ساخت کارخانه جدید تویوتا و مزدا تا سال 2018

ساخت کارخانه جدید تویوتا و مزدا تا سال 2018
در حال حاضر، مقدمات و تدارکات برای راه‌اندازی کارخانه‌ای که تویوتا و مزدا قرار است با همکاری هم در سال ۲۰۲۱ افتتاح کنند، در حال انجام است. به گفته خبرگزاری رویترز، این دو خودروساز تصمیم دارند کارخانه جدید مونتاژ خود را تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده امریکا بنا کنند.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، شایعات حکایت از آن دارند که تویوتا و مزدا فهرست شهرهای احتمالی برای ساخت کارخانه را از ماه گذشته به شهرهای آلاباما و کارولینای شمالی محدود کرده بودند. اگرچه این شرکت‌ها، به طور علنی موقعیت‌های مکانی بالقوه برای ساخت کارخانه را اعلام نکرده‌اند، اما جیم لنتز، مدیرعامل شرکت تویوتا آمریکای شمالی گفت که تا الان تصمیم نهایی مبنی بر انتخاب موقعیت کارخانه گرفته نشده است. او در ادامه گفت: تویوتا و مزدا، بیش از یک موقعیت مکانی برای تاسیس کارخانه جدید را در نظر می‌گیرند.
تویوتا مدل کورولا را در کارخانه جدید خواهد ساخت، در حالی‌که مزدا به تولید کراس‌اوور خواهد پرداخت. ماساماچی کوگای، مدیر عامل شرکت مزدا می‌گوید: کراس‌اوور جدید مزدا که در سال ۲۰۲۱ در کارخانه جدید ساخته خواهد شد، می‌تواند به پرفروش‌ترین محصول این برند تبدیل شود.
ساخت کارخانه جدید تویوتا و مزدا تا سال ۲۰۱۸
تویوتا و مزدا هزینه‌های ساخت کارخانه جدید را با هم شریک هستند، که مبلغی حدود ۱.۶ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌‌شود. این کارخانه سالانه ۳۰۰ هزار خودرو تولید خواهد کرد که این قطعا ۴ هزار فرصت شغلی جدید را در پی خواهد داشت. علاوه بر ساخت کارخانه جدید، این دو خودروساز روی تکنولوژی‌های خودروی الکتریکی و فناوری‌های متصل به خودرو اعم از سیستم ‌اطلاع‌رسانی بهبودیافته با هم همکاری خواهند داشت.
لنتز تصریح می‌کند که اگر ایالات متحده امریکا به «توافق تجارت آزاد» آمریکای شمالی پایبند نباشد، تویوتا ممکن است مجبور به تغییر استراتژی تولید خود در این منطقه شود. اما به نظر می‌رسد تویوتا باید نسبت به این موضوع خوش‌بین باشد، چرا که فکر می‌کنم دولت آمریکا تصمیم درستی را اتخاذ خواهد کرد. آن‌ها به قرارداد کنونی پایبند خواهند بود تا اینکه سنگ لای چرخ آن بیاندازند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.