تحویل SWM به مشتریان کارمانیا آغاز شد

تحویل SWM G01 به مشتریان کارمانیا آغاز شد
تحویل SWM G01 به مشتریان کارمانیا آغاز شد

با توجه به تصاویر ارسال شده، شرکت خودروسازی کارمانیا فرایند تحویل SWM G01 را به مشتریان بی وای دی آغاز کرده است. طرح تبدیل این خودرو با حواله های کارمانیا به صورت اختیاری بوده و در حال حاضر برخی از مشتریان این شرکت، تحویل G01 را انتخاب کرده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، به تازگی شرکت خودروسازی کارمانیا اطلاعیه ای را منتشر نموده و در آن به طرح تبدیل حواله های بی وای دی S7، S6 و F3 با تانگ بنزینی و F3 اتوماتیک اشاره کرده است. همچنین بر اساس بخشنامه اخیر این شرکت خصوصی، مشتریان امکان انصراف و یا تحویل SWM G01 را با قیمت مصوب شرکت سیف خودرو دارند.

با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی رسانه اسب بخار و پیام های ارسال شده از سوی مشتریان کارمانیا، اسب بخار بر اساس قواعد رسانه ای حاکم بر کشور این امکان را دارد تا از فرایند تخصیص SWM G01 به مشتریان این شرکت مستنداتی را در اختیار داشته باشد و در صورت وجود مغایرت فعالیت با اصول تعیین شده، این اتفاق ها را به دستگاه های نظارتی چون سازمان حمایت و… گزارش کند و به صورت گزارش و خبر به این اتفاق ها بپردازد.

در پیگیری های انجام شده طی روزهای گذشته توسط خبرنگاران اسب بخار و ارتباطی که برخی مشتریان با این رسانه برقرار کرده اند، برخی حواله داران محصولات کارمانیا طرح تبدیل با SWM G01 را انتخاب کرده اند. برخی دیگر از مشتریان هم این طرح تبدیل را نپذیرفته و به سراغ تمدید قرارداد برای تحویل تانگ بنزینی و F3 اتوماتیک رفته اند. همچنین تعدادی از حواله داران کارمانیا به خاطر خلف وعده های انجام شده، تمایلی به ادامه مشارکت با این خودروساز خصوصی ندارند و مسیر انصراف را در پیش گرفته اند.

برخی دیگر از مشتریان این شرکت هم به طور کل بخشنامه های صادر شده از کارمانیا را در تضاد با منافع خود می دانند و با توجه به حقوق قانونی خود، در مسیر شکایت و پیگیری قضایی قدم برداشته اند.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی SWM G01 در اسب بخار

در حال حاضر کارمانیا می گوید که ودیعه اولیه مشتریان را با توجه به فرمول نوسان نرخ ارز، به روز رسانی کرده است. اما این شرکت سود مشارکت و تاخیر را بر اساس ودیعه ریالی اولیه سنجیده و این بخش را در فرمول به روز رسانی نیاورده است. از همین رو برخی مشتریان به فرمول به روز رسانی انتقاد دارند و می گویند که باید حقوق آن ها به شکلی کامل و با توافق طرفین اجرا شود.

در همین حال حواله دارانی که به دنبال رسیدن به خودرو در کوتاه مدت هستند، تحویل SWM G01 مدل ۱۴۰۰ را با قیمت مصوب ۸۳۰ میلیون تومان انتخاب کرده اند. کارمانیا می گوید که این خودروها را از بازار آزاد تامین کرده و فعالیت مشترکی را با سیف خودرو نداشته است. بر اساس قوانین جاری هم به نظر می رسد که سیف خودرو به سمت همکاری با کارمانیا نرفته و در این فرایند دخالتی ندارد. زیرا مونتاژکننده محصولات SWM G01 در ایران، خود با مسئله تاخیر در تحویل خودرو مواجه است و طبق قانونی نمی تواند تا زمان صفر شدن تعهدات معوق، خودرویی را به صورت سبدی و فروش فوری عرضه کند.

تحویل SWM G01 به مشتریان کارمانیا آغاز شد
تحویل SWM G01 به مشتریان کارمانیا آغاز شد

در نهایت از روز گذشته (سه شنبه مورخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰) کارمانیا تحویل SWM G01 کارتکس مدل ۱۴۰۰ را آغاز کرده است. بر اساس بررسی های انجام شده، مشتری پس از واریز اختلاف قیمت این خودرو و انتخاب شماره شاسی مورد نظر از میان SWMهای موجود، خودروی خریداری شده را تحویل می گیرد و کارمانیا موظف است که پس از تایید پرداخت، خودرو را بدون هزینه اضافه به محل مورد نظر مشتری در هر کجای کشور ارسال کند. در این بین برخی مشتریان کارمانیا که چند حواله این شرکت را در اختیار دارند، به سراغ تجمیع این حواله ها رفته و به این روش، فرایند تحویل G01 را انتخاب کرده اند.

تا بعد از ظهر امروز هم چند دستگاه دیگر از G01 برای تحویل به مشتری در تهران، مشهد و… ارسال شده اند. بدیهی است که اگر مشتری SWM G01 در بحث انتخاب خودرو و شماره شاسی، تحویل آنی پس از تکمیل وجه و یا قیمت مصوب خودرو (که ۸۳۰ میلیون تومان است) مغایرتی را می بیند، می تواند شرح این تخلفات را به دستگاه های نظارتی و یا رسانه اسب بخار اعلام کند. با توجه به پیگیری رسمی تحویل G01 به مشتریان کارمانیا از سوی اسب بخار، این امکان فراهم است که مستندات هرگونه تخلف و یا مغایرت در فرایند تخصیص خودرو از سوی این پایگاه خبری به صورت رسمی رسانه ای و گزارش شود.

مشخصات SWM G01 مدل ۱۴۰۰ :

کراس اوور SWM G01 به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته کمپانی هیوندای پاورتک (HPT) به چرخ های جلوی G01 می رسد. این کراس اوور در جایگاه یک خودروی ۵ نفره به امکاناتی مانند ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز ABS، EBD، BAS، سامانه پیشگیری و اخطار تصادف، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین ثبت وقایع، سامانه تشخیص اشیاء متحرک اطراف خودرو، سقف پانوراما برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده با سردکن و گرمکن، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم مصنوعی، جلو آمپر دیجیتال با قابلیت شخصی سازی، شارژر بی سیم تلفن همراه، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نور پردازی کابین، سنسور نور، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سنسور باد تایرها، تنظیم میزان سفتی فرمان، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی و… مجهز است.

آلبوم تصاویر SWM G01 مونتاژی سیف خودرو :

پایگاه خبری اسب بخار

عکس های آلبوم: عرفان حمیدی / اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.