فونیکس تیگو 8 پرو مکس ، پرچمدار جدید مدیران خودرو آمد

فونیکس تیگو 8 پرو مکس ، پرچمدار جدید مدیران خودرو آمد + قیمت
فونیکس تیگو ۸ پرو مکس ، پرچمدار جدید مدیران خودرو آمد + قیمت

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس نام جدید ترین و مورد انتظار ترین محصول چری در ایران است که به زودی به بازار می آید و ما در ادامه مشخصات این کراس اوور را بررسی می کنیم.

مدیران 777 مدیران 777

سری تیگو برای ما ایرانی ها بسیار آشناست چراکه یکی از بازارهای هدف چری برای صادرات محصولاتش از سال ها قبل ایران بوده و هست. ما کراس اوور های چینی را بیشتر با چری و مدیران خودرو شناختیم و البته با نگاهی به محصولات عرضه شده چری در ایران، می تمان روند بسیار سریع پیشرفت چینی ها را در طراحی و توسعه خودرو دید. با معرفی خودروهایی مثل تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو فصل جدیدی در عرضه خودروهای چینی در ایران رقم خورد. این خودروها هم طراحی مدرن و جدیدی داشتند و هم مشخصات فنی خوبی را ارائه می دادند. علاوه بر این دیگر خبری از اقتصادی بودن آن ها نبود و رسما رده قیمتی جدیدی برای این خودروها تعریف شد. حتی مدیران خودرو برند زیرشاخه جدیدی برای این محصولات تعریف کرد تا همه جوره نشان دهد این خودروها با دیگر محصولات سبد مدیران متفاوت هستند. پس از موفقیت فونیکس تیگو ۸ پرو و بازار داغ آن حالا مدیران می خواهد فونیکس تیگو ۸ پرو مکس روانه بازار کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی تیگو ۸ پرو مکس

در این کراس اوور جدید همان سبک طراحی را می بینیم که در تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو به کار رفته بود. این خودرو در طراحی بدنه عملا تفاوتی با تیگو ۸ پرو ندارد و فقط در بعضی جزئیات متفاوت هستند. در فونیکس تیگو ۸ پرو مکس حاشیه کرومی جلوپنجره بزرگ تر شده و شکل آن برجسته تر است. همین باعث می شود تا قالب سپر هم تغییر کرده باشد اما به جیز این تغییرات جزئی، تغییر دیگری در جلو نمی بینیم. در کنار همه چیز عینا همان چیزی است که در تیگو ۸ پرو دیده می شد اما در عقب باز هم تغییراتی داریم. گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و نسبت به نسخه پرو متفاوت است. همچنین طراحی دیفیوزر تغییر داشته و حالا چهار خروجی اگزوز را به جای دو خروجی در این کراس اوور می بینیم.

مشخصات فنی تیگو ۸ دو دیفرانسیل (Pro Max)

فونیکس تیگو 8 پرو مکس ، پرچمدار جدید مدیران خودرو آمد + قیمت

مهم ترین ویژگی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس مربوط به مشخصات فنی آن است. در این کراس اوور پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDi) را داریم که توان تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی با کراس اووری طرف هستیم که تمام چرخ محرک یا AWD است. این تیپ از چری تیگو ۸ پرو را بازگشت چری به تولید کراس اوور های چهار چرخ محرک بعد از ۶ سال می نامند. حالا با به کار گیری فناوری بروزتر و مهندسی دقیق تر، به مراتب عملکرد بهتری را در انتقال قدرت این چینی گران قیمت می بینیم.

بازار ایران سال ها است که بدلیل ممنوعیت واردات خودرو از حضور کراس اوور های دو دیفرانسیل یا AWD محروم است. همین باعث شده که بسیاری از مشتریان در شرایط فعلی به سراغ خرید کراس اوور های وارداتی قدیمی تر بروند چرا که در کراس اوور های چینی که در ایران تولید می شود، هیچ کدام چهار چرخ محرک نیستند. از طرفی بسیاری از مشتریان به دنبال خرید خودروهای شاسی مستقل و یا پیکاپ های ۴WD نیستند و صرفاً کراس اووری می خواهند که چهار چرخ محرک باشد.

فونیکس تیگو 8 پرو مکس ، پرچمدار جدید مدیران خودرو آمد + قیمت

همین باعث می شود فونیکس تیگو ۸ پرو مکس فعلا در بازار صفر های چینی حاضر در ایران بی رقیب باشد و حتی بدلیل محدودیت های قیمتی در بخث واردات، احتمالا خبری از کراس اوور های تمام چرخ محرک نخواهد بود و یا حتی اگر شاسی بلند هایچهار چرخ محرک به ایران بیایند، قیمتی نجومی برای آن ها در بورس کالا کشف شود.

کابین و امکانات فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس ، پرچمدار جدید مدیران خودرو آمد + قیمت

در بحث امکانات همان آپشن هایی را در این کراس اوور می بینیم که در نسخه پرو هم دیده می شد. این یعنی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس یک کراس اوور پر آپشن است و به امکانات خوبی نظیر چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، در صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.

این کراس اوور قرار است به زودی توسط مدیران خودرو به بازار ایران بیاید و چندی پیش هم ما در اسب بخار تصاویر اولین نسخه های تولیدی را در انبار مدیران خودرو در بم را منتشر کردیم.

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس چه مشخصات فنی دارد؟

در این کراس اوور پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDi) را داریم که توان تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی با کراس اووری طرف هستیم که تمام چرخ محرک یا AWD است.

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس چه امکاناتی دارد؟

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس یک کراس اوور پر آپشن است و به امکانات خوبی نظیر چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، در صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.

۵ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.