آیا میتسوبیشی کولت 2024 در بین وارداتی ها قرار می گیرد؟ + معرفی

میتسوبیشی کولت 2024
میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴

میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ یکی از جدیدترین و جذاب ترین سدان های برند ژاپنی میتسوبیشی است که نسخه فیس لیفت رنو کلیو محسوب می شود و به دلیل قیمت، امکانات و فرانسوی نبودنش می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای واردات باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی میتسوبیشی، نیسان و رنو با هم ادغام شده اند، از این رو، چند سالی است که شاهد محصولات تقریباً یکسانی از این سه کمپانی هستیم که فقط کمی از نظر ظاهری و امکاناتی با هم تفاوت دارند.

برای مثال، از ابتدای سال ۲۰۲۲ بود که میتسوبیشی اعلام کرد قرار است دو محصول کپچر و کلیو را از گروه رنو با کمی تغییرات در ظاهر و تعویض لوگو به فروش برساند که در اولین اقدام ASX جدید را براساس کپچر به بازار معرفی کرد. اکنون نیز میتسوبیشی، رنو کلیو را کمی از نظر ظاهری فیس لیفت کرده و نام آن را کولت (Colt) گذاشته است.

بیشتر بخوانید: نسل جدید رنو کلیو معرفی شد + آلبوم تصاویر

آیا میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ در بین وارداتی ها قرار می گیرد؟

با توجه به این که اخیراً واردات خودرو از فرانسه ممنوع شده است و احتمال ورود خودروهای فرانسوی پایین آمده، بهتر است به سراغ مشابه‌ای از محصولات فرانسوی برویم که با نام ها و برندهای متفاوتی در بازار جهانی حضور دارند. یکی از این محصولات به ظاهر ژاپنی اما در باطن فرانسوی، همین میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ است که به دلیل مشخصات فنی مناسب، امکانات راضی کننده و همچنین قیمت پایینش می تواند یکی از جدی ترین گزینه های واردات باشد. به این ترتیب، یک خودروی در باطن فرانسوی و در ظاهر ژاپنی وارد کرده ایم که هم استهلاک کمی دارد و هم در بین مردم می تواند بسیار محبوب شود.

طراحی ظاهری میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴

میتسوبیشی کولت 2024

همان طور که می دانید، این خودرو همان رنو کلیو (Clio) است که کمی فیس لیفت شده، به همین دلیل، فقط در قسمت جلو طرح چراغ ها تغییر کرده است و با جلوپنجره، سپر و از همه مهم تر لوگوی متفاوتی نسبت به کلیو روبه‌رو هستیم.

در مورد تغییرات به‌وجودآمده در قسمت عقب و داخل کابین خودرو فقط می توانیم به تغییر لوگو اشاره کنیم، زیرا میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ در این بخش ها هیچ فرقی با کلیو ندارد.

امکانات میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴

از آن جایی که، میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ یک خودروی اقتصادی محسوب می شود، نباید توقع آپشن ها و امکانات زیادی از آن داشته باشیم، اما با این وجود، باز هم دارای ویژگی های خوبی است که می تواند برای مشتری راضی کننده باشد.

برای این خودرو دو سایز مولتی مدیای قابل سفارش است که یکی ۷ اینچی و دیگری ۹.۳ اینچی است، از طرفی دیگر، خریدار می تواند از بین دو مدل کلاستر، که یکی ۷ اینچی و دیگری ۱۰ اینچی است، یکی را انتخاب کند و اطلاعات فنی خودرو را از طریق آن در اختیار داشته باشد.

جدا از موارد گفته شده، دو درگاه USB، شارژر وایرلس، سیستم صوتی بوز (Bose) با ۹ بلندگو و ساب‌ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴

 دقیقاٌ مانند کلیو، میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ هم قرار است با سه نوع پیشرانه عرضه شود، که یکی از آن ها هیبرید و بقیه تمام بنزینی هستند.

نسخه پایه با موتور ۱ لیتری تنفس طبیعی

در این نسخه، همان طور که گفته شد، از یک موتور سه سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی استفاده می شود که ۶۶ اسب بخار توان و ۹۵ نیوتن متر گشتاور به چرخ های جلو تحویل می دهد. ضعیف ترین نسخه این هاچ بک در عرض ۱۷.۱ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعتنش هم حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. گیربکس نسخه پایه، ۵ سرعته دستی است که همین قضیه یکی از دلایل قیمت پایین این نسخه است. 

موتور ۱ لیتری توربو

در این نسخه از همان موتور ۱ لیتری سه سیلندر استفاده می شود، اما با سیستم توربوشارژ، که می تواند توان خروجی آن را به ۹۰ اسب بخار و گشتاور خروجی را به ۱۶۰ نیوتن متر افزایش دهد و آن را در اختیار گیربکس ۶ سرعته دستی قرار دهد. زمان شتاب‌گیری این نسخه ۱۲.۲ ثانیه است و حداکثر سرعتش نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

نسخه هیبرید

قوی ترین نسخه از این خودرو دارای پیشرانه هیبریدی است که علاوه بر یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به یک موتور برقی نیز مجهز است که هر کدام از آن ها به ترتیب و به تنهایی می توانند گشتاورهای ۱۴۸ و ۲۰۵ نیوتن متری تولید کنند و به صورت ترکیبی حداکثر توان ۱۴۱ اسب بخاری را به یک گیربکس اتوماتیک، تحویل دهند. با این میزان خروجی، نسخه هیبرید می تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در عرض ۹.۳ ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک هاچ بک عدد بسیار خوبی است.

منبع۷: Motor1.com

آیا میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ در بین وارداتی ها قرار می گیرد؟

با توجه به این که اخیراً واردات خودرو از فرانسه ممنوع شده است، بهتر است به سراغ مشابه‌ای از محصولات فرانسوی برویم که با نام ها و برندهای متفاوتی در بازار جهانی حضور دارند. یکی از این محصولات همین میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ است که به دلیل مشخصات فنی مناسب، امکانات راضی کننده و همچنین قیمت پایینش می تواند یکی از جدی ترین گزینه های واردات باشد.

میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ چه امکاناتی دارد؟

برای این خودرو دو سایز مولتی مدیای قابل سفارش است، که یکی ۷ اینچی و دیگری ۹.۳ اینچی است، از طرفی دیگر، خریدار می تواند از بین دو مدل کلاستر ۷ اینچی و یا ۱۰ اینچی یکی را انتخاب کند و اطلاعات فنی خودرو را از طریق آن در اختیار داشته باشد. جدا از موارد گفته شده، دو درگاه USB، شارژر وایرلس، سیستم صوتی بوز (Bose) با ۹ بلندگو و ساب‌ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برای میتسوبیشی کولت ۲۰۲۴ چه پیشرانه هایی در نظر گرفته شده است؟

۱- موتور ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با خروجی ۶۶ اسب بخار و گشتاور ۹۵ نیوتن متر
۲- موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو با خروجی ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر
۳- موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور و موتور برقی با ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور، که در مجموع ۱۴۱ اسب بخار توان تولید می کنند.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.