احتمال عرضه ام جی 360 توربو در دهه فجر

احتمال عرضه ام جی 360 توربو در دهه فجر

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

هفته گذشته شرایطی فراهم شد تا مدیر بازاریابی و فروش شرکت صنعت خودرو آذربایجان ( آذویکو) مصاحبه اختصاصی با گروه مستند اسب بخار داشته باشد. در این مصاحبه که در نمایندگی مرکزی این شرکت انجام شد و شرایط فعلی آذویکو و ام جی محور صحبت های ما بود. متن ذیل مشروح این مصاحبه می باشد.

برای مخاطبان اسب بخار که ممکن است شما را درست نشناسند خود را معرفی کرده و از سوابق خود بگویید ؟
بنده فخرالدین امینی و در حال حاضر مدیر بازاریابی و فروش شرکت آذویکو هستم . حالا حدود دو سال است که با آذویکو روی برند ام جی همکاری می کنم.در مورد سابقه باید بگویم که حدود ۱۱ سال در قسمت بازاریابی و فروش رنو پارس فعالیت داشتم و پیش از آن حدود ۴ سال در ایران خودرو مشغول به کار بوده ام .

تا به امروز چند دستگاه ام جی ۳۶۰ به مشتریان تحویل داده شده است ؟
حدود ۱۰۰ دستگاه از این مدل در شهرهای بزرگ که آذویکو نمایندگی دارد، تحویل به مشتریان شده و برنامه داریم تا پایان امسال این رقم را به ۴۵۰ دستگاه برسانیم.

درصد داخلی سازی ام جی ۳۶۰ چقدر بوده است ؟
بر اساس قوانین وزارت صنعت شرکت ها در ابتدا ملزم به داخلی سازی حداقل ۲۰ درصدی در خودرو ها هستند البته این داخلی سازی در مورد ماشین هایی که تا به امروز تحویل داده ایم انجام نشد ولی خودروهایی که از این پس تحویل مشتریان می گردد میزان ۲۰ درصد داخلی سازی را خواهند داشت .

در حال حاضر همکاری شما با برند ام جی چه میزان اشتغال زایی داشته است؟
در حال حاضر در همین نمایندگی مرکزی ما علیرغم اینکه شرکت ما شکل کاملی به خود نگرفته حدود ۲۰ نفر در همین مکان مشغول به کار هستند که تا ماه های آینده نیروهای ما در این نمایندگی به ۳۰ تا ۴۰ نفر افزایش می یابد. همچنین در کارخانه بیش از ۲۰۰ نفر مشغول به کار هستند و امیدواریم با افزایش تولید این عدد به ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند .

سال ۹۵ شرکت آذویکو وعده داد که در سال ۹۶ بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ام جی ۳۶۰ تولید خواهد کرد که این امر میسر نشد، به چه دلایلی این وعده عملی نشد ؟
دلیل اصلی این بود که سایک و آذویکو تصمیم به تاسیس شرکت ام جی پارس گرفتند که مذاکرات بین دو شرکت به طول انجامید اما حالا این مسائل حل شده و ما تعداد خودروهای تحویلی خود را قطعا افزایش می دهیم .

چرا آذویکو هیچ زمانی شرایط فروش خود را به صورت گسترده در رسانه ها اعلام نمیکند ؟
یکی از دلایل این عدم اعلام تعداد محدود خودروهای ما برای فروش بوده است و برای این تعداد محدود نیازی به اعلام گسترده شرایط فروش نبود و سایت ما برای مشتریان که با ام جی آشنا بودند پاسخگو نیاز آن ها بود. البته قبول داریم ضعف هایی در بازاریابی ما وجود داشته که در صدد رفع آن ها هستیم .

تکلیف ام جی پارس در همکاری با ام جی و آذویکو چه شد ؟
قصد تاسیس شرکت ام جی پارس برای همکاری مشترک آذویکو و ام جی بود و این اتفاق به دلایلی که توضیح دادم محقق نشد و در حال حاضر ام جی پارس تنها یک اسم است. بر خلاف اخباری که رسانه ها گاهی منتشر میکنند کارهای مربوط به برند ام جی طبق قرار دادی که ما با سایک داریم از طریق آذویکو انجام می شود.

اخبار رسمی حاکی از آن است که ام جی بهار سال آینده در سمنان یک خودروی کراس اوور مونتاژ خواهد کرد و این خبر در رسانه های رسمی و حتی در صدا و سیما منتشر شد ، آیا ام جی می تواند با چند تولید کننده همکاری کند ؟
در حقیقت این سوال را باید از مدیران سایک پرسید که آیا این کار شدنی است یا خیر ولی تا جایی که اطلاع دارم ما اجازه تولید ام جی در ایران را داریم. اما اینکه شرکتی دیگری مجاز به این کار است یا خیر، بستگی به قوانین و خواسته سایک دارد. البته چیزی که در گزارش تصویری صدا و سیما دیده شد، خط تولید سمند بود و کارمندان ایران خودرو مشغول به کار بودند و خودرویی با برند ام جی در این گزارش وجود نداشت اما متن گزارش تولید کراس اوور ام جی در این خط را خبر می داد .

در حال حاضر نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش شما چه تعداد هستند و تا سال آینده این تعداد به چه رقمی می رسد ؟
با توجه به اینکه ما یک شرکت نو پا هستیم و هدف اصلی ما رضایت مشتری است، به همین دلیل ابتدا در شهرهای بزرگ نمایندگی های خوب و خوشنام را انتخاب کردیم و با تعداد اندکی شروع کردیم و در تهران هم تنها نمایندگی مرکزی مشغول به کار شد. در حال حاضر ۱۱ نمایندگی داریم که این رقم تا پایان سال به ۱۵ تا ۲۰ نمایندگی میرسد و در سال آینده در تمام مراکز استان ها به علاوه چند شهر بزرگ دیگر نمایندگی خواهیم داشت .

محصول جدیدی برای سال آینده خواهید داشت ؟
قطعا ، هیچ شرکتی نمی تواند با یک محصول در بازار بماند.

نام ، مشخصات و رده قیمتی این محصول چه خواهد بود ؟
در حال حاضر امکان اعلام نام این محصول وجود ندارد اما محصول آینده ما با توجه به سلیقه بازار قطعا از سگمنت اس یو وی و کراس اوور خواهد بود و رده قیمتی کراس اوور بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون و برای اس یو وی ۹۰ تا ۱۱۰ پیش بینی می شود.

سال گذشته اعلام شد ام جی قصد دارد خط تولید تبریز را به عنوان یک مرکز برای صادرات محصولات این برند خواهد شد، آیا این امر میسر می شود ؟
هر شرکت خودرو سازی خارجی که پا به ایران می گذارد، نیم نگاهی به صادرات محصولات خود دارند و در مورد شرکت ما در صورت شکل گرفتن ام جی پارس موتور امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد. امکانات ما در خط تولید تبریز بسیار پیشرفته است و یکی از بهترین خط مونتاژ در ایران را داریم و امکان توسعه تمام بخش های این خط تولید وجود دارد .

برخی اخبار حاکی از آن است که تا دو هفته دیگر ام جی ۳۶۰ توربو عرضه خواهد شد، صحت این اخبار را تایید می کنید ؟
سعی ما بر این است که هر چه سریع تر ام جی ۳۶۰ توربو وارد بازار شود، اما هنوز این مدل در حال گذراندن تست های کیفی می باشد و ما منتظر تایید شرکای چینی خود هستیم. ولی سعی می کنیم که فروش این مدل را برای دهه فجر آغاز کنیم.

چه زمانی امکان تحویل فوری و شرایط فروش اقساطی برای ام جی ۳۶۰ فراهم خواهد شد؟
در صورت بالا رفتن تیراژ قطعا امکان تحویل فوری و شرایط فروش اقساطی فراهم می شود و تا به حال به دلیل محدود بودن تعداد خودروهای ما این امکان وجود نداشت .

صحبت پایانی
هدف ما این است که در بازار به عنوان یک شرکت مشتری مدار شناخته شویم و تمام سعی ما بر این است که از آذویکو به عنوان یک شرکت خوشنام و خوش قول یاد شود و امیدواریم که این امر با توجه به محبوبیت برند ام جی هر چه سریع تر اتفاق بیفتد .

مهندس امینی در بخشی از گفتگو از افتتاح تعمیر گاه مرکزی آذویکو در جاده مخصوص خبر داد او همچنین توضیح داد که آذویکو برنامه ای برای کار بر روی خودروهای هیبرید ام جی هم در دستور کار خود دارد .

محمدرضا پاداش- گروه مستند اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.