کانسپ لندکروزر برقی؛ پایان موتورهای حجیم نزدیک تر از رگ گردن

لندکروزر برقی
لندکروزر برقی

شب گذشته کانسپت لندکروزر برقی در آمریکا معرفی شد که نشان دهنده نزدیک شدن پایان دوران بکارگیری موتورهای ۶ و ۸ سیلندر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یکی از عجیب ترین اتفاقات چند وقت اخیر دیشب رخ داد که آن هم معرفی کانسپت لندکروزر برقی در آمریکا بود. در این باره می توان گفت شاید کمتر کسی فکرش سمت لندکروزری می رفت که به صورت تمام الکتریکی عرضه و یا حتی فقط معرفی شود. شاید بسیاری از علاقه مندان با توجه به سمت و سوی صنعت خودروسازی دنیا احتمال می دادند که لندکروزر هیبرید یا پلاگین هیبرید معرفی شود اما احدی فکرش هم سمت لندکروزر تمام برقی نمی رفت.

به هر حال تویوتا با وجود انتظاراتی که مردم دنیا از محصول پرچم دارش داشتند تصمیم گرفته تا نسخه تمام برقی لندکروزر را به صورت کانسپت معرفی و همه را حیرت زده کند.

طراحی ظاهری لندکروزر برقی به چه صورت خواهد بود؟

نمای جلو لندکروزر برقی

در عکس هایی که از این خودروی مفهومی منتشر شده متوجه شدیم که قرار نیست با یک طراحی عجیب و غریب رو به رو شویم و لندکروزر برقی از لحاظ جذابیت ظاهری می تواند دلچسب باشد و نظرها را به خود جلب کند.

در قسمت جلوی خودرو با چراغ هایی مواجهیم که نسبتاً خطی اند و با یک حالت پیوسته مسیر را روشن می کنند. از آن جایی که این خودرو قرار است تمام برقی باشد لذا نیازی به جلوپنجره زنبوری یا مشبک نبود و به همین دلیل چهره خودرو با یک قسمت همرنگ با بدنه به طور کامل بسته شده. با نگاهی به فرم کاپوت هم می توان فهمید که الگوی کاپوت لندکروزرهای قدیمی حفظ شده و شاهد یک گودی جذاب در میانه درب موتور هستیم که هنگام رانندگی حس جالبی را به راننده و سرنشین جلو القا می کند.

در نمای کناری خودرو دوربین های جانبی جای آینه را گرفته اند و تصویر عقب خودرو را در یک صفحه نمایش به راننده نشان می دهند.

در قسمت عقب خودرو هم طبق مد روز دنیا، چراغ خطی و پیوسته برایش در نظر گرفته شده که اصولاً برای خودرویی که نام لندکروزر را یدک می کشد آن چنان مناسب نیست.

یکی از نکات ویژه ای که طی معرفی به آن اشاره شد تولید خودرو به صورت شاسی یکپارچه با بدنه یا شاسی مونوکوک است که به گفته تویوتا انعطاف پذیری خودرو را در مسیرهای ناهموار بیشتر می کند. از طرفی دیگر اما تایرهای فاق کوتاه و رینگ های بزرگ به ما می گویند که لندکروزر تمام برقی سال های آینده آن چنان آفرودی نخواهند بود و کارایی عجیب و غریبی در مسیرهای ناهموار نخواهد داشت.

از دیگر ویژگی های مهم کانسپت جدید تویوتا این است که سه ردیف صندلی خواهد داشت و می تواند ۷ نفر را جا به جا کند.

در مجموع کل خودرو به صورت عضلانی طراحی شده و خبری از خطوط انحنا دار و نرم در کانسپت لندکروزر برقی نیست.

مشخصات فنی لندکروزر برقی

همان طور که پیش تر گفته شد و از اسمش پیداست پیشرانه این خودرو تمام برقی است و با توجه به گفته های مسئولان رونمایی در مورد توانایی هایی که دارد، احتمالاً ۲ موتور الکتریکی و یک پک باتری فوق العاده قوی برایش در نظر گرفته خواهد شد تا بتواند انتظارت خریدارش را به خوبی برآورده کند.

منبع : Motor1.com

گالری تصاویر لندکروزر تمام الکتریکی

طراحی ظاهری لندکروزر برقی به چه صورت خواهد بود؟

در عکس هایی که منتشر شده متوجه شدیم که قرار نیست با یک طراحی عجیب و غریب رو به رو شویم و لندکروزر برقی از لحاظ جذابیت ظاهری می تواند دلچسب باشد و نظرها را به خود جلب کند. در مجموع کل خودرو به صورت عضلانی طراحی شده و خبری از خطوط انحنا دار و نرم در کانسپت لندکروزر تمام الکتریکی نیست.

لندکروزر برقی از لحاظ فنی چه مشخصاتی خواهد داشت؟

پیشرانه این خودرو تمام برقی است و با توجه به گفته های مسئولان رونمایی در مورد توانایی هایی که دارد، احتمالاً ۲ موتور الکتریکی و یک پک باتری فوق العاده قوی برایش در نظر گرفته خواهد شد تا بتواند انتظارت خریدارش را به خوبی برآورده کند.

۴.۶ امتیاز از ۱۰ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.