مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

تا ده سال پیش به فکر کسی هم نمی رسید که روزی خودروهای چینی مرز ۱۰۰ میلیون تومان را رد کنند اما اکنون می بینیم که به راحتی برخی از شاسی بلندهای لوکس چینی حتی تا مرز نیم میلیارد تومان هم در بازار قیمت گذاری می شوند! افزایش قیمت ارز، توقف واردات خودرو و صعود خودروهای وارداتی کره ای و ژاپنی به بازه های قیمتی بالاتر، سبب شد تا برخی برند های چینی به عنوان گزینه جایگزین برای خریداران معرفی شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش «خودروچی»، خودروهایی که هر چند از لحاظ کیفیت و ایمنی به پای برندهای معتبر نمی رسند، اما در بحث زیبایی و آپشن دست کمی از وارداتی ها ندارند و حتی در برخی موارد، قوی تر هم عمل می کنند. چینی ها با شناخت درست از نیاز های بازار خودرو در ایران، با عرضه خودروهایی لوکس با طراحی های اغواگر و فهرست بلند بالای امکانات رفاهی و ایمنی، آن هم در کلاس محبوب و پر طرفدار کراس اوورها، به خوبی توانستند نبض بازار را به دست بگیرند. امروز در بازار شاسی بلندهای نسبتا لوکس چینی، دو خودرو بیش از دیگر مدل ها مورد توجه مردم قرار دارند. ریگان کوپا و چری تیگو ۷٫ خودروهایی که برای جلب نظر خریداران، تا دندان مسلح شده اند و مشخصات فنی قابل توجهی را نیز ارائه می دهند. امروز به مقایسه این دو می پردازیم.

حتماً ببینید: ویدیو: تست و بررسی چری تیگو ۷

طراحی ظاهری

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

ریگان کوپا آن چیزی نیست که در ایران شناخته می شود! بر خلاف تصور مردم کشورمان، کوپا ساخت شرکت جیانگ نان، از زیر مجموعه های کمپانی زوتی چین است. کوپا در واقع بر اساس زوتی T۶۰۰ ساخته شده است. کراس اووری از زوتی که یک کپی تمام عیار از نسل قدیم فولکس واگن تیگوان است. سایپا هم بعد از عرضه زوتی Z۳۰۰ (آریو) قصد داشت که T۶۰۰ را به ایران بیاورد. اما در نهایت این کوپا بود که توسط ریگان خودرو به بازار آمد. ریگان کوپا در حقیقت همان زوتی T۶۰۰ کوپه است که به عنوان نسخه لوکس این خودرو، در بازار چین به فروش می رسد. اما تولید کننده وطنی در جریان عرضه کوپا، نام خود را به آن چسباند و هیچ نام و نشانی از زوتی بر روی خودرو باقی نگذاشت. سیاست ریگان خودرو درست بود و کوپا T۲۱۰ توانست شخصیتی لوکس و متمایز از محصولات زوتی را در ایران پیدا کند. اما کوپا در ایران به حاشیه های فراوان دچار شد. از عدم شماره گذاری آن توسط پلیس تا تاخیر و بد قولی در تحویل خودروها به مشتریان. طراحی کوپا T۲۱۰ نسبت به زوتی T۶۰۰ به مراتب زیباتر و لوکس تر است. در نمای جلو، کوپا شباهت زیادی به تیگوان و محصولات فولکس واگن دارد. خطوط کرومی جلو پنجره تا داخل کاسه چراغ ها امتداد یافته اند. لوگو تایپ کوپا به شکلی نه چندان با کیفیت بر روی یک صفحه مشکی کوچک پلاستیکی حکاکی شده است. اما هماهنگی طراحی جلو پنجره و چراغ ها ستودنی است. جذاب ترین بخش طراحی نمای جلو، دی لایت های L شکل روی سپر هستند که خشونتی دو چندان به چهره خودرو می دهند. تعداد زیاد ورودی های هوای روی سپر هم به اسپرت تر شدن طراحی جلو کمک کرده اند.

حتماً ببینید: چری تیگو ۷ جدید معرفی شد + ویدیو و تصاویر

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

در نمای جانبی همچنان می توان تاثیرات طراحی خودروهای فولکس واگن را مشاهده کرد. اصلی ترین المان این بخش طراحی، ستون سوم (C) است که یک لچکی شیشه ای را هم در بر می گیرد. این لچکی به وسیله یک بخش مشکی رنگ براق به شیشه عقب متصل می شود که البته با یک خم زیبا همراه شده است. برجستگی گلگیرها در بدنه جذب شده است. خطوط روی درها و بدنه کاملا منطقی و حساب شده هستند و بر خلاف دیگر خودروهای چینی، اثری از خطوط اغراق آمیز به چشم نمی خورد. آینه های جانبی بزرگ هستند و به چراغ راهنما هم مجهز شده اند. یک جفت بار بند نقره ای هم بر روی سقف تعبیه کرده اند. پایین درها نیز یک زه کرومی به چشم می خورد که اندکی جلوه لوکسی نمای کناری را افزایش داده است. رینگ های کوپا به شکل پنج پره دوبل دو رنگ طراحی شده اند و تناسب خوبی با ظاهر لوکس و اسپرت خودرو دارند. اما نمای عقب کوپا، بحث برانگیز ترین بخش طراحی خارجی این خودرو است. جایی که به عقیده مردم، شباهت زیادی با محصولات پورشه را می توان مشاهده کرد. طراحی و گرافیک چراغ ها چشم نواز است و دو مه شکن نواری بزرگ نیز روی سپر به چشم می خورند. دیفیوزر سپر عقب بزرگ است و دو سر اگزوز اسپرت را هم در بر می گیرد. وجود این دو سر اگزوز در کنار طراحی چراغ ها و لوگو تایپ Coupa بر روی درب صندوق، کاملا یاد آور طراحی عقب پورشه ماکان و کاین هستند. بر روی لبه درب صندوق هم یک زه کرومی زیبا نصب شده است که نمای عقب را لوکس تر می کند. طراحی ظاهری ریگان کوپا کاملا برای فروش در کشور هایی همچون ایران، مناسب و کاربردی است.

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

چری سالها بود که تیگو ۳ (همان MVM X۳۳) را به عنوان تنها کراس اوور در سبد محصولاتش عرضه می کرد. با بزرگ شدن چری، آرزوها و اهداف این شرکت هم بزرگتر شد و این بار نام “تیگو” از یک محصول، به سری کراس اوورهای این شرکت اختصاص یافت. به تدریج خانواده تیگو گسترش یافت و امروزه افزون بر تیگو ۳، تیگو ۲، تیگو ۴، تیگو ۵، تیگو ۷ و تیگو ۸ نیز به بازار جهانی معرفی شده اند. اما بگذارید به دو سال پیش باز گردیم. زمانی که تیگو ۷، بزرگ ترین شاسی بلند چری بود. مدیران خودرو این محصول را با تبلیغات فراوان و به عنوان پرچمدار خودروهای چری به ایران آورد. تیگو ۷ هر چند اولین محصول لوکس چری در ایران نبود، اما یک خودرو چینی نوین بود که از هر لحاظ با ساخته های قبلی چری و دیگر خودروسازان این کشور تفاوت داشت. چری در طراحی این خودرو از عناصر طبیعی الهام گرفته است. هر چند که بسیاری با دیدن تیگو ۷ فورا به یاد کراس اوورهای کره ای می افتند، اما باید اقرار کرد که این خودرو در طراحی و استایل، تقریبا منحصر به فرد عمل کرده است. انحصاری ترین بخش طراحی بیرونی تیگو ۷، طراحی چراغ های جلو و دماغه است. چراغ ها به شکل بومرنگ هستند و در نیمه بالایی آنها لامپ های روشنایی روز قرار گرفته اند. جلو پنجره چری که این روزها به المانی ثابت در خودروهای این شرکت بدل شده، با الگو برداری از امواج آب بر روی سطح برکه طراحی شده است. همچنین انحنای این جلو پنجره به سمت داخل، به جذابیت ظاهری دماغه افزوده است. مه شکن ها به شکل دایره ای و ساده هستند. پایین سپر هم فلاپ های پلاستیکی به چشم می خورند.

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

در نمای کناری، جزئیات زیادی در طراحی را می توان مشاهده کرد. بازی با خطوط در نمای جانبی، به زیبایی تمام انجام شده است و تیم طراحی چری، موفق به خلق تصویری زیبا و آیرودینامیک از یک کراس اوور شرقی شده اند. جالب ترین نکته طراحی این بخش، چراغ راهنمای جانبی است که روی درب جلو تعبیه شده است. افزون بر خط شانه قدرتمند بالای درها، یک خط دیگر نیز به صورت مورب از وسط درها رد شده و به همان چراغ راهنما ختم می شود. با کمی دقت در این بخش، می توان دریافت که ترکیب این دو خط و چراغ راهنمای روی در، با الگو برداری از مسیر حرکت قایق در رودخانه به وجود آمده است! دور لبه گلگیرها با زه های فایبر گلاس پوشانده شده اند و پایین درها نیز از فلاپ پلاستیکی با همین جنس استفاده شده است. همچون کوپا، بر روی سقف می توان روف رک را مشاهده کرد. با توجه به نصب چراغ راهنما روی درها، اثری از راهنما روی آینه ها دیده نمی شود. رینگ های تیگو ۷ طراحی ساده تری نسبت به کوپا دارند، اما به خوبی با ظاهر کلی خودرو در تناسب اند. در نمای عقب، طراحی تیگو ۷ اندکی از انحصاری بودن خارج می شود و بیشتر به دیگر کراس اوورهای بازار شباهت دارد. چراغ های عقب در نوع خود زیبا هستند. گرافیک آنها بی شباهت به چراغ عقب های محصولات پژو نیست! درب صندوق عقب با چند انحنا طراحی شده است تا از سادگی بیرون بیاید. چراغ های دنده عقب و مه شکن به سپر انتقال یافته اند و همچون کوپا، دو سر اگزوز کرومی نیز در پایین سپر دیده می شوند که البته فقط یکی از آنها واقعی است!

طراحی کابین

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

کوپا درون کابین هم خودرویی بی پروا است. طراحی داخلی کوپا به گونه ای است که در اولین تجربه برخورد با آن، باور نمی کنید که با خودرویی چینی طرف هستید! طراحی داخلی کوپا با الهام از خودروهای جدید فولکس واگن و مفهومی های این شرکت آلمانی انجام شده و در ارگونومی و زیبایی، کمبودی ندارد. اولین چیزی که جلب توجه می کند، نمایشگر چند رسانه ای بالای کنسول است که درون یک قاب بزرگ قرار دارد. اطراف این قاب هم تعداد زیادی دکمه به چشم می خورند. جذابیت اصلی این قاب، استفاده از رنگ مشکی پیانویی برای تزئین آن است که با پوشش کرم رنگ داشبورد، تضاد زیبایی ایجاد کرده است. دریچه های تهویه زیر همین قاب نصب شده اند. داشبورد به شکل چند لایه طراحی شده است. بر روی کنسول وسط، کلید های تنظیمات تهویه به شکلی زیبا و ارگونومیک طراحی و تعبیه شده اند. کنسول بین صندلی ها نسبتا شلوغ است. افزون بر دسته دنده و جا لیوانی، کلید ترمز پارک برقی و صفحه شارژ وایرلس تلفن همراه نیز در این بخش دیده می شوند. دو رنگ بودن فضای داخلی کوپا به دلباز شدن کابین کمک شایانی کرده است. صفحه نشان دهنده های پشت آمپر به صورت تمام دیجیتالی است و در سه حالت مختلف قابل تنظیم است. همین صفحه کیلومتر به تنهایی در مدرنیزه کردن کابین نقشی پر رنگ ایفا کرده است. غربیلک فرمان کوپا هم از بخش های جالب طراحی داخلی این خودرو است. فرمان شبیه به خودروهای ریس طراحی شده و با فرم D کات که دارد، حس اسپرتی سواری کوپا را افزایش می دهد. سقف پانورامیک و نور پردازی های مخفی زیر درها و داشبورد هم از عجایب کابین کوپا هستند که نه تنها در چینی ها، بلکه در کمتر خودرویی در سطح قیمتی کمتر از نیم میلیارد تومان مشاهده می شود!

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

چری در طراحی کابین تیگو ۷ همان سبک طراحی داخلی تیگو ۵ را ادامه داده است، اما این بار به شکلی پخته و با کیفیت تر. در اتاق تیگو ۷ بر خلاف کوپا، بیشتر از آنکه فضا لوکس و تجملاتی باشد، تم اسپرت و جوان پسند دارد. دریچه های تهویه وسط و نمایشگر مرکزی در قالب یک پنل مشترک در بخش بالای داشبورد قرار گرفته اند. آنچه جلب توجه می کند، ابعاد بزرگ نمایشگر است که مورد پسند کاربران قرار می گیرد. روی کنسول تیگو ۷ بر خلاف کوپا خبری از وجود کلید های فراوان نیست و همه چیز در کمال سادگی طراحی شده است. پایین کنسول، پنل کلیدهای تنظیم تهویه مطبوع را می توان دید که چندان هم پر تعداد نیستند. در وسط کنسول هم چند کلید کاربردی به چشم می خورند. دریچه های تهویه کناری به صورت افقی هستند و درون یک قاب چرمی قرار گرفته اند که با چرم مصنوعی نارنجی رنگ پوشانده شده است. این چرم نارنجی در رودری ها و روکش صندلی ها هم استفاده شده است و اندکی از خشکی فضای داخلی می کاهد. دسته دنده تیگو ۷ طراحی منحصر به فردی دارد و کنار آن نیز، دکمه استارتر پیشرانه به چشم می خورد که بر خلاف دیگر خودروها، کنار ستون فرمان نیست. بالای دسته دنده، دکمه های گرم کن صندلی های جلو را نصب کرده اند، اما نکته جالب، کلید دوار بین آنهاست که عملا کاربرد خاصی ندارد و صرفا با جنبه تزئینی نصب شده است! اولین نقطه ضعف نسبت به کوپا را می توان در همین بخش دید. جایی که خبری از ترمز پارک برقی نیست و از اهرم ترمز دستی سنتی استفاده شده است. صفحه کیلومتر تیگو ۷ تمام دیجیتالی نیست، اما یک نکته جالب دارد و آن هم قرینه چرخیدن عقربه ها نسبت به یکدیگر است. غربیلک فرمان تیگو ۷ نیز طراحی خاص و جدیدی دارد و نسبتا خوش دست است.

امکانات رفاهی و ایمنی

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

کوپا T۲۱۰ در سه تیپ توسط ریگان خودرو به تولید رسیده است. رویال، اکسکلوزیو و فلگ شیپ. در نسخه فلگ شیپ به عنوان فول ترین مدل، امکاناتی از قبیل ۶ کیسه هوای ایمنی، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سنسور های پارک، دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، فرمان الکتریکی تنظیم شونده در دو جهت، دکمه های کنترلی روی فرمان، تریم چرم داخلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقه ای، سیستم یونایزر هوای ورودی به کابین، کانال کولر سرنشینان عقب، صفحه نمایش لمسی ۸٫۰ اینچ، تنظیم برقی ۸ جهته صندلی راننده و ۴ جهته سرنشین، گرم کن صندلی های جلو، آینه وسط الکترو کرومیک، آینه های جانبی تاشو برقی مجهز به گرم کن، پروژکتور های جلو و عقب، دی لایت، کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سان روف پانورامیک برقی، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم حفظ حرکت بین خطوط، شارژر بی سیم گوشی تلفن همراه، خروجی برق ۱۲ ولت، سیستم ورود بدون کلید، ۸ بلندگو و ۴ تیوتر، سیستم ایزو فیکس صندلی های عقب، سنسور باران، پاور ویندوز، چراغ های زنون جلو، چراغ بدرقه تا درب منزل، رادار نقطه کور، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و کروز کنترل را مشاهده کرد.

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

تیگو ۷ هم اکنون از مجهز ترین محصولات چری در بازار کشورمان به حساب می آید. خودرویی که برای رقابت با بزرگان، با تمام قوا وارد میدان شده است. تیگو ۷ نیز در دو تیپ اکسلنت و لاکچری وارد بازار شده است. از مهم ترین آپشن های استاندارد در این دو تیپ می توان به سیستم هوشمند ورود بدون کلید، فرمان برقی تنظیم شونده، اینتر فیس، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار با تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو، کانال تهویه سرنشینان عقب، ۶ بلندگو و ۲ تیوتر، نمایشگر لمسی ۹٫۰ اینچی، صندلی برقی راننده، گرم کن صندلی های جلو، آینه های جانبی تاشو برقی، برف پاک کن اتوماتیک تایمر دار، سقف شیشه ای بازشو پانورامیک، چراغ های روشنایی روز، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، مه شکن های جلو و عقب، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم انتخاب حالت رانندگی اسپرت یا اقتصادی، کامپیوتر پیمایش سفر، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم ضد لغزش، سیستم پایش فشار باد تایرها، خروجی برق ۱۲ ولت، سیستم اشتراک محتوای تلفن همراه و تبلت بر روی نمایشگر، آینه الکترو کرومیک وسط و گرم کن آینه های جانبی اشاره کرد.

تجربه رانندگی

کوپا T۲۱۰ به یک پیشرانه پر خوران ۱٫۵ لیتری مجهز شده است. پیشرانه ای که شاید در نگاه اول برای خودرویی با این ابعاد کوچک به نظر بیاید، اما همین پیشرانه به مدد توربو شارژر، ۱۵۶ اسب بخار قدرت ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اعدادی که برای پیشرانه ای با ۱۵۰۰  سی سی حجم، کاملا مناسب به نظر می رسند. زوتی برای انتقال قدرت در این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. به گفته کسانی که تجربه سواری با این خودرو را داشته اند، در کوپا نسبت به سایر توربوها، لگ یا تاخیر بسیار کمتری مشاهده می شود. شروع حرکت در کوپا طوفانی نیست، اما چندان هم بد به نظر نمی آید. جعبه دنده کوپا هماهنگی نسبتا مناسبی با موتور دارد و گوش به فرمان راننده است. در کوپا با تغییر حالت های رانندگی، اتفاق خاصی در توان فنی خودرو رخ نمی دهد. تنها می توان به تغییر رنگ و گرافیک صفحه کیلومتر دل خوش بود که اندکی حس هیجان را در راننده زنده می کند.

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

شاید بزرگ ترین چالش بر سر شتاب گیری کوپا، نسبت قدرت به وزن آن باشد که چندان رضایت بخش به نظر نمی آید. سواری کوپا در کل نرم است. سیستم تعلیق کوپا در جلو از نوع مک فرسون و در عقب، اتصالی چند گانه است. سواری کوپا حداقل نسبت به دیگر کراس اوورهای چینی همچون جک S۵ و هایما S۷ نرم تر است. البته که اگر با این کابین لوکس و تریم داخلی دلربا، نرم و راحت نبود، اصلا ارزش خرید نداشت! پایداری کوپا به لطف وجود سامانه های ایمنی همچون سیستم الکترونیکی کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش، در سطحی قابل قبول ارزیابی می شود. هر چند که اندکی کم فرمانی را می توان در سرعت های بالا با آن تجربه کرد، اما همین نقطه ضعف نیز به واسطه وجود سیستم های مذکور، به حداقل رسیده است. مصرف سوخت کوپا در سیکل ترکیبی شهر و جاده، ۸٫۶ لیتر از سوی کمپانی اعلام شده است. اما مصرف آن به گفته مالکان در واقعیت به مراتب بالاتر است. به خصوص در شهر. از نقاط قوت سواری کوپا، نفوذ بسیار کم صدا به کابین است که در کمتر خودرو چینی مشاهده می شود.

چری تیگو ۷ اولین محصول چری در ایران بود که با پیشرانه توربو شارژ عرضه شد. پیشرانه ای که بعدها بر روی آریزو ۵TE هم قرار گرفت و به زودی مدل جدید تیگو ۵ نیز با همین پیشرانه به ایران می آید. چری این پیشرانه را با مشارکت شرکت اروپایی AVL طراحی کرده است. شرکتی که اصالتا اتریشی است و در ساخت موتورهای پر بازده تخصص دارد. قدرت و گشتاور این پیشرانه در حدود ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر است که به ترتیب در دور های ۱۷۵۰ و ۴۰۰۰ دور بر دقیقه آزاد می شوند. جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه ای که چری برای انتقال قدرت پیشرانه توربو تیگو ۷ به چرخ های جلو استفاده کرده، توسط شرکت گتراگ طراحی شده است. شرکتی که در آلمان قرار دارد و از قدیمی های حوزه طراحی و ساخت گیربکس است. چری با استفاده از نام های پر افتخار در صنعت خودروسازی، سعی بر با کیفیت نشان دادن این محصول خود داشته است. در عمل هم تیگو ۷ در برابر رقبای هم وطن و غیر هم وطنش، سر بلند بیرون می آید.

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا

تیگو ۷ به واقع شتاب خوبی دارد. در برنامه ای که شرکت مدیران خودرو در سال اول معرفی تیگو ۷ در ایران ترتیب داده بود، تیگو ۷ در پیست اتومبیلرانی آزادی به مصاف جمعی از خودروها رفت که در میان آنها، نام های بزرگی به چشم می خورد. اما شاید جالب ترین آنها، هیوندای توسان TL بود که از نظر ابعاد و کلاس، اختلاف کمی با تیگو ۷ داشت. توسان با وجود برخورداری از موتور حجیم تر، به راحتی در درگ یک چهارم مایل از محصول چری شکست خورد. شاید حجم کم پیشرانه تیگو ۷ تنها در شتاب ثانویه و کشش این خودرو در مسیر های شیب دار پدیدار شود که در آنجا به علت تاخیر توربو، از رقبای حجیم تر کم می آورد. نقطه قوت تیگو ۷ نسبت به تیگو ۵ و X۳۳، تعویض دنده ها در دور پایین تر است که بهترین شتاب گیری را برای راننده فراهم می آورد. تیگو ۷ با وجود برخورداری از رینگ های ۱۸٫۰ اینچی، کیفیت سواری قابل قبولی دارد و اثر کمی از کوبش در کابین احساس می شود. از نظر هندلینگ نیز تیگو ۷ بی عیب نیست و همچون هر کراس اووری می توان حرکات عرضی را در آن مشاهده کرد. مصرف سوخت تیگو ۷ در سیکل ترکیبی، ۶٫۵ لیتر اعلام شده که به مراتب از کوپا پایین تر است. 

ریگان کوپا فلگ شیپ

کلاس بدنه        کراس اوور کامپکت
ابعاد بدنه (mm)۴۶۵۴*۱۸۹۳*۱۶۹۶
فاصله محوری (mm)۲۷۰۰
تعداد سیلندر۴
حجم موتور (cc)۱۵۰۲
تعداد سوپاپ۱۶
حداکثر قدرت (hp)۱۵۶
حداکثر گشتاور (n.m)۲۱۰
گیربکس۶ دنده اتوماتیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکتریکی
وزن خالص (kg)۱۶۶۰
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km)۸.۶
ظرفیت باک (lit)۶۰

چری تیگو ۷ اکسلنت

کلاس بدنه        کراس اوور کامپکت
ابعاد بدنه (mm)۴۴۳۲*۱۸۳۷*۱۶۷۰
فاصله محوری (mm)۲۶۵۰
تعداد سیلندر۴
حجم موتور (cc)۱۴۹۸
تعداد سوپاپ۱۶
حداکثر قدرت (hp)۱۴۷
حداکثر گشتاور (n.m)۲۱۰
گیربکس۶ دنده دو کلاچه تیپ ترونیک
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
نوع فرمانالکتریکی
وزن خالص (kg)۱۴۴۰
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km)۶.۵
ظرفیت باک (lit)۵۷

ریگان کوپا فلگ شیپ

نقاط مثبت:

طراحی خارجی زیبا و عامه پسند، کابین لوکس و با کیفیت، امکانات رفاهی فراوان، مشخصات فنی قابل قبول

نقاط منفی:

مصرف سوخت بالا، شتاب اولیه متوسط، قیمت گران، خدمات پس از فروش محدود، قطعات یدکی کمیاب، بازار خرید و فروش کم رونق

چری تیگو ۷

نقاط مثبت:

طراحی مدرن و عامه پسند، کابین مدرن و با کیفیت، شتاب مناسب، ویژگی های دینامیکی قابل توجه، امکانات رفاهی مناسب، خدمات پس از فروش گسترده

نقاط منفی:

افت قیمت زیاد در بازار دست دوم، بازار خرید و فروش کم رونق

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.