گزینه های آرین موتور برای واردات میتسوبیشی مشخص شدند

گزینه های آرین موتور برای واردات میتسوبیشی مشخص شدند
گزینه های آرین موتور برای واردات میتسوبیشی مشخص شدند

بررسی های اسب بخار نشان می دهد که چهار مدل از خودروهای کمپانی ژاپنی میتسوبیشی برای واردات به ایران توسط شرکت آرین موتور پویا مشخص شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در زمانی که واردات خودرو جدی تر شد، شرکت آرین موتور در پیج اینستاگرامش تصاویر و اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می داد این شرکت برای واردات برنامه هایی جدی دارد. بررسی های اسب بخار نشان می دهد از میان مدل هایی که گمانه زنی می شد، واردات مدل های آتراژ، اکسپندر، اکلیپس کراس و ASX قطعی شده است و با آغاز واردات این خودروها به بازار ایران خواهند آمد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای خودروهایی که قیمت نسخه فول آن ها فراتر از محدوده مجاز باشد، قطعاً نسخه های پایه را در ایران خواهیم دید.

میتسوبیشی اکسپندر ؛ MPV اقتصادی میتسوبیشی

این خودرو به عنوان مینی ون کراس و اقتصادی میتسوبیشی در بازار های اندونزی، مالزی، ویتنام و بازار کشور های حاشیه خلیج فارس بفروش می رسد. این MPV در کابین ترکسی صندلی های ۷ نفره را دارد و به عنوان یم محصول اقتصادی نمی توان توقع زیادی از عملکرد فنی آن داشت. در این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتر تنفس طبیعی را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر را دارد. برای این کراس جعبه دنده های CVT، ۵ سرعته دستی و چهار سرعته AT قابل سفارش است که احتمالا نسخه AT را برای بازار ایران ببینیم.

اکسپندر در بازه ۱۴,۹۵۰ تا ۱۶,۶۰۰ یورو در بازارهای دیگر بفروش می رسد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو اینجا کلیک کنید.

میتسوبیشی آتراژ ؛ نسخه سدان از میراژ

خودروی دیگری که قرار است به ایران وارد شود میتسوبیشی آتراژ است. این خودرو به عنوان نسخه سدان از میراژ شناخته می شود. اگرچه میراژ حضور موفقی در بازار ایران نداشت اما حالا ممنوعیت واردات تا حالا و محدودیت های فعلی باعث شده تا آرین موتور این گزینه را برای واردات قطعی کند. این خودرو در بازه قیمتی ۱۱,۲۰۰ تا ۱۲,۷۵۰ یورو در کشور های حاشیه خلیج فارس به فروش می رسد از آنجا که هنوز جزئیات تعرفه واردات مشخص نیست و قیمت نهایی در بورس کالا بدست می آید، پس نمی توان عددی قطعی را برای این خودروها در بازار ایران مشخص کرد. این نکته ای است که برای تمام گزینه های میتسوبیشی در ایران داریم.

این خودرو به پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر و تنفس طبیعی مجهز است که ۷۶ تا ۷۹ اسب بخار را با گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT ساخت کمپانی جاتکو است و توان را به چرخ های جلو منتقل می کند. مصرف سوخت آتراژ در حالت بهینه به کمتر از ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد و در بیشترین حالت، وزن خالص این خودرو به ۹۴۰ کیلوگرم است. همچنین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ایده این خودروی کلاس B در حالت ایده آل حدود ۱۲.۴ ثانیه اعلام می شود.

میتسوبیشی  ASX ؛ نامی آشنا برای بازار ایران

میتسوبیشی ASX خودرویی است که حضور نسبتا موفقی در بازار ایران داشت و حالا قرار است با آخرین فیس لیفت خود دوباره به ایران بیاید. این مدل از ASX طراحی بروز تری دارد و البته امکانات جذاب تری از مدل قبلی ارائه می دهد. قیمت این خودرو در کشور های حاشیه خلیج فارس در محدوده ۱۸ تا ۲۵ هزار یورو است و این یعنی با توجه به محدودیت های قیمتی واردات خودرو، تیپ های پایه از این کراس اوور را در ایران خواهیم دید. میتسوبیشی ASX در نسخه های تک و دو دیفرانسیل قابل سفارش است که باید دید آیا هر دو نسخه به ایران می آیند یا خیر؟

میتسوبیشی ASX فیس لیفت مدل ۲۰۲۲ به همان پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۴۸ تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ASX از نوع اتوماتیک CVT است و از نظر فنی تفاوتی با نسخه های ۲۰۱۸ ندارد. در شرایط ایده آل شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ASX فیس لیفت نزدیک به ۱۰ ثانیه است و می تواند در حالت بهینه مصرف سوخت کمتر از ۸.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس ؛ جذاب ترین گزینه واردات برای آرین موتور

از میان گزینه های قطعی واردات میتسوبیشی، اکلیپس کراس است که هم از نظر ظاهری و هم از نظر امکانات جذاب ترین گزینه است. این خودرو نسبت به دیگر گزینه ها طراحی جذاب تری دارد و خطوط طراحی این کراس اوور به مراتب مدرن تر از دیگر وارداتی های احتمالی از دیگر برند ها ارزیابی می شود.این کراس اوور به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو ۴ سلیندر مجهز است که این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۴۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر  را دارد و انتقال قدرت از طریق جعبه دنده CVT به دو محور انجام می شود. در بازار کشور های حاشیه خلیج فارس بیشتر نسخه دو دیفرانسیل از این کراس اوور را می بینیم که قیمتی در بازه ۲۰,۰۰۰ تا ۲۴,۳۷۰ یورو دارد و این یعنی با توجه به محدودیت های قیمتی برای واردات خودرو، پایه ترین نسخه از اکلیپس کراس را در بازار ایران خواهیم دید.

البته جذاب ترین نسخه از اکلیپس کراس نسخه فول آن است که در آن امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار نقطه کور، رانندگی نیمه خودران، ترمز هوشمند، سیستم جلوگیری از تصادف و… را داریم که متاسفانه بدلیل محدودیت های واردات، این نسخه به ایران نخواهد آمد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.