چگونه بی وای دی S6 خود را فول آپشنتر کنیم؟

چگونه بی وای دی S6 خود را فول آپشنتر کنیم؟
در هفته های گذشته مطالبی در سایت اسب بخار منتشر شد که مالکان خودروهایی چون چانگان CS35، رنو تندر۹۰ پلاس، ساندرو و… چگونه می توانند به امکانات رفاهی خودروهای خود اضافه کنند. حال در این مطلب به سراغ بی وای دی S6 رفته ایم. این خودرو که تیراژ تولید چند هزار دستگاهی را در کارخانه کارمانیا تجربه کرده است، سوژه جذابی برای فروشندگان لوازم جانبی و آپشن فروشان شده و حال می بینیم که در بازار قطعات تهران، امکانات جانبی مختلفی برای این خودرو به فروش می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از امکانات اضافه بی وای دی S6 که در نمایندگی های کارمانیا هم بر روی این کراس اوور نصب می شود، رکاب و گارد جلو و عقب اسپرت است. این قطعه از نظر بسیاری از مالکان جذابیت بیشتری را به خودرو می دهد و در چند سال گذشته، برای همه کراس اوورهای موجود در بازار، گاردها و رکاب های اسپرت فایبرگلس معرفی شده است.
از دیگر کارهایی که مالکان بی وای دی S6 تا به امروز انجام داده اند، تغییر سیم کشی چراغ روشنایی روز این خودرو است و برخی از آن ها بدون دستکاری در چیدمان الکتریکی خودرو، تنها نور زرد رنگ دی لایت ها را سفید کرده اند. برخی هم در کاسه چراغ های اصلی S6 لامپ های زنون و هدلایت نصب کرده اند.
اما یکی از امکانات جذاب اضافه برای بی وای دی S6، تغییر نمایشگر خودرو و ارتقا آن به سیستم عامل اندروید است. در نمایشگرهای اندروید بی وای دی S6 تا حدی صفحه نمایش بزرگتر است و قابلیت لمسی آن به مراتب بهتر کار می کند.
اما این روزها تعدادی از بی وای دی S6 سواران به جای نمایشگر افقی اندروید، نمونه عمودی و به اصطلاح تسلایی را برای خودرو خود انتخاب می کنند که هزینه بیشتری را دارد. این نمایشگر به مراتب بزرگتر از نمونه فابریک بوده و به صورت عمودی بر روی داشبورد نصب می شود و تمام دکمه های کنسول میانی S6 حذف می گردد. همچنین تنظیمات سیستم تهویه دو کاناله و سایر امکانات این خودرو به صورت لمسی بر روی مانیتور خودرو جای می گیرد.
چگونه بی وای دی S6 خود را فول آپشنتر کنیم؟
برخی دیگر از مالکان بی وای دی S6 آپشن درب صندوق برقی را برای خودیشان خریداری می کنند. این آپشن که با تعویض جک های درب صندوق و انجام سیم کشی در کابین و بر روی درب انجام می شود، آنچنان رایج نیست و به خاطر هزینه نه چندان به صرفه تنها به عنوان پیشنهاد در لیست قرار می گیرد.
اما یکی دیگر از امکانات جذاب برای بی وای دی S6 و یا هر خودرو دیگری، تجهیز خودرو به سیستم رهیاب ماهواره ای و قابلیت کنترل خودرو از روی تلفن همراه است. این امکان که هزینه حدود یک میلیون تومانی را دارد، بدون اینکه قطعه ای به صورت مشهود در خودرو تغییر کند، با نصب فرستنده ها و گیرنده های ایمن، می توانید خودرو را از روی تلفن همراه روشن کنید و اطلاعاتی نظیر دمای خودرو، میزان حرارت موتور، ولتاژ باتری و… را کنترل نمایید. این آپشن آنجایی به کار می آید که قبل از ورود به خودرو، می توانید بی وای دی S6 را روشن کنید و با استفاده از کولر، هنگام سوار شدن در خودرو هوای به نسبت مطبوعی را داشته باشید.
چگونه بی وای دی S6 خود را فول آپشنتر کنیم؟
به احتمال زیاد شنیده اید که بی وای دی می گوید، پلتفرم S6 مشابه به لکسوس RX نسل دوم است. همچین در بحث طراحی داخلی و بیرونی این دو خودرو شباهت های زیادی دارند و از طرفی بسیاری از قطعات تزییناتی و جانبی آن ها مشترک است. زمانی که لکسوس RX نسل دوم در بازار جهانی حضور داشت، یکی از امکانات محبوب در آن خودرو ژاپنی اصلاح طرح کنسول میانی و فضا سازی به صرفه آن محوطه بود که با قطعه ای چرم و پلاستیک ساخته می شد. این قطعه در زمان عرضه لکسوس RX نسل دوم از در بازار چین، استرالیا، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفداران زیادی داشت. حال که طراحی داخلی بی وای دی S6 هم مشابه به این خودرو است، مالکان این کراس اوور چینی می توانند کنسول میانی جدید با نام مستعار « کنسول لکسوسی » بر روی خودرو نصب کنند. این قطعه گویا در فروشگاه های مختلف قیمتی حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان را دارد.

در نهایت اگر مالک بی وای دی S6 بخواهد مانیتور عمودی، قابلیت کنترل خودرو از روی تلفن همراه، گارد جلو و عقب و رکاب اسپرت، کنسول میانی جدید، هدلایت و درب صندوق برقی غیر فابریک را به این کراس اوور اضافه کند، هزینه ای حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان را با توجه به نوع متریال و محل نصب قطعه باید در نظر بگیرد.

گروه مستند اسب بخار

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.