رونمایی از جتا 2019 در دیترویت + ویدیو

رونمایی از جتا در دیترویت
از سال ۱۹۷۹ تابحال فولکس واگن بیش از ۱۶میلیون دستگاه از Jetta در سراسر دنیا فروخته است و جالب است بدانید که بازار آمریکا سهمی ۳.۲ میلیونی در فروش این مدل دارد و این نشان از اهمیت این مدل در آمریکا دارد.فولکس واگن تصمیم به پیشرفت و بروز رسانی این ماشین در زمینه تکنولوژی در نسخه ۲۰۱۹ آن گرفت و حالا آن را در دیترویت رونمایی کرده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

جتا ۲۰۱۹ روی پلتفرم معروف فولکس واگن MQB ساخته شده،پلتفرمی که ساخت آن برای کمپانی ۶۰ میلیارد دلار خرج برداشت و مدل‌هایی چون گلف و آئودی A3 هم روی همین پلتفرم ساخته شده اند.جتای ۲۱۰۱۹ بطور کل تغییر کرده برای در بحث ابعاد فاصله دو محور به ۲۶۸.۵ سانتی متر رسیده که در مقایسه با نسخه قبل ۳.۳ سانتی متر افزایش داشته است.در کل باید گفت بدنه عریض تر و طویل تر شده و در نتیجه این تغییرات ابعادی در اتاق ماشین هم فضای بیشتری را فراهم کرده است که میزان دقیق این حجم اضافه شده بعدا توسط کمپانی اعلام خواهد شد.

طراحی خارجی جتا با الهام از Arteon و کانسپت I.D شکلی کشیده تر و مدرن تر به خود گرفته است.جلو پنجره بزرگتر شده و خطوط طراحی برامده تر و بلدتر به نظر می رسد.شیب ملایم سقف و طراحی جدید هدلایت ظاهری جذاب را به جتا داده است.اما تمام جذابیت جتا مربوط به طراحی خارجی آن نیست!
رونمایی از جتا در دیترویت


تغییر آشکار در طراحی داخل هم دیده می شود.ترکیب متریال مرغوب و تکنولوژی در داخل ماشین حسی بی نظیر را به راننده و مسافران منتقل می کند.سیستم نورپردازی داخل ماشین با ۱۰ رنگ مختلف تنها یکی از آپشن های جذاب جتا برای هر مشتری سختگیر است.کابین جادار جتا، تجهیزات جدیدی هم به همراه خود دارد. مدل‌های SEL و پریمیوم SEL به‌صورت استاندارد به پنل فرمان دیجیتال مجهز هستند که قابلیت شخصی‌سازی فراوانی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

با انتخاب آپشن‌های بیشتر، جتا به انواع سیستم‌های ایمنی و کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی برخورد از روبه‌رو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشداردهنده‌ی نقطه‌ی کور به همراه سنسور اخطار ترافیک در عقب خودرو، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از بین خطوط مجهز می‌شود. اتصالات اپل کارپلی، اندروید اتو و میرورلینک (MirrorLink) به‌صورت استاندارد در دسترس هستند و مستقیماً به سیستم سرگرمی و اطلاعاتی Car-Net فولکس واگن متصل می‌شوند.
رونمایی از جتا در دیترویت


اما زیر کاپوت این آلمانی دوست داشتنی موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ قرار دارد،موتوری مشابه نسخه قبل که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۴۶ نیوتون متر را دارد.البته پیشتر عکس هایی از Jetta GLI در فضای مجازی منتشر شد که از جتای معمولی به مراتب قوی تر خواهد بود.همچنین گیربکس ۶سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک برای جتا قابل سفارش خواهد بود.

گفتنیست قیمت این مدل از پایه ۱۸ هزار و ۵۴۵ دلار آغاز می شود و اواخر سال بعد استارت فروش آن زده می شود.
در ادامه می توانید ویدیو مربوط به جتا ۲۰۱۹ را ببینید.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.