قیمت بازار تیگو 8 پرو E پلاس مشخص شد

قیمت بازار تیگو 8 پرو E پلاس
قیمت بازار تیگو ۸ پرو E پلاس

قیمت بازار تیگو ۸ پرو E پلاس پس از تحویل اولین سری از این خودرو به مشتریان، مشخص شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دیروز اولین سری از اولین خودروی پلاگین هیبرید فونیکس که یکی از زیربرندهای مدیران خودرو است به خریدارانش تحویل و ساعاتی بعد قیمت بازارش نیز مشخص شد.

تیگو ۸ پرو E پلاس را می توان اولین خودروی پلاگین هیبرید مونتاژی بازار ایران دانست که مدتی قبل برای اولین بار عرضه شد و حالا شاهد حضورش در بازار آزاد هستیم. با توجه به مشکلاتی که برای شارژ این خودرو در خانه ها و ایستگاه های شارژ وجود دارد، احتمالاً در بازار با اقبال خوبی مواجه نشود و این قضیه را می توان از قیمت کنونی بازارش فهمید.

قیمت بازار تیگو ۸ پرو E پلاس

قیمت این کراس اوور پاک در بدو ورودش به بازار حدود ۳ میلیارد اعلام و آگهی شد و فقط ۲۳۵ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه ایش قرار گرفت. لازم است بدانید که قیمت کارخانه ای تیگو ۸ پرو E پلاس حدود ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون برای خریدار تمام شده.

نام خودروقیمت تمام شده کارخانه ایقیمت بازاراختلاف قیمت کارخانه و بازار
یگو ۸ پرو E پلاس۲,۷۶۴,۷۰۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰۲۳۵,۳۰۰,۰۰۰

به طور کلی در مورد آینده قیمت بازار این خودرو می توان گفت که به دلیل مشکل در شارژ باتری هایش با برق شهری و وجود ایستگاه های غیرفعال شارژ سریع در سطح تهران، احتمالاً در روزهای آتی با افت قیمت رو به رو شود. لازم است بدانید که کاربری این خودرو فعلاً فقط در تهران امکان پذیر است زیرا خبری از ایستگاه های شارژ در دیگر شهرهای ایران نیست.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو E پلاس

در چری تیگو ۸ پرو e پلاس یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده ۳ سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی این کزاس اوور ۷ نفره می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو e+ به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود.

امکانات تیگو ۸ پرو E پلاس

در داخل کابین هم هیچ چیز تفاوت نکرده و دقیقا با همان چینش و سبک طراحی تیگو ۸ پرو و پرومکس مواجه هستیم. از جمله امکانات این کراس اوور ۷ نفره می توان به مواردی همچون سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده و شاگرد، امکان تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، سرد کن صندلی های ردیف اول، پنل دیجیتالی سیستم تهویه، ۶ ایربگ، سیستم ضد سرقت موتور، دوربین ۳۶۰ درجه HD، دوربین عقب داینامیک، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم های رانندگی خودکار موسوم به ADAS، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم ارتفاع نور خودکار، کلاستر دیجیتالی، سیستم صوتی SONY با ۸ بلندگو، گرمکن فرمان، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم فرمان بر صوتی، کول باکس، استارت و ورود بدون کلید، نورپردازی داخلی در ۶۴ رنگ و… اشاره کرد.

قیمت بازار تیگو ۸ پرو E پلاس چقدر است؟

قیمت این کراس اوور پاک در بدو ورودش به بازار حدود ۳ میلیارد اعلام و آگهی شد و فقط ۲۳۵ میلیون بالاتر از قیمت کارخانه ایش قرار گرفت. لازم است بدانید که قیمت کارخانه ای تیگو ۸ پرو E پلاس حدود ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون برای خریدار تمام شده.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.