رقابت جذاب میان استون مارتین DBS، مرسدس بنز SLR و فراری GTC4

درگ

در جدیدترین بخش رقابت های “Carwow”، سه خودروی «مرسدس بنز SLR»، «استون مارتین DBS سوپرلجرا» و «فراری GTC4 لوسو» در مقابل هم قرار گرفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مرسدس بنز مک لارن SLR را می توان به عنوان یکی از نمادین ترین خودروهای دهه ۲۰۰۰ میلادی نامید. با وجود طراحی بدنه جذاب و پیشرانه قدرتمند، مرسدس بنز و مک لارن نتوانستند میزان فروش موردنظر خود را از این خودرو به دست آورند. SLR با تیراژ برنامه ریزی شده ۳۵۰۰ دستگاه به بازار عرضه شد، اما درنهایت، ۲۱۵۷ دستگاه از این خودرو ساخته شد.

درگ

با این وجود، این موضوع چیزی از ارزش های مرسدس بنز SLR کم نمی کند. این خودرو با بهره گیری از پیشرانه ۵٫۴ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ، ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کرد که حتا با وجود استانداردهای امروزی نیز عدد قابل توجهی به شمار می رود. تنها نکته فنی ای که کمی در ذوق می زند، استفاده از جعبه دنده ۵ سرعته خودکار است که ضعف آن در تعویض سریع دنده ها کاملاً مشهود است.

درگ

به تازگی تیم کانال یوتیوبی Carwow مقایسه ای را میان مرسدس بنز SLR با استون مارتین DBS سوپرلجرا و فراری GTC4 لوسو ترتیب داده است. نماینده ایتالیا در این رقابت از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با ۶۸۱ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

مرسدس بنز SLR

امتیاز ویژه فراری GTC4، بهره گیری از سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ هاست. استون مارتین DBS قدرتمندترین خودروی حاضر در رقابت به شمار می رود. این خودرو از پیشرانه ۵٫۲ لیتری تویین توربوی ۱۲ سیلندر با ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. همانند مرسدس بنز SLR، انتقال قدرت در این خودرو نیز به چرخ های عقب صورت می گیرد. رقابت میان سه خودرو در سه بخش سرعت گیری درگ، رول ریس از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و ترمزگیری انجام می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.