به صورت ۷ سرنشینه با ردیف دوم نیمکتی انتخاب نمایند. صندلی های ردیف اول به صورت استاندارد به گرمکن و سردکن مجهز هستند و گرمکن ردیف دوم نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده است. لکسوس GX دارای تودوزی به رنگ های خاکستری، مشکی و خرمایی خواهد بود و مدل های اوور تریل با تریم زیتونی نیز قابل ارائه هستند.

ابعاد خودرو :

لکسوس جی ایکس ۵۵۰ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۰۰۵، ۲۱۱۳ (با احتساب آینه های جانبی) و ۱۹۲۰ (نسخه پریمیوم و پریمیوم پلاس) میلی متر است. فاصله محوری این خودرو هم ۲۸۵۰ میلی متر اعلام شده است. لازم به ذکر است که ارتفاع نسخه اوور تریل و اوور تریل پلاس ۱۹۳۵ میلی متر و ارتفاع نسخه لاکچری و لاکچری پلاس هم برابر با ۱۹۱۵ میلی متر است. این اختلاف ارتفاع اندک در نسخه های متفاوت GX به جهت نوع سیستم تعلیق و تجهیزات هر مدل، حاصل شده است. نسل جدید GX نسبت به نسل قبلی، ۱۲۶ میلی متر در طول، ۲۲۸ میلی متر در عرض و ۴۵ میلی متر در ارتفاع رشد داشته است.

مشخصات فنی لکسوس GX550 :

لکسوس GX 550 به یک پیشرانه ۳.۴ لیتری تویین توربو با حداکثر قدرت ۳۴۹ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر مجهز شده است. وظیفه انتقال قدرت در این اس یو وی را هم یک جعبه دنده ۱۰ سرعته AT برعهده دارد. مشخصات فنی مذکور قابلیت یدک کشی ۳.۶ تنی را برای GX به ارمعان می آورند.

نحوه انتقال قدرت استاندارد GX شامل چهار چرخ محرک تمام وقت و یک دیفرانسیل مرکزی با لغزش محدود است. انتقال الکترونیکی بین حالات ۴WD  سبک و سنگین سریعتر از مدل قبلی انجام می شود.  مدل های Overtrail نیز دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده هستند.

گفتنی است که در آینده، قوای فنی هیبریدی نیز برای لکسوس GX550 ارائه خواهد شد.

قیمت :

هنوز کمپانی لکسوس در مورد قیمت لکسوس GX550 حرفی به میان نیاورده است اما پیش بینی می شود حدود قیمت پایه این خودرو عددی نزدیک به ۵۸ الی ۶۰ هزار دلار باشد.

ویدیو

سوالات متداول :

لکسوس GX550 جدید چه مشخصاتی دارد؟

لکسوس GX550 به یک پیشرانه ۳.۴ لیتری تویین توربو با حداکثر قدرت ۳۴۹ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۶۴۹ نیوتن متر مجهز شده است.

لکسوس GX550 جدید چه قیمتی دارد؟

پیش بینی می شود حدود قیمت پایه این خودرو عددی نزدیک به ۵۸ الی ۶۰ هزار دلار باشد.

لکسوس GX550 مدل ۲۰۲۴ چه تریم هایی دارد؟

لکسوس GX جدید در شش تریم پریمیوم، پریمیوم پلاس، اوور تریل، اوور تریل پلاس، لاکچری و لاکچری پلاس برای مشتریان قابل سفارش گذاری خواهد بود.

۴.۷ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.