رونمایی از فولکس واگن گلف GTI TCR

رونمایی از فولکس واگن گلف  GTI TCR
در همایش امسال GTIها در Wörthersee ، کمپانی ” فولکس واگن ” نسخه جاده ای از خودروی مسابقه‌ای خود یعنی TCR را به نمایش گذاشت. خودروی مفهومی فولکس واگن گلف GTI TCR قوی ترین نسخه از Mk7.5 Golf GTI است و پیشوند مفهومی آن بدین دلیل است که برای تولید در پایان سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

اگر در این فکر هستید که مفهومی GTI TCR دنباله روی GTI Clubsport S است، باید بگوییم که متأسفانه این گونه نیست. درست است که GTI Clubsport S هم از همین موتور ۲ لیتری توربو شارژ استفاده می‌کند، اما قدرت خروجی آن ۳۰۶ اسب بخار است، درحالی که GTI TCR قدرتی معادل ۲۸۶ اسب بخار را در اختیارتان قرار خواهد داد. در ضمن خودروی GTI Clubsport S که تنها با جعبه دنده دستی ارائه می‌شود، کاهش وزنی نظامی را به خود دیده که در کنار بقیه موارد، صندلی های عقب خود را نیز از دست داده است. افزون بر این، تولید آن تنها به ۴۰۰ نسخه محدود بود که تمام آن ها فروش رفته است.

رونمایی از فولکس واگن گلف  GTI TCR


کمپانی فولکس واگن هنوز اعداد و ارقام صفر تا صد کیلومتر بر ساعت و وزن خشک خودرو را اعلام نکرده است اما به نظر نمی‌آید خودشان هم انتظار رکورد جدیدی داشته باشند. در عوض، به این موضوع فکر می کنند که این GTI خاص، راهی برای ارتقای یک سری نوپای مسابقه‌ای ست که تنها ۳ سال از شروع فعالیت اش می‌گذرد. از آن زمان تا به حال فولکس واگن موتور اسپرت، موفقیت‌های متعددی را تجربه کرده است، آن ها نه تنها یکصد خودروی مسابقه ای را به مشتریان شان تحویل داده اند، بلکه مسابقات جهانی TCR سال ۲۰۱۸ را هم با قهرمانی پشت سر گذاشته اند.
به روز رسانی نمای بیرونی برای GTI TCR شامل رینگ های ۱۸ اینچی آلیاژی و فورج کاری شده و سپر جلوی بازطراحی شده به همراه اسپلیتر جلو و هواکش های جدید برای خنک کردن رادیاتور اضافی که سر راه موتور قرار گرفته است، می‌شود. در ضمن دیفیوزر پهن، سر اگزوزهای کروم دوقلو ساخت Akrapovič و همچنین رنگ Pure Grey برای بدنه با تزیینات مشکی یا بدون آن برای سقف از جمله تغییرات نمای بیرونی محسوب می‌شوند. رنگ های دیگر مانند Tornado Red و Pure White و Deep Black Pearl Effect و Oryx White Pearl Effect نیز در دسترس هستند، اما تمام این نسخه ها دارای آینه بغل مشکی مات و چراغ های معروف Puddle lights هستند.


درون خودرو نیز زیرکانه بازبینی شده است. این تغییرات شامل طراحی جدید میکروفایبر برای نمای داخل می‌شود که می‌توان آن را روی صندلی های اسپرت، رو دری ها و در داشبورد مشاهده کرد. فرمانی D شکل با نواری قرمز رنگ در ساعت ۱۲ فرمان نیز از جمله این تغییرات هستند.
مشتریان می‌توانند بسته اسپرت دیگری نیز سفارش دهند که شامل رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و سیستم فعال کنترل شاسی (DCC ) می‌شود. این سیستم، ارتفاع خودرو را به میزان ۲۰ میلی متر کاهش می دهد و با از کار انداختن محدود کننده سرعت، به خودرو اجازه می دهد به سرعت نهایی خود، یعنی ۱۶۸ مایل بر ساعت دست پیدا کند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.