ام جی مولان؛ هاچ‌بکی برقی با شتاب 4 ثانیه!

ام جی مولان
ام جی مولان

ام جی مولان جدیدترین محصول کمپانی ام جی و به نوعی، گل سر سبد سایک چین است که به تازگی معرفی شده و قرار است به زودی به بازار اروپا آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ام جی نشانی با اصالت بریتانیایی است که حالا تحت مالکیت سایک چین به فعالیتش ادامه می دهد. در گذشته این نشان با تولید رودسترهای اسپرت و جذاب کلاسیک شناخته می شد، اما حالا با مالکیت چینی ها روند ام جی تغییر داشته و استراتژی تولید حداکثری در دستور کار قرار گرفته است. ام جی یکی از مهم ترین برندهای چینی است، چراکه بیش ترین فروش را در بازار مدرن اروپا ثبت می کند و به نوعی، الهام بخش دیگر چینی ها برای حضور در بازارهای مدرن محسوب می شود. اکنون این کمپانی در یک رونمایی جهانی محصول جدید خود را با نام ام جی مولان معرفی کرده که یک هاچ‌بک تمام برقی، مدرن و قدرتمند است.

مشخصات فنی ام جی مولان

در ابتدای معرفی این خودرو تنها اعلام شد که این هاچ‌بک تمام برقی شتاب ۴ ثانیه ای دارد و براساس پلتفرمی مدرن و جدید ساخته شده است، اما حالا جزییات بیش تری در مورد مولان می دانیم. این خودرو براساس پلتفرم جدید سایک تحت عنوان نبولا (Nebula) ساخته می شود که پلتفرمی تمام برقی و البته منعطف است. ام جی مولان ۴,۲۸۷ میلی متر طول، ۱,۸۳۶ میلی متر عرض و ۱,۵۱۶ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در آن به ۲,۷۰۵ میلی متر می رسد. براساس اطلاعات جدید منتشرشده، مولان در نسخه پایه مجهز به پیشرانه ای سوار بر محور عقب می شود که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار را دارد و همچنین اعلام شده است در آینده نسخه های قوی تر هم از ام جی مولان معرفی خواهند شد.

اما در اطلاعات منتشرشده جدید چند نکته مهم وجود دارد؛ اول آن که، کمپانی ام جی اعلام کرده ام جی مولان توانسته است پنج ستاره ایمنی را از مجموعه یوروانکپ دریافت کند و با توجه به این که تست های این مجموعه بسیار سختگیرانه تر شده اند، احتمالاً سیستم های ایمنی قوی و خوبی را در این هاچ‌بک برقی خواهیم داشت؛ نکته دیگر، توزیع وزن بدنه است که کمپانی اعلام کرده که توانسته است تقسیم ۵۰ درصدی وزن را در عقب و جلو داشته باشد تا بهترین عملکرد فنی را برای این خودرو شاهد باشیم؛ نکته دیگر در مورد باتری های این خودروست که بسیار نازک و با ابعاد کم طراحی شده اند. سلول های به کاررفته در این باتری ها طراحی و تکنولوژی جدیدی دارند و این باعث می شود چگالی انرژی بالایی را در آن ها شاهد باشیم. پک باتری های در نظر گرفته شده برای ام جی مولان ظرفیت های ۵۱ و ۶۴ کیلووات ساعتی را دارند که بازه حرکتی ۴۰۰,۵۰۰ و ۶۰۰ کیلومتر را در نسخه های نختلف رقم می زنند. از آن جا که این خودرو برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است، پس احتمالاً اعداد اعلامی برای پیمایش در استاندارد WLTP تعریف شده اند.

طراحی ام جی مولان

گرچه تنها چند تصویر رسمی از این خودرو منتشر شده است، اما همین چند تصویر کافی‌ست تا بفهمیم با یک هاچ‌بک اسپرت و خشن طرف هستیم. چراغ های جلو کشیده و باریک هستند و با خطوط دیگر طراحی در بدنه و سپر هماهنگی دارند. به کارگیری قطعات مشکی رنگ در سقف، سپر و آینه های کناری باعث شده است چهره ام جی مولان اسپرت شود و البته باید اشاره کرد این خودرو در جلو شباعت زیادی به تویوتا کرولا GR دارد که البته این موضوع برای خودروهای چینی امری طبیعی است. در نمای عقب چراغ های کشیده با طرح کلی L را داریم که تا وسط کشیده شده اند و در وسط بین این دو نشان MG قرار گرفته است. از جمله نکات جذاب طراحی به کارگیری سقف تمام شیشه و اسپویلرهای دوگانه انتهای سقف است که باعث شده چهره متمایزی برای این خودرو، به خصوص در پروفیل کناری و نمای عقب، داشته باشیم.

ام جی مولان
مولان

کمپانی ام جی امسال سیاست توسعه را پیش گرفته و قرار است عرضه ۱۲۰ هزار دستگاهی را در قاره اروچت ثبت کند. یکی از مدل ها برای رسیدن به این هدف ام جی مولان است و علاوه بر آن ام جی تولید دو شاسی بلند برقی جدید دیگر را هم پیش می برد. علاوه بر برقی سازی، در ام جی مولان و خودروهای دیگر تحت این پلتفرم رانندگی خودران سطح ۳ را خواهیم داشت و اتصال اینترنت ۵G هم از جمله امکانات استاندارد این مدل هاست. کمپانی سایک هنوز قیمت و زمان عرضه مولان را مشخص نکرده و باید منتظر ماند و دید جزییات مشخصات، زمان عرضه و قیمت این خودرو چه زمان مشخص خواهد شد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

ام جی مولان چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

هنوز اطلاعات مربوط به خروجی های پیشرانه برقی مشخص نیست، اما می دانیم که این هاچ‌بک برقی در ۴ ثانیه شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام می دهد.

بازار هدف ام جی مولان چه بازاری است؟

کمپانی سایک به عنوان بزرگ ترین صادرکننده به اروپا در چین، قصد دارد توسعه محصولات خود را در اروپا ادامه دهد و مولان هم برای ورود به این بازار طراحی شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.