واژگونی ام وی ام X22 در تست درایو پیست آزادی + ویدیو

واژگونی ام وی ام X22
به تازگی یک شناسه مجازی ناشناس ویدیویی را برای پایگاه خبری «اسب بخار» ارسال کرده است که در آن نشان می دهد، «ام وی ام X22» مدیران خودرو در پیست آزادی تهران واژگون شده است.
البته که این ویدیو مربوط به سال های گذشته و به دوره ابتدایی عرضه این خودرو، یعنی سال ۱۳۹۶ بر می گردد. در آن موقع شرکت مدیران خودرو ام وی ام X22 را بدون سیستم کنترل پایداری عرضه می کرده و بدیهی است که این خودرو فاقد سامانه های ESP و TCS بوده است. در سال ۱۳۹۷، مدیران خودرو تقویتی را در بخش ترمز X22 اعلام کرد و همچنین سیستم کنترل پایداری را به آن اضافه نمود.
همان طور که در ویدیو مشخص است، راننده خودرو سعی دارد تا با ام وی ام X22 چند حرکت نمایشی را برای فیلمبرداران و عکاس ها ثبت نماید. همچنین عنوان می شود که راننده خودروی واژگون شده از افراد با تجربه و رانندگان حرفه ای پیست آزادی بوده است. اما به هر حال در حین نمایش حرکت J turn، تعادل ام وی ام X22 بدون سیستم کنترل پایداری بر هم خورده و باعث واژگونی آن شده است.
با دسترسی به این ویدیو و دریافت برخی اطلاعات قابل استناد، مشخص شد که در زمان این حادثه تلفات جانی رخ نداده و تنها خودروی تست درایو مدیران خودرو آسیب دیده است. از سویی برخی افراد حاضر در صحنه بازگو می کنند که واژگونی ام وی ام X22 به خاطر مشکل موجود در آسفالت پیست آزادی تهران بوده و در غیر این صورت، این اتفاق رخ نمی داد که شاید آنچنان این دلیل قابل استناد نباشد. برخی دیگر هم معتقد هستند که انتخاب سرعت نادرست و عدم اطمینان و مهارت راننده باعث این حادثه بوده است. اما تعدادی دیگر از این افراد می گویند که با وجود بروز چنین اتفاقی، سرنشینان خودرو سالم از X22 پیاده شده اند و سقف و ستون خودرو از حالت اصلی خارج نشده است؛ ولی باید گفت که به هیچ وجه نباید خودرویی با این سرعت واژگونی آسیبی به سازه اش وارد شود و عدم بروز خسارت جدی به سازه داخلی، ویژگی مثبت X22 در این حادثه به حساب نمی آید.
پیش از انتشار ویدیوی واژگونی ام وی ام X22 در سال ۱۳۹۶، خبرهایی مبنی بر این اتفاق منتشر شد که شرکت مدیران خودرو آن را تکذیب نمود. اما حال دسترسی به این ویدیوی نشان می دهد که به خاطر ثبت این حادثه در یک اتفاق تبلیغاتی، از رسانه ای شدن این ماجرا در زمان حادثه جلوگیری شده است.
در پایان باید به این نکته اشاره کرده که بروز چنین حادثه ای در انجام حرکت نمایشی J turn آنچنان نادر نیست و با جستجویی در فضای مجازی می توانید ویدیوی واژگونی خودروهای دیگر را هم به خاطر عدم کنترل کافی راننده تماشا نمایید. اما به هر حال باید توضیحات علمی و مستندی در مورد این حادثه از جانب صاحب نظران و کارشناسان شرکت مدیران خودرو اعلام شود و بررسی شود که آیا این اتفاق بر هر خودرویی قابل رخ دادن است یا خیر و حال با نصب سیستم کنترل پایداری، آیا از بروز چنین اتفاق هایی (حرکات منجربه عدم تعادل) جلوگیری شده است؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.