فولکس واگن ID.7 ؛ سدان ۳۰۸ اسب بخاری فولکس برای چین

فولکس واگن ID.7

فولکس واگن ID.7 جدیدترین محصول کمپانی فولکس واگن برای بازار چین است که در واقع، نسخه ای برقی برای پاسات در چین محسوب می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سری ID از فولکس واگن مختص به خودروهای برقی این نشان است. این خودروساز آلمانی مثل دیگر بزرگان صنعت خودرو برای خودروهای برقی‌اش روند نام گذاری خاصی را دارد و همچنین المان هایی در طراحی همه خودروهای این سری یکسان است. حالا عضو جدید از خانواده ID معرفی شده که مختص به بازار چین است. یک سدان تمام برقی که ID.7 نام دارد و نسخه برقی پاسات در سبد محصولات فولکس واگن محسوب می شود.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.7

فولکس واگن ID.7

AWD  به حساب می آید. این سدان برقی به پک باتری ۸۴.۸ کیلووات ساعتی مجهز است که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را پیمود. وزن این سدان ۲۲۳۲ کیلوگرم است و نهایت سرعت در آن به ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت می رسد.

نسخه محور عقب محرک این خودرو هم دارای یک موتور برقی در محور عقب است که قدرتی معادل با ۲۰۱ اسب را برای ID.7 پدید می آورد. این خودرو در حالت محور عقب وزنی معادل با ۲۱۲۲ کیلوگرم دارد.

این خودرو تحت همکاری مشترک FAW و فولکس واگن در گوانگ دانگ به تولید می رسد.

طراحی و ابعاد فولکس واگن ID.7

فولکس واگن ID.7

در نمای عقب، طراحی به آن چه در کانسپت Vizzon فولکس واگن دیده می شد بسیار نزدیک است و با توجه به المان های مشابه با این کانسپت، انتظار می رود نام کامل این سدان فولکس واگن ID.7 Vizzon باشد. سدان جدید و تمام برقی فولکس واگن ۴,۹۵۶ میلی متر طول، ۱,۸۶۲ میلی متر عرض، ۱,۵۳۷ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۹۶۵ میلی متری دارد. کلیت طراحی در کنار و جلو به آن چه در دیگر خودروهای سری ID دیده می شد نزدیک است و المان های نظیر طراحی ساده و چراغ های کشیده را در این خودرو هم می بینیم. در چین مدل های ID.4 و ID.6 به عنوان کراس اوور و ID.3 به عنوان هاچ بک به فروش می رسند و جای خالی یک سدان حالا با ID.7 پر می شود. تولید خودروهای ID تحت دو همکاری مشترک یا جوینت ونچر با FAW و سایک به تولید می رسند.

قیمت و زمان عرضه ID.7

به تازگی، در بازار چین و برای خودروهای برقی جنگی تازه شکل گرفته است و این جنگ را تسلا شروع کرد. کمپانی تسلا با تخفیف های جدید، بازار برقی های چین را رقابتی تر کرد و حالا فولکس واگن هم برای سری ID. و برای ماندن در کورس فروش تخفیفات ویژه ای دارد. انتظار می رود روند تخفیف خودروهای این سری با فولکس واگن ID.7 ادامه پیدا کند تا فروش قابل قبولی را برای این سدان برقی داشته باشیم. قرار است عرضه این خودرو در نیمه دوم سال جاری انجام شود و باید دید تا آن زمان فولکس واگن چه قیمتی را برای ID.7 در نظر می گیرد. احتمالاً نسخه مخصوص بازار اروپا مبلغی در محدوده ۵۵ هزار دلار داشته باشد، اما نسخه مخصوص بازار چین قطعاً قیمتی پایین تر خواهد داشت.

فولکس واگن ID.7 چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

فولکس واگن ID.7 به دو موتور برقی مجهز است که توان تولید ۳۰۸ اسب بخار قدرت را دارند‌. نسخه محور عقب محرک این خودرو هم دارای یک موتور برقی در محور عقب است که قدرتی معادل با ۲۰۱ اسب را برای ID.7 پدید می آورد.

فولکس واگن ID.7 چه زمانی به بازار می آید؟

قرار است عرضه این خودرو در نیمه دوم سال جاری انجام شود و باید دید تا آن زمان فولکس واگن چه قیمتی را برای ID.7 در نظر می گیرد. احتمالاً نسخه مخصوص بازار اروپا مبلغی در محدوده ۵۵ هزار دلار داشته باشد، اما نسخه مخصوص بازار چین قطعاً قیمتی پایین تر خواهد داشت.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.