پیکاپ الکتریکی تویوتا EPU برای آینده

تویوتا EPU
تویوتا EPU

تویوتا مدت زیادی‌ست به سمت برقی شدن حرکت می کند و در همین راستا، به تازگی، از پیکاپ الکتریکی تویوتا EPU رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به تازگی، تویوتا عکس ها و اطلاعات جدیدی را در مورد توسعه محصول جدید خود، پیکاپ مفهومی EPU، منتشر کرده است. به نوعی، تویوتا را باید در یک توفان الکتریکی سازی توصیف کرد؛ کمپانی که به ساخت آفرودرهای شش و هشت سیلندر همچون پرادو، لندکروزر، هایلوکس و… مشهور بود و سدان هایی چون کمری با موتورهای حجیم بنزینی را در کارنامه خود داشت، اکنون با سرعتی بسیار بالا به سمت برقی شدن پیش می رود، به نحوی که، نسخه الکتریکی لندکروزر را هم به صورت کانسپت رونمایی کرده است و به زودی آن را به واقعیت بدل خواهد کرد.

پیکاپ تویوتا EPU

خودرو EPU یک پیکاپ سایز متوسط ​​با پیشرانه کاملاً الکتریکی است. این خودرو در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۳ در پایان اکتبر به نمایش درخواهد آمد.

هنوز اطلاعات فنی چندانی درباره تویوتا EPU منتشر نشده است. طول، عرض و ارتفاع کلی EPU به ترتیب، ۵۰۷۰، ۱۹۱۰ و ۱۷۱۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۳۳۵۰ میلی متر است. ظرفیت در نسخه دوکابین پنج نفر است، اما ظرفیت باربری پیکاپ مشخص نشده است. از نظر ابعادی این پیکاپ الکتریکی را می توان به هایلوکس نزدیک دانست.

باتری های خودرو در کف آن نصب شده اند، به این ترتیب، این موضوع باعث می شود مرکز ثقل کم‌تری داشته باشد و پایداری وسیله نقلیه در جاده افزایش یابد.

بخش داخلی EPU

در بخش داخلی هم شاهد طراحی نوآورانه و جذاب هستیم‌. غربیلک طراحی متفاوتی دارد که نشان از کانسپت بودن خودروست و کلاستر و مانیتور به صورت دو صفحه دیجیتالی با اورلپ در بالاترین نقطه داشبورد نصب شده اند. نکته جالب آن که دکمه استارت و شیفتر دنده نیز در یک قاب جذاب مابین مانیتور و کلاستر خودرو تعبیه شده است.

تویوتا EPU چه مشخصاتی دارد؟

خودرو EPU یک پیکاپ سایز متوسط ​​با پیشرانه کاملاً الکتریکی است. این خودرو در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی ۲۰۲۳ در پایان اکتبر به نمایش درخواهد آمد. باتری های خودرو در کف آن نصب شده اند، به این ترتیب، این موضوع باعث می شود مرکز ثقل کم‌تری داشته باشد و پایداری وسیله نقلیه در جاده افزایش یابد.

تویوتا EPU چه مشخصاتی دارد؟

طول، عرض و ارتفاع کلی EPU به ترتیب، ۵۰۷۰، ۱۹۱۰ و ۱۷۱۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۳۳۵۰ میلی متر است. ظرفیت در نسخه دوکابین پنج نفر است، اما ظرفیت باربری پیکاپ مشخص نشده است.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.