میتسوبیشی اوتلندر، اولین وارداتی آرین موتور، در گمرک حاضر شد

میتسوبیشی اوتلندر در گمرک
میتسوبیشی اوتلندر در گمرک

طبق عکس های منتشر شده در فضای مجازی مشخص شده که آرین موتور قصد دارد مجدداً واردات میتسوبیشی اوتلندر را از سر بگیرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آرین موتور یکی از قدیمی ترین وارد کنندگان محصولات میتسوبیشی به ایران بود که پس از ممنوعیت واردات به سمت مونتاژ رفت. این شرکت با اولین و تنها محصول مونتاژی خود یعنی لاماری ایما، موفق شد تا بخش زیادی از بازار کراس اوورهای چینی را برای خود کند و در این راستا موفق شود.

حال اما با توجه به عکس های منتشر شده در فضای مجازی مشخص شده که نمونه های اولیه اوتلندر، کراس اوور محبوب میتسوبیشی، به گمرک رسیده. این قضیه کاملاً بیانگر شروع بکار مجدد آرین موتور برای واردات محصولات میتسوبیشی است.

به این ترتیب آرین موتور موفق شده تا با محدودیت های ارزی در نظر گرفته شده برای واردات خودروهای بنزینی، پایه ترین و کم آپشن ترین میتسوبیشی اوتلندر موجود در بازار جهانی را که به گفته یکی از مسئولان این شرکت، آپشن هایش در حد تیبا است، به ایران وارد کند.

تمامی نسخه های پایه (تیپ ES) اوتلندرهای سال ۲۰۲۳ مجهز به موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی شناخته شده اند که می تواند ۱۸۱ اسب بخار توان و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. گیربکس آن ها نیز از نوع اتوماتیک CVT است که خروجی های موتور را فقط چرخ های جلو تحویل می دهد.

اما طبق گفته های یکی از مسئولین آرین موتور، مشخص شد که نسخه وارداتی این شرکت مجهز به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با کد ۴A9 است که می تواند از ۹۴ تا ۱۱۵ اسب بخار توان تولید کند و گشتاور خروجی اش نیز بین ۱۲۵ تا ۱۵۴ نیوتن متر است.

به این ترتیب قرار است در ایران با ضعیف ترین و کم آپشن ترین اوتلندر ۲۰۲۳ دنیا که در هیچ جای دیگر دنیا نظیرش نیست، رو به رو شویم.

به طور کلی نمی توانیم دقیقاً سطح امکانات و آپشن های اوتلندر ۲۰۲۳ وارداتی آرین موتور را به اطلاع شما برسانیم اما می دانیم که مانند نیسان X-TRAILهای وارداتی، امکانات بسیار پایه و ساده ای را دارا خواهد بود.

قیمت ارزان ترین نسخه یعنی تیپ ES این کراس اوور خوش قیافه، در بازار جهانی حدود ۲۷ هزار دلار است اما آرین موتور به واسطه این که نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران است موفق شد تا با سفارش گذاری موتور ۱.۵ لیتری، هزینه خرید اوتلندر ۲۰۲۳ را متناسب با سقف ۲۰ هزار یورو وارد کند.

به این ترتیب باید منتظر بمانیم و ببینیم که آرین موتور، میتسوبیشی اوتلندر را به چه امکاناتی و چه قیمتی به بازار ایران عرضه می کند.

۳.۶ امتیاز از ۴۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.