تاریخچه شرکت میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی
شرکت میتسوبیشی

شرکت میتسوبیشی یک برند موفق در صنعت خودروسازی جهان است، که فعالیت خود را از کشتی سازی آغاز کرد و با طراحی و تولید خودرو به کارش ادامه داد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ژاپن یکی از کشورهای موفق و پیشرو در زمینه خودروسازی است، صنعت خودروسازی ژاپن با سابقه ای طولانی همیشه در بازارهای گوناگون جهانی موفقیت های بسیاری از نظر فروش و جلب رضایت مشتری به دست آورده اند.

یکی از موفق ترین کمپانی های خودروساز در ژاپن کنار تمام برندهای معروف این کشور، برند Mitsubishi است، که در زمینه های مختلف صنعتی اعم از خودروسازی، معدن، کشتی‌سازی، مخابرات، خدمات مالی، بیمه، الکترونیک، املاک و مستغلات، صنایع سنگین، صنایع نفت و گاز و صنایع شیمیایی حضور گسترده و فعال دارد.

مؤسس برند Mitsubishi و معنای لوگو این برند

میتسوبیشی در ابتدا یک برند ساخت کشتی در ژاپن بود، این برند ژاپنی اولین بار توسط ایوازاکی یاتارو در سال ۱۸۷۰ فعالیت خود را به طور غیر رسمی آغاز کرد و به مرور زمان در بازه زمانی ۱۰ ساله، با خرید یک معدن زغال سنگ در آن دوران، علاوه بر اموری همچون بانک‌داری، گمرک، بیمه و سایر کارها، با در دست گرفتن این معدن، نقش خود را به عنوان یک گروه صعنتی بزرگ در ژاپن روز به روز مهم تر کرد.

میتسوبیشی
میتسوبیشی

در خصوص لوگو برند Mitsubishi باید بیان کرد که این لوگو در بین چهل شرکت زیرمجموعه این برند مشترک است و در واقع، ترکیبی از سه الماس قرمزرنگ است، شکل این لوگو توسط Iwasaki Yatarō، مؤسس و بنیان‌گذار برند میتسوبیشی طراحی و جای‌گذاری شده است، معنای واژه mitsubishi، ترکیبی از دو واژه “mitsu” به معنای ۳ و واژه “bishi” به معنای الماس است، که ترکیب آن ها لوگو کمپانی میتسوبیشی را تشکیل می دهد.

شرکت میتسوبیشی
شرکت میتسوبیشی

اولین خودرو طراحی شده توسط میتسوبیشی

باید گفت تقریباً تمام شرکت های خودروسازی که در زمان جنگ جهانی دوم فعالیت صنعتی داشته اند، تحت تأثیر آثار جنگ و تولید قطعات نظامی توسط دولت ها بوده اند. البته می‌توان گفت، تقریباً هیچ برندی هم نیست که در این دوران، هواپیما یا قطعات موتوری و بدنه تولید نکرده باشد. برند Mitsubishi در جنگ جهانی دوم با نظارت و رهبری دکتر جیرو هوریکوشی در زمینه ساخت و طراحی هواپیماهای جنگی به ارتش ژاپن کمک بسزایی کرد. مدل A6M Zero، یکی از مهم ترین تجهیزات جنگی در دوران این جنگ بود. همچنین خلبان‌های امپراتوری، برای عملیات کامیکازه از این هواپیماها استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: میتسوبیشی ASX جدید ؛ کراس اوور وارداتی برای بازار ایران

اما فعالیت و نقطه آغاز برند میتسوبیشی در بازار خودرو جهانی به سال ۱۹۱۷ بازمی گردد و با جنگ جهانی آغاز شد. علت ورود میتسوبیشی به این صنعت، تولید کشتی و هواپیما بود، که دلیل اصلی حضور Mitsubishi در این چرخه شد. میتسوبیشی نخستین خودرو ژاپن را در همان سال با فیات ۳ با مدل A آغاز کرد، این خودرو به صورت یک محصول هفت‌نفره و سدان بود و در بازار داخلی ژاپن با استقبال نه چندان خوبی روبه‌رو شد. این مدل از پیشرانه Tipo 3 فیات، که یک موتور ۲.۸ لیتری ۳۵ اسب بخاری است، بهره می برد. لازم به ذکر است که این مدل در سال ۱۹۲۱ بعد از تولید تنها ۲۲ عدد از آن، دچار توفق تولید و عدم عرضه در بازارهای خودرویی شد.

میتسوبیشی در سال های بعد از جنگ جهانی به علت گستردگی کار چندان تمرکزی بر روی تولید خودرو نداشت، تا جایی که در دهه ۱۹۷۰ فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو گسترش داد، زیرا در این دوران میتسوبیشی با ترکیب بخش صنایع سنگین این هلدینگ عظیم، رنگ و بوی تازه‌ای به فعالیت خود در عرصه داخلی و جهانی بخشید و مدیریت این گروه به شخصی به نام Tomio Kubo واگذار شد.

تولید، منابع مالی و بازاریابی برند Mitsubishi در میان سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۸ بسیار افزایش یافت و میتسوبیشی توانست اکثر محصولات و خودروهای تولیدی خود را به تمام بازارهای جهانی مانند اروپا، آمریکا و آسیا عرضه کند. این برند ژاپنی در سال ۱۹۸۰ موفق به تولید یک میلیون خودرو در سال شد و پس از گذشت ۹ سال، در سال ۱۹۸۹ میتسوبیشی موفق شد، تولید خود را به ۱.۵ میلیون دستگاه در سال افزایش دهد، اما اوج شهرت و برندینگ این کمپانی به سال ۱۹۹۰ ختم می شود، که mitsubashi موفق شد یکی از مفهومی ترین و موفق ترین خودروهای خود را با نام پاجرو (Pajero) را تولید و عرضه کند.

معرفی سه مدل برتر Mitsubishi

برند میتسوبیشی در سال های مختلف فعالیت خود، خودروهای مختلفی عرضه کرد، که در ادامه قصد داریم سه مدل از معروف ترین مدل های خودرویی این برند را بیش تر معرفی کنیم.

میتسوبیشی لنسر Lancer

میتسوبیشی لنسر
میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی لنسر یکی از محبوب ترین و پرطرف‌دارترین مدل های این کمپانی خودروسازی است، که تولید آن به سال ۱۹۷۳ برمی‌گردد. یکی از اولین مدل‌های لنسر به نام ۱۶۰۰ GSR بود، این مدل جذاب آنچنان در دنیای خودرو موفق و برای مخاطب دوست داشتنی بود، که همچنان یکی از بهترین خودروها برای تیوتنیگ و تقویت موتور برای عاشقان خودروست. با این که تولید این خودرو در سال ۲۰۱۷ متوقف شد، اما آثار آن هنوز از جاده‌های سراسر دنیا پاک نشده است.

میتسوبیشی اکلیپس Eclipse

میتسوبیشی اکلیپس
میتسوبیشی اکلیپس

میتسوبیشی اکلیپس یکی دیگر از موفق ترین خودروهای کمپانی Mitsubishi بود که بین سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۱ تولید می شد. نام این مدل هم الهام گرفته از نام یک اسب از قرن هجدهم است؛ این اسب شکست ناپذیر و برنده ۲۶ مسابقه بوده است.

میتسوبیشی جی تی ۳۰۰۰GT

میتسوبیشی جی تی
میتسوبیشی جی تی

بیش تر ماشین‌بازهای دنیا یا طرف‌داران برند Mitsubishi بر این باور هستند، که مدل ۳۰۰۰GT بهترین مدل طراحی شده توسط این کمپانی است، جالب است بدانید این ماشین مسابقه‌ای تنها به مدت ۹ سال تولید شد، اما با توجه به میزان محبوبیت ۳۰۰۰GT، همچنان مدل های کارکرده آن در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.