تفاوت های فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس + ویدیو

تفاوت های فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس
تفاوت های فونیکس تیگو ۸ پرو و پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو و پرو مکس دو کراس اوور پرچم‌دار برند فونیکس مدیران خودرو در بازار ایران هستند که از نظر فنی و ظاهری تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تیگو ۸ پرو به عنوان پرچم‌دار محصولات چری و با برند لوکس مدیران یعنی فونیکس به بازار آمد و خیلی زود توانست جایگاه خوبی در میان چینی های مونتاژی بازار ایران به دست آورد. پس از این خودرو، نوبت به نسخه پرو مکس رسید تا با قابلیت های برجسته در صدر محصولات فونیکس قرار بگیرد و تبدیل به پرچم‌دار جدید این نشان شود. در ادامه، تفاوت های ظاهری و فنی فونیکس تیگو ۸ پرو و پرو مکس را بررسی می کنیم.

تفاوت های ظاهری فونیکس تیگو ۸ پرو و پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس

این دو کراس اوور در یک نگاه بسیار شبیه به هم هستند، اما تفاوت هایی در جزییات طراحی دیده می شود. در قسمت جلوی تیگو ۸ پرو مکس حاشیه نوک مدادی رنگی را برای جلوپنجره می بینیم که این المان در تیگو ۸ پرو دیده نمی شود. همچنین موقعیت مه شکن ها در این دو خودرو متفاوت است و اسپلیتر سپر هم طراحی متفاوتی دارد. نکته مهم دیگر این است که با وجود این که در کاتالوگ های مدیران خودرو عدد یکسانی برای ارتفاع این دو کراس اوور نوشته شده است، اما ارتفاع نسخه پرومکس اندکی بیش تر به نظر می رسد.

فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس

در پروفیل کناری هیچ تفاوتی دیده نمی شود، اما در عقب تفاوت هایی نسبتاً اساسی داریم. چراغ های عقب در تیگو ۸ پرومکس رینگ زمینه مشکی را دارند و در بین دو چراغ خبری از نشان فونیکس نیست و لوگوتایپ فونیکس جایگزین آن شده است. در قسمت پایین سپر عقب طراحی متفاوتی در دیفیوزر داریم و در نسخه پرو مکس چهار خروجی اگزوز جای دو خروجی اگزوز را گرفته است. به غیر از تفاوت های گفته شده، باقی المان ها در هر دو خودرو مشترک است.

تفاوت های کابین و امکانات

کابین فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس

در کابین همه المان های طراحی و امکانات یکسان است و تنها یک تغییر را می بینیم. در قسمت وسط داشبورد تیگو ۸ پرو مکس یک اهرم دایره ای شکل برای تنظیم حالت های رانندگی و انتقال قدرت قرار دارد که این در تیگو ۸ پرو دیده نمی شود و گرافیک های مربوط به این حالت های رانندگی در سیستم مالتی مدیا اضافه شده است.

کابین فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس

به غیر از این، هیچ تفاوتی در بحث طراحی کابین و امکانات نمی بینیم و در هر دو خودرو به امکانات خوبی نظیر چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز هستند.

تفاوت های فنی

اما تفاوت اصلی در مشخصات فنی این دو خودرو رقم می خورد. در فونیکس تیگو ۸ پرو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با فناوری TGDI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود، اما در فونیکس تیگو ۸ پرو مکس پیشرانه ۲ لیتری توربو TGDI را داریم که نهایت قدرت ۲۵۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی نسخه پرومکس AWD یا تمام چرخ محرک است. هر دو پیشرانه با همکاری دو کمپانی چری چین و AVL اتریش طراحی شده اند و خروجی های خوبی دارند. اعداد نشان می دهند که در نسخه پرومکس قدرت و گشتاور بیش تر است و مهم تر از آن، تفاوت در سیستم انتقال قدرت است که در نسخه پرومکس کراس اووری تمام چرخ محرک را داریم، اما در نسخه پرو با یک کراس اوور دیفرانسیل جلو طرف هستیم.

فونیکس تیگو 8 پرو و پرو مکس
فونیکس تیگو ۸ پرو و پرو مکس

این تفاوت های فنی باعث می شود تیگو ۸ پرو مکس هم در رانندگی های عادی هندلینگ بهتری داشته باشد و هم شتاب‌گیری بهتر رقم بخورد. همچنین تمام چرخ محرک بودن نسخه پرومکس باعث می شود مسیرهای آفرودی سبک به راحتی قابل پیمایش باشد و این کراس اوور از هر نظر بین همه مونتاژی های چینی متمایز به نظر برسد. نظر شما در مورد این دو کراس اوور فونیکس چیست؟ کدام یک ارزش خرید بیش تری دارند؟

ویدیوی تفاوت های فونیکس تیگو ۸ پرو و پرو مکس

فونیکس تیگو ۸ پرو چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در فونیکس تیگو ۸ پرو پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با فناوری TGDI را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود.

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

در فونیکس تیگو ۸ پرو مکس پیشرانه ۲ لیتری توربو TGDI را داریم که نهایت قدرت ۲۵۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی نسخه پرومکس AWD یا تمام چرخ محرک است.

گالری تصاویر فونیکس تیگو ۸ پرو

گالری تصاویر فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

۴.۴ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.