ام جی ۳ نسل عوض کرد؛ tf21 همچنان نیامد

ام جی ۳
ام جی ۳

ام جی دو محصول کاملاً جدید را برای نخستین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ رونمایی کرد. در ادامه به معرفی نسل جدید ام جی ۳ خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ در حال برگزاری‌ست و در این بین، برند ام جی، که سعی بسیاری دارد خود را مبرا از چینی ها جلوه دهد، دو محصول جدید را برای نخستین بار در این رویداد بزرگ خودرویی رونمایی کرده است. یکی از این محصولات، نسل جدید ام جی ۳ است که با طراحی کاملاً جدید و با مشخصات فنی متفاوت قصد دارد به رقابت با خودروهایی همچون پژو ۲۰۸، فولکس پولو، تویوتا یاریس، رنو کلیو و… بپردازد.

ام جی ۳ جدید

نسل دوم و کاملاً جدید هاچ‌بک کوچک MG3 بیش از یک دهه پس از معرفی نسل اول، در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ رونمایی شده است.

نسل جدید ام جی ۳ در طراحی نمای بیرونی از زبان طراحی مشابه با مدل‌ های بزرگ‌ تر MG5 و MG7 استفاده می‌کند که ویژگی اصلی آن یک جلوپنجره بزرگ سراسری و چراغ های باریک و خشن در نمای جلوست‌، اما نمای عقب خودرو نمای بسیار ساده‌ تری دارد. در این نما خوشبختانه خبری از چراغ های به هم پیوسته نیست و شکل فیزیکی آن ها با چراغ های جلو هماهنگ است. سپر نیز با دو المان عمودی در طرفین و یک دیفیوزر به نسبت بزرگ، اسپرت و جذاب جلوه می کند.

کابین و امکانات ایمنی و رفاهی

درون خودرو شاهد به‌کارگیری یک کلاستر دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی با کاربری اندروید اتو و اپل کارپلی هستیم. غربیلک فرمان، هم در بخش بالا و هم در بخش پایین، طرح کات دارد و دکمه‌ های پیانویی سیستم تهویه روی داشبورد و شیفتر گیربکس چرخان هم از دیگر ویژگی‌ های کابین این هاچ‌بک جدید هستند.

این خودرو در دو تیپ SE و تروفی به بازار عرضه می‌شود که حتا تیپ پایه هم از تجهیزات قابل قبولی همچون سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین عقب و سنسور پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار حفظ حرکت میان خطوط، پورت های یو اس بی و… بهره مند است.

در تیپ فول این خودرو تجهیزات بیش تری همچون سیستم استارت و ورود بدون کلید، تریم داخلی چرمی، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم‌کن صندلی های جلو و فرمان و‌… نیز به آن افزوده می شوند.

مشخصات فنی

ام جی ۳

مهم‌ترین ویژگی ام جی ۳ جدید، ارائه آن با یک قوای محرکه هیبریدی است. این سیستم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که در مجموع، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. پک باتری این هاچ‌بک ۱.۸۳ کیلووات ساعتی است. ام جی ۳ جدید به یک گیربکس ۳ سرعته اتومات ویژه خودروهای هیبریدی مجهز است. مصرف این خودرو به صورت ترکیبی تنها ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر ذکر شده است. MG3 می‌تواند تا حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت صرفاً به‌صورت الکتریکی در مسافت های کوتاه حرکت کند.

ام جی ۳ جدید چه مشخصاتی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی ام جی ۳ جدید، ارائه آن با یک قوای محرکه هیبریدی است. این سیستم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که در مجموع، ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

ام جی ۳ جدید در تیپ پایه چه امکاناتی دارد؟

این خودرو در تیپ پایه از تجهیزات قابل قبولی همچون سیستم اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین عقب و سنسور پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار حفظ حرکت میان خطوط، پورت های یو اس بی و…بهره مند است.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.