آرین موتور با سه مدل لاماری در نمایشگاه تبریز حاضر شد

بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز روز سه شنبه ۱۸ مهر ماه کار خود را آغاز کرد و برندهای مختلف خودرویی کشور در آن حضور داشتند و به نمایش خودروهای خود پرداختند، که در میان این برندها، آرین موتور با سه مدل از لاماری در نمایشگاه حاضر شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، نمایشگاه خودروی تبریز، که یکی از نمایشگاه های متعدد خودرو در کشور به شمار می رود، امسال بیست و هفتمین دوره خود را پشت سر می گذارد و با وجود تعدد نمایشگاه ها، خودروسازان در این نمایشگاه نیز حضور داشتند تا مردم در نقاط مختلف کشور بتوانند به آخرین تولیدات خودرویی کشور دسترسی داشته باشند.

شرکت آرین پارس موتور نیز با خودروهای لاماری ایما، لاماری ایکس و لاماری هیبریدی در نمایشگاه تبریز حضور یافت.
خودروی لاماری ایما، که مدت هاست در جاده های کشور حضور دارد و مردم دیگر به طور کامل با آن شناخت دارند. لاماری ایما، که نسخه ایرانیزه دانگ فنگ T5 ایوو است، به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر GDi مجهز شده است. این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده است و جزو قوی ترین پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می آید. لاماری ایما می تواند ۱۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته تَر (Wet) نیز، توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور آرین موتور می رساند.

لاماری ایما که از جذابیت های ظاهری مناسبی برخوردار است توانسته در بازار ایران جایگاه مناسبی به دست آورد و با این حال، باید دید که دیگر خودروهای آرین موتور نیز می توانند مانند لاماری ایما نقش قابل توجهی در بازار ایفا کنند.

از میان امکانات لاماری ایما می توان به مواردی نظیر کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور عقب، ترمز کمکی، ترمز ضد قفل، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، اتولایت، دی لایت، کلاستر و مانیتور یکپارچه، سنسور باران، دوربین عقب، کیسه های ایمنی هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتومات، صندلی برقی راننده، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، آینه های کناری برقی مجهز به گرم کن، سقف پانوراما با قسمت بازشو و… اشاره کرد.

دیگر خودرویی که آرین پارس موتور در نمایشگاه تبریز به نمایش گذاشته، لاماری ایما ایکس است، که نسخه پیشرفته تر همان لاماری ایما محسوب می شود. لاماری ایما X در بخش فنی همچنان به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر مجهز است، اما تغییر اصلی در بخش گیربکس این خودرو رخ داده است. گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَرِ این خودرو اکنون به حالت تیپ ترونیک مجهز شده است؛ این قابلیت پیش تر در نسخه های استاندارد این خودرو نبود که سبب انتقاد مشتریان و اصحاب رسانه در این بخش شده بود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۵ ثانیه و فرمان آن هم از نوع کمکی برقی است.

در بخش آپشن های ایمنی و رفاهی، مواردی همچون سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های جلو ال ای دی، صندلی های برقی جلو، گرم کن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق بار برقی، حالت تیپ ترونیک گیربکس و سنسور پارک جلو به این خودرو افزوده شده است.

همچنین در این نمایشگاه آرین پارس موتور، خودروی دیگری را نیز به نمایش گذاشت که لاماری ایما هیبریدی بود. لاماری ایما هیبریدی دارای پیشرانه بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر با حجم ۱.۵ لیتر است که با پیشرانه برقی همراهی می‌شود. حداکثر قدرت این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس CVT انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما هیبریدی حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر است، که برای یک کراس‌اوور هیبریدی عدد مناسبی به حساب می‌آید. این خودرو با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ۵.۳ لیتر بر صد کیلومتر، می تواند یکی از خودروهای پاک و با کارایی بالا در بازار خودرو ایران باشد. علاوه بر این، این خودرو در رانندگی شهری، فقط از ۴۰ درصد توان موتور بنزینی‌اش استفاده می‌کند که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی هوا می‌ شود. از نظر امکانات این خودرو تفاوت چندانی با لاماری ایکس ندارد، اما مصرف سوخت پایین و بازدهی بالای این خودرو می تواند آن را به گزینه ای جذاب برای بازار خودروی ایران تبدیل کند، به خصوص که، لاماری ایما هیبریدی با تغییراتی که در سپر جلوی خودرو ایجاد کرده، از نظر ظاهری نیز شباهت های بیش تری به لامبورگینی اوروس پیدا کرده است و همین موضوع نیز می تواند توجه بازار ایران را به این خودرو جلب کند.

۳.۷ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.