فروش میتسوبیشی بیش از 2.5 برابر شد

فروش میتسوبیشی بیش از 2.5 برابر شد
در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد، شرایطی فراهم شد تا با مدیر بازاریابی گروه آرین گفتگویی داشته باشیم. علی شکوهی، مدیر بازاریابی گروه آرین، خبر افزایش فروش محصولات میتسوبیشی ژاپن را اعلام کرد. با توجه به آمار، این میزان رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته، دو و نیم برابر شده است.
در این بخش به مصاحبه با مدیر بازاریابی گروه آرین می پردازیم:
* با توجه به افزایش واردات خودرو به کشور، آیا میتسوبیشی و DS نقشی در این امر داشته اند؟
هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند که امسال بازار خودرو به این شکل رشد داشته باشد. پیش بینی ما حدود ۴۰ % برای بازار خودروهای وارداتی بود و امروز شاهد هستیم که نسبت به بازه مشابه سال گذشته، بیش از ۵۰% رشد واردات کلی داشته ایم. برای میتسوبیشی، نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته، ۲.۵ برابر رشد فروش پدید آمده است. این افزایش واردات باعث نشده تا عرضه از تقاضا پیشی بگیرد. در حال حاضر که ثبت سفارش خودروها بسته شده، می بینیم که بسیاری از شرکت ها در تحویل و ترخیص خودروها به مشکل خورده اند و پیش فروش های مدتدار را در دستور کار خود قرار داده اند. همین نوع فعالیت باعث شده تا اکثر خودروهای وارداتی در بازار آزاد افزایش قیمت را تجربه کرده اند. مشکل اصلی اینجاست که در بحث تولید و مونتاژ، محصولاتی را نداریم که بتواند در رده خودروهای وارداتی رقابت را برقرار کنند و خودروهایی هم که هستند، آنچنان عرضه زیادی ندارند.
*با توجه به عدم ثبت سفارش، احتمال دارد که خودروها را با تاخیر تحویل بدهید؟
تعهدات ما به مشتریان بر مبنا ثبت سفارش های قبلی است. خودروهای جدیدی را هم که ثبت نام می کنیم، با موعد تحویل چند هفته ای است تا تاخیری برای مشتری حاصل نشود. پیش از این تحویل خودروهای ما ۴ روزه بود که در حال حاضر ۳۰ روز به مشتری اعلام می شود. در صورتی که همچنان ثبت سفارش خودروها باز نشود، مجبوریم که تعهدات خود را به مشتریان، شصت روزه اعلام کنیم. زیرا نمی خواهیم وارد بحث تاخیر در تحویل بشویم.
* میتسوبیشی اکلیپس چه زمانی وارد بازار می شود؟
برنامه داریم تا این خودرو را برای نمایشگاه خودرو تهران آمده کنیم. همچنین سعی و تلاش تیم میتسوبیشی و آرین موتور این است که اوتلندر هیبرید پیش از نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شود و به فروش برسد. در صورتی که مراحل هومولوگیشن و واردات در زمان مقرر انجام شود، می توانیم شاهد حضور اوتلندر هیبرید پیش از آغاز نمایشگاه خودرو تهران باشیم.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.