لامبورگینی هوراکان استراتو ، نسخه آفرودی از سوپر اسپرت ایتالیایی + ویدیو

لامبورگینی هوراکان استراتو ، نسخه آفرودی از سوپر اسپرت ایتالیایی
لامبورگینی هوراکان استراتو ، نسخه آفرودی از سوپر اسپرت ایتالیایی

بالاخره انتظار ها به سر رسید و لامبورگینی هوراکان استراتو به صورت رسمی رونمایی شد. طراحی بخش های مختلف هوراکان استراتو به گونه ایست که این خودرو را برای مسیر های آفرودی آماده کرده است و می توان گفت استراتو یک خودروی سوپر اسپرت آفرودی بشمار می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حدوداً ۳ ماه قبل بود که برای اولین بار تصاویر جاسوسی از یک لامبورگینی مخصوص آفرود لو رفته بود و از آن زمان به بعد دیگر خبری از آن خودرو بیرون نیامد. تا این که دیروز این خودرو توسط کمپانی لامبورگینی به طور رسمی معرفی و رونمایی شد.

شاید که نه ، حتماً عجیب به نظر می رسد وقتی می شنوید یک خودروی سوپر اسپرت مانند لامبورگینی که ارتفاع کمش از زمین و به عبارتی بخواب بودنش ، یکی از ویژگی های مهم آن در بحث علم آیرودینامیک محسوب می شد ، این بار اما با ارتفاعی بیشتر معرفی شده است.

لامبورگینی هوراکان استراتو ، نسخه آفرودی از سوپر اسپرت ایتالیایی
لامبورگینی هوراکان استراتو ، نسخه آفرودی از سوپر اسپرت ایتالیایی

لامبورگینی هوراکان استراتو ( Lamborghini Huracan Sterrato ) جدید ترین محصول لامبورگینی است که هدف از تولید آن عبور از مسیر های آفرودی است. البته در ابتدا باید گفته شود که مسیر های آفرودی مناسب برای این خودرو ، با کراس اوور ها و SUV ها متفاوت است و ناهمواری های به مراتب کمتری دارد.

اما با تمام این حرفا ، هوراکان خودرویی است سوپر اسپرت و با توجه به ارتفاع کمش حتی نمی تواند در برخی از شهر های پر دست انداز تردد کند چه برسد به این که بخواهد از مسیر های آفرودی بگذرد. از این رو می توان لامبورگینی هوراکان استراتو را یک خودروی بسیار خاص تلقی کرد که علاوه بر قرار گرفتن در گروه هایپر کار ها ، می توان آن را آفرودی نیز در نظر گرفت.

از طرفی دیگر استراتو آخرین خودروی تمام احتراقی و بنزینی لامبورگینی محسوب می شود و از این پس محصولات جدید این کمپانی قرار است به صورت هیبرید طراحی و ساخته شوند.

حتماً بخوانید : خودروی هیبرید (Hybrid) چیست؟

با توجه به ویژگی هایی که تا اینجا از این خودروی خاص مطرح شد به سراغ مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری این خودرو می رویم.

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان استراتو

موتور و گیربکس

در این خودرو از یک موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر استفاده می شود که می تواند ۶۰۲ اسب بخار توان و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این حجم از توان و گشتاور کاملاً مناسب یک سوپر اسپرت است اما این بار شاهد چنین توانی برای یک سوپر اسپرت آفرودی هستیم.

در قسمت انتقال قدرت ، این خودرو به یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه مجهز است که توان و گشتاور تولیدی را به هر ۴ چرخ منتقل می کند.

با توجه به بوجود آمدن تغییراتی در تایر ها ، ظاهر ، ارتفاع و … که در ادامه به طور کلی بررسی می شود اما باز هم لامبورگینی هوراکان استراتو می تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۴ ثانیه طی کند و پس از آن نیز به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

حداکثر سرعت استراتو در مقایسه با دیگر هوراکان ها کمتر است و این ضعف به خاطر بوجود آمدن تغییرات برای آفرودی کردن این خودرو است. از طرفی می توان گفت به طور کلی این خودرو نیازی برای رسیدن به سرعت های بالا ندارد و دستیابی به سرعت های حیرت آور دیگر لامبورگینی ها عملاً برای این خودرو بی معنی است.

سیستم تعلیق هوراکان استراتو

یکی از مهم ترین بخش های لامبورگینی هوراکان استراتو که با دیگر محصولات این شرکت متفاوت است ، سیستم تعلیق می باشد. در این خودرو برای حل مشکل ارتفاع پایین ، تغییراتی در سیستم تعلیق بوجود آوردند تا در نهایت استراتو ۱.۷ اینچ ( ۴.۳ سانتی متر ) بلند تر از هوراکان ایوو ( Huracan Evo ) شود. علاوه بر افزایش ارتفاع ، سیستم یکپارچه دینامیک خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است تا استراتو را برای عبور از مسیر های کمی ناهموار ، آماده تر کند.

مشخصات ظاهری لامبورگینی هوراکان استراتو :

هوراکان استراتو به رینگ های ۱۹ اینچی ای مجهز است که هر کدام از آن ها با تایر های بریج استون ( Bridgestone ) پوشیده می شوند. از آنجایی که تایر های مناسب برای این خودرو را نمی توان به راحتی در بازار پیدا کرد ، کمپانی بریج استون با توجه به نیاز این خودرو تایر های آن را طراحی و تولید کرد.

لاستیک های این خودرو را نه می توان فاق کوتاه دانست و نه فاق بلند زیرا برای تناسب آن با خودرو کمی به دیواره تایر های فاق کوتاه اضافه کردند. ویژگی دیگر تایر های استراتو ، ران فلت بودن آن هاست تا پس از پنچری ، خودرو بتواند تا مسافت مشخصی به مسیر خود ادامه دهد.

لوازم آفرودی لامبورگینی هوراکان استراتو

در قسمت زیر خودرو از صفحه های آلومینیومی استفاده می شود تا از رسیدن آسیب به بخش پیشرانه و انتقال قدرت ، جلوگیری کند.قسمت ورودی هوای موتور استراتو نیز تغییر کرده و در قسمت عقبی سقف خودرو قرار گرفته است تا با قرارگیری در ارتفاع بیشتر ، گرد و خاک کمتری وارد آن شود.

در قسمت جلو نیز از دو چراغ LED یا لایت بار اضافی استفاده شده است تا در صورت لزوم ، مانند دیگر خودرو های آفرودی بتوان از آن ها استفاده کرد.

ویدیو معرفی لامبورگینی هوراکان استراتو

۴.۸ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.