فونیکس تیگو ۷ پرو مکس رسماً رونمایی شد

طی مراسمی، شرکت مدیران خودرو و زیرشاخه فونیکس، از تیگو ۷ پرو مکس به طور رسمی رونمایی کردند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این مراسم، که با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و اصحاب رسانه در هتل استقلال تهران برگزار شد، شرکت مدیران خودرو به صورت رسمی از تیگو ۷ پرو مکس به عنوان محصولی جدید از زیرشاخه فونیکس رونمایی کرد. به این ترتیب، مدیران خودرو را می توان یکی از سرآمدترین خودروسازان بخش خصوصی در به‌روزرسانی سبد محصولات خود همگام با بازار جهانی برند چری دانست و این خودروساز بخش خصوصی هم اکنون در کلاس سدان ها، کراس اوورهای کامپکت و کراس اوورهای میان رده و فول سایز، یکی از کامل ترین سبد محصولات را در بین رقبا داراست. از زیرشاخه های شرکت مدیران می توان به ام وی ام، فونیکس، فونیکس NEV و اکستریم اشاره کرد.

تیگو ۷ و ایستگاه پرو مکس

چینی ها همواره در تلاش اند تا نسخه های جدیدی از خودروهای خود را برای جذب هر نوع سلیقه و خواسته مشتریان، به ایشان ارائه کنند و از این رو، با تولد یک خودروی جدید در چین، خیلی زود شاهد ارائه های نسخه های مختلفی از آن با پسوندهای گوناگون هستیم. خودروی تیگو ۷ نیز یکی از همین موارد است که حالا پس از ایستگاه پرو در ایران، به ایستگاه پرو مکس رسیده است و در آینده نیز شاهد عرضه نسخه پلاگین آن خواهیم بود.

طراحی ظاهری تیگو ۷ پرو مکس

در بخش ظاهری شاهد پخته تر شدن طراحی، به‌خصوص در نمای جلو، هستیم. جلوپنجره شکل و شمایل زیباتر و عضلانی تری به خود گرفته است و یک نوار کرومی دور تا دور آن کشیده شده و تا زیر چراغ ها امتداد یافته است. محفظه نصب دی لایت ها نیز شکیل تر شده است. در نمای کناری صرفاً یک بج T روی گلگیر جلو نصب شده است و تغییر دیگری را شاهد نیستیم و رینگ ها نیز از تیگو ۷ پرو به عاریت گرفته شده اند. بالاخره به انتهای خودرو می رسیم، جایی که، گرافیک چراغ ها تغییر کرده است و در حالت روشن بودن، کاملاً به هم پیوسته هستند. لوگوی فونیکس از نوار میانی چراغ ها حذف شده است و عبارت FOWNIX در بخش بالایی این نوار، خودنمایی می کند. مجموعه سپر و دیفیوزر عقب هم تغییر کرده است و خوشبختانه اگزوزها فیک نیستند.

کابین و امکانات خودرو

در بخش کابین اما نسبت به بدنه، تغییرات بسیار عمیق تر و گسترده تر است؛ داشبورد کاملاً تغییر کرده است و با داشبوردی شبیه به تیگو ۸ با کلاستر و مانیتور یکپارچه مواجه هستیم. علاوه بر این، پنل تنظیمات تهویه نیز به طور کامل لمسی شده است.

از امکانات ایمنی و رفاهی تیگو ۷ پرو مکس هم می توان به مواردی همچون سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم توزیع نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم آنتی ترپ شیشه ها و سانروف و درِ صندوق، کروز کنترل تطبیقی، دی لایت، سنسور نور و باران، کرنرینگ لایت، چراغ مشایعت، تریم داخلی چرمی، کلاستر و مانیتور یکپارچه هر یک با ابعاد ۱۲.۳ اینچ، قطب نما، اپل کارپلی و اندرویو اتو، سیستم صوتی SONY با هشت اسپیکر، خروجی برق ۱۲ ولت، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت و روکش چرمی، صندلی های جلوی برقی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتومات، کول باکس، نور مردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتو استارت استاپ، سقف پانورامیک، کیسه هوای جلو و کناری و پرده ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم های کمکی رانندگی موسوم به ADAS به طور کامل، روف رک و… اشاره کرد.

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو مکس و تجربه راندن

پیشرانه ای که برای فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در نظر گرفته شده همان ۱.۶ لیتری توربوی تیگو ۸ پرو است که می تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. علاوه بر موتور، گیربکس این خودرو نیز ۷ دنده دو کلاچه تر (Wet Dual Clutch) است، که کاملاً با تیگو ۸ پرو یکی است. به این ترتیب، به طور کلی از همان مشخصات فنی تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ جی تی و فونیکس FX برای فونیکس تیگو ۷ پرو مکس استفاده شده است.

نخستین نسخه ای که به بازار می آید تک دیفرانسیل خواهد بود و شاید نمونه دو دیفرانسیل نیز در آینده عرضه شود.

سخن پایانی

شاید بتوان تیگو ۷ پرو مکس را نسخه خانوادگی تر و سن و سال‌دارتر نسبت به FX دانست، یعنی اگر فونیکس FX را گزینه ای مناسب برای زوج های جوان و به طور کلی، افراد جوان در نظر بگیریم، تیگو ۷ پرو مکس قطعاً گزینه خانواده های پرجمعیت تر و افراد مسن تر است. به طور کلی، تیگو ۷ پرو مکس نسبت به نسخه پرو به‌روزرسانی بسیار خوبی را تجربه کرده و در هر سه بخش فنی، ظاهری و امکاناتی، بسیار تکمیل تر از قبل شده است.

می توان انتظار داشت در صورت قیمت گذاری درست، تیگو ۷ پرو مکس در بازار ایران به فروش خوبی دست یابد و سهم بازار مناسبی را به خود اختصاص دهد.

گالری تصاویر

سوالات متداول

تیگو ۷ پرو مکس چه مشخصاتی دارد؟

نخستین نسخه ای که قرار است به بازار ایران عرضه شود، تک دیفرانسیل خواهد بود و شاید نمونه دو دیفرانسیل نیز در آینده به بازار بیاید. پیشرانه ای که برای فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در نظر گرفته شده همان ۱.۶ لیتری توربوی تیگو ۸ پرو است که می تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. علاوه بر موتور، گیربکس این خودرو نیز ۷ دنده دو کلاچه تر (Wet Dual Clutch) است.

تیگو ۷ پرو مکس چه امکاناتی دارد؟

از امکانات تیگو ۷ پرو مکس می توان به صندلی های جلوی برقی، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم تهویه اتومات، کول باکس، نور مردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، اتو استارت/ استاپ، سقف پانورامیک، کیسه هوای جلو و کناری و پرده ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم های کمکی رانندگی موسوم به ADAS به طور کامل، روف رک و… اشاره کرد.

۳.۹ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.