تحویل نخستین سری از تیگو ۸ پرو e پلاس به همراه شارژر وال باکس و پورتابل

فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

امروز طی مراسمی نمایندگی خسروانی مدیران خودرو نخستین دستگاه از تیگو ۸ پرو e پلاس را به مشتری تحویل داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تیگو ۸ پرو e پلاس را می بایست نخستین کراس اوور پلاگین هیبریدی مونتاژی در ایران دانست که حال در بازار عرضه شده و اولین سری آن هم به دست مشتریان رسیده است. این خودرو ویژگی های متمایزی نسبت به سایر خودرو های مونتاژی در ایران دارد که از جمله آن ها می توان به پلاگین هیبرید بودن، قدرت و گشتاور بسیار بالای آن و امکانات گسترده اش اشاره کرد.

تحویل با دو شارژر

مدیران خودرو به مشتریان تیگو ۸ پرو e پلاس، در هنگام تحویل، دو شارژر وال باکس و پورتابل هم تحویل می دهد. این دو مورد را می توان جزو هدایا یا به نوعی اکسسوری های جذاب و با ارزش دانست. به این ترتیب مالکان تیگو ۸ پرو e پلاس علاوه بر امکان استفاده از استند های شارژ سطح شهر، می توانند خودروی خود را در خانه یا محل کار نیز شارژ کنند. تیگو ۸ پرو e پلاس در حالت تمام برقی قادر به پیمایش ۷۵ کیلومتر است.

تیگو ۸ پرو e پلاس

فونیکس در ابتدا کار خود را در زمینه خودرو های هیبریدی با اکران بنر های e+ آغاز کرد و پس از آن نوبت به نمایش یک نمونه کاور شده با چمن مصنوعی از این خودرو در سطح شهر تهران رسید که به پاک بودن آن و دوستدار محیط زیست بودنش اشاره داشت. اما اکنون این خودرو به صورت رسمی معرفی و تعیین قیمت شده و عرضه آن به مشتریان نیز آغاز شده است.

در فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو را داریم که در کنار دو پیشرانه برقی (سوار بر محور جلو) تولید قدرت انجام می دهند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به ۳۲۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور هم حدود ۵۱۰ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده ۳ سرعته DHT (جعبه دنده مخصوص خودروهای هیبرید) به چرخ های جلوی این کراس اوور ۷ نفره می رسد و با این مشخصات تیگو ۸ پرو e+ به قوی ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل می شود.

پک باتری تیگو ۸ پرو e پلاس ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی دارد و شارژ آن حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان می برد. مصرف سوخت تیگو ۸ پرو e پلاس در حالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است و در صورت فعالیت پیشرانه الکتریکی به صورت همزمان، مصرف سوخت این کراس اوور ۷ نفره چینی به ۱.۵۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می رسد. موتور های برقی این کراس اوور دارای قدرت ۵۵ و ۷۰ کیلووات هستند و خروجی گشتاور آن ها نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتن متر اعلام شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی تیگو ۸ پرو e پلاس

از جمله امکانات این کراس اوور ۷ نفره می توان به مواردی همچون سقف پانورامیک، صندلی برقی راننده و شاگرد، امکان تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، گرمکن فرمان، سرد کن صندلی های ردیف اول، پنل دیجیتالی سیستم تهویه، ۶ ایربگ، سیستم ضد سرقت موتور، دوربین ۳۶۰ درجه HD، دوربین عقب داینامیک، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم های رانندگی خودکار موسوم به ADAS، کروز کنترل تطبیقی، تنظیم ارتفاع نور خودکار، کلاستر دیجیتالی، سیستم صوتی SONY با ۸ بلندگو، گرمکن فرمان، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم فرمان بر صوتی، کول باکس، استارت و ورود بدون کلید، نورپردازی داخلی در ۶۴ رنگ، کلاستر دیجیتالی و… اشاره کرد.

۲.۹ امتیاز از ۱۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.