اینونسیبل و آتنتیکا، دوقلوهای لامبورگینی با موتور 12 سیلندر تمام بنزینی می آیند

اینونسیبل و آتنتیکا

اینونسیبل و آتنتیکا را می توان دوقلوهای تقریباً همسان و تک نسخه ای لامبورگینی دانست که احتمال می رفت با یک پیشرانه هیبرید به دنیا معرفی شوند، اما برخلاف تمام انتظارات و پیش بینی ها، برای هر دوی آن ها موتور ۱۲ سیلندر تمام بنزینی در نظر گرفته شد و طرف‌داران موتورهای احتراقی را خوشحال کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی لامبورگینی یکی از معروف ترین خودروسازان دنیاست که از گذشته تا امروز بر روی تولید خودروهای اسپرت تمرکز کرده است و حتا اوروس آن که یک کراس اوور محسوب می شود هم دارای ویژگی های یک خودروی اسپرت است و از این رو، پرفورمنس فوق العاده ای دارد.

لامبورگینی
لامبورگینی

با توجه به تغییر رویکرد بیش تر خودروسازان دنیا و رفتن آن ها به سمت تولید خودروهای تمام برقی و یا هیبریدی، لامبورگینی هم به فکر تمام برقی و یا هیبریدی کردن خودروهای اسپرت خود افتاد و وعده به‌کارگیری موتور برقی بر روی محصولات جدیدش را داد. از این رو، احتمال داده می شد که لامبورگینی های اینونسیبل (Invencible) و آتنتیکا (Autentica) هم با پیشرانه های هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی معرفی شوند، اما برخلاف انتظارات برای این دو خودرو یک موتور ۱۲ سیلندر تمام بنزینی در نظر گرفته شد و طرف‌داران موتورهای احتراقی را خوشحال کرد.

بیشتر بخوانید:

خودروی هیبرید (Hybrid) چیست؟

تفاوت میان خودروهای هیبرید (Hybrids) و خودروهای تمام الکتریکی (Electronic Vehicles)

تفاوت های ظاهری میان اینونسیبل و آتنتیکا در چیست؟

با نگاهی به ظاهر این دو خودرو به یک تفاوت اساسی میان آن ها پی می بریم که آن هم سقف دار بودن اینونسیبل و بدون سقف بودن آتنتیکا است. بنابراین می توان گفت، اینونسیبل یک خودروی کوپه است و آتنتیکا هم با توجه به دونفره بودنش، یک خودرو رودستر. جدا از اختلاف در طراحی سقف و ستون این دو خودرو که یکی را کوپه و دیگری را رودستر کرده است، تفاوت های دیگری مانند مجزا بودن رنگ تریم داخلی و همچنین مجهز بودن اینونسیبل به بال عقب یا اسپویلر را نیز می توان دید. در رابطه با ویژگی های آیرودینامیکی آتنتیکا هم می توان گفت اگرچه به دلیل رودستر بودنش از بال عقب در آن خبری نیست، اما به جای آن از دو قسمت فیبرکربنی استفاده شده است که در پشت خودرو به صورت عمودی قرار می گیرد و می تواند بر روی جریان هوا تأثیر خود را بگذارد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت میان خودروهای رودستر، کابریولت و کانورتیبل

تأثیر آیرودینامیک در طراحی خودروها از گذشته تاکنون

مشخصات ظاهری اینونسیبل و آتنتیکا

در قسمت جلوی این دو خودروی خاص با چراغ هایی روبه‌رو هستیم که تا دماغه جلویی کشیده می شوند و سپس با یک زوایه حدوداً ۴۵ درجه ای می شکنند و تا پایین سپر ادامه دار می شوند.

چراغ های عقب اینونسیبل و آتنتیکا هم مانند چراغ های جلوی‌شان با طراحی بسیار جذاب و زیبایی ساخته شده اند. به‌کارگیری سه ۶ ضلعی نامنتظم برای هر طرف توانسته است هم اسپرت بود خودرو را بیش تر نشان دهد و هم این که اینونسیبل و آتنتیکا را از دیگر خودروهای سوپراسپرت متفاوت تر کند.

الگوی استفاده شده در طراحی چراغ های عقب این دو خودرو را می توانیم در چینش سراگزوزها هم مشاهده کنیم و به این ترتیب می توان گفت هماهنگی زیادی در طراحی بخش های مختلف این دو خودرو وجود دارد.

نکته دیگر در مورد اینونسیبل و آتنتیکا این است که مانند دیگر سوپراسپرت ها برای پایین آوردن وزن کلی خودرو، بدنه آن ها تماماً از فیبرکربن ساخته شده است.

مشخصات طراحی داخلی اینونسیبل و آتنتیکا

با ورود به درون کابین اینونسیبل و آتنتیکا با یک طراحی بسیار حرفه ای اما خلوت مواجه می شویم که حتا در آن یک مولتی مدیا هم برای تنظیم بخش های مختلف خودرو وجود ندارد و کلاستر دیجیتالی استفاده شده هم به دلیل نرخ تغییرات سرعت و دور موتور بالای خودرو است، زیرا در صورت عقربه ای بودن کلاستر، دور موتور و سرعت خودرو با تأخیر نمایش داده می شود و از این رو، نمی تواند دقیق باشد.

اما جدا از خلوتی حاکم بر طراحی درون کابین، تمام قطعات به‌کاررفته با ظرافت زیادی طراحی و ساخته شده اند تا اینونسیبل و آتنتیکای تک نسخه ای ارزشمندتر از دیگر خودروهای تولیدی لامبورگینی شوند. برای مثال، دریچه های هوای موجود با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته  شده اند تا مشکلات ساختاری آن ها به حداقل برسد.

مشخصات فنی

همان طور که پیش تر گفته شد، یکی از مهم ترین ویژگی های این دو خودرو که به صورت تک نسخه ای (On-Off) تولید شده اند، مجهز بودن آن ها به موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و تماماً بنزینی است. این موتور خارق العاده می تواند ماکسیمم توان ۷۶۹ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر را تولید کند و آن را به گیربکس مخصوص لامبورگینی ها که با نام ISR Gearbox شناخته می شود تحویل دهد. گیربکس ISR در نهایت، توان و گشتاور تولیدی موتور را به هر چهار چرخ خودرو می رساند و به این ترتیب، اینونسیبل و آتنتیکا All-Wheel-Drive یا تمام چرخ متحرک می شوند.

همکاری تمام این ویژگی های فنی موجب شده است تا صفر تا ۱۰۰ اینونسیبل و آتنتیکا ۲.۸ ثانیه باشد و بتواند راننده را به صندلی میخ‌کوب کند.

منبع: motor1.com

تفاوت های ظاهری میان اینونسیبل و آتنتیکا در چیست؟

با نگاهی به ظاهر این دو خودرو به یک تفاوت اساسی میان آن ها پی می بریم که آن هم سقف دار بودن اینونسیبل و بدون سقف بودن آتنتیکا است. بنابراین می توان گفت، اینونسیبل یک خودروی کوپه است و آتنتیکا هم با توجه به دونفره بودنش، یک خودرو رودستر.

مشخصات ظاهری اینونسیبل و آتنتیکا چیست؟

در قسمت جلوی این دو خودروی خاص با چراغ هایی روبه‌رو هستیم که تا دماغه جلویی کشیده می شوند و سپس با یک زوایه حدود ۴۵ درجه ای می شکنند و تا پایین سپر ادامه دار می شوند. چراغ های عقب اینونسیبل و آتنتیکا هم با طراحی بسیار زیبایی ساخته شده اند. به‌کارگیری سه شش‌ضلعی نامنتظم برای هر طرف توانسته است هم اسپرت بود خودرو را بیش تر نشان دهد و هم این که اینونسیبل و آتنتیکا را از دیگر خودروهای سوپراسپرت متفاوت تر کند.

مشخصات فنی اینونسیبل و آتنتیکا چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی های این دو خودرو که به صورت تک نسخه ای (On-Off) تولید شده اند، مجهز بودن آن ها به موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و تماماً بنزینی است. این موتور می تواند ماکسیمم توان ۷۶۹ اسب بخار و ماکسیمم گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر را تولید کند و آن را به گیربکس مخصوص لامبورگینی ها که با نام ISR Gearbox شناخته می شود تحویل دهد.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.