فولکس واگن توارگ 2024، 6 سیلندری با ورژن های مختلف

فولکس واگن توارگ 2024

فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴ یا به عبارتی پرچم دار کراس اوورهای ثروتمندترین خودروساز اروپایی نیز معرفی شد که نکته جالب و اصلی مدل های ۲۰۲۴ این است که فقط با موتور ۶ سیلندر، حال چه بنزینی، چه دیزلی و چه هیبرید قرار است عرضه شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

توارگ از لوکس ترین کراس اوورهای اروپا محسوب می شود که به همین دلیل دفتر آمریکای فولکس واگن نخواست آن را وارد بازار آمریکا کند زیرا می دانست که توارگ با این قیمت ها در آمریکا موفق نخواهد شد. اما برخلاف آمریکا، از سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه توارگ در اروپا به فروش رسیده که این میزان موجب شد تا گران ترین کراس اوور فولکس واگن، همچنان به حضور خود در دنیا ادامه دهد.

فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴ علاوه بر فیس لیفت و ارتقاء امکانات رفاهی، یک تغییر دیگر هم داشته که آن هم در نظر گرفتن موتور ۶ سیلندر برای هر سه نسخه، بنزینی، دیزلی و هیبرید است.

طراحی ظاهری فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴

در قسمت جلو با چراغ های بسیار پیشرفته ای رو به رو هستیم که با تکنولوژی LED، مسیر را بدون مختل کردن دید راننده های مقابل روشن می کنند.

درون چراغ های جلو و عقب هم سه فرم L مانند می بینیم که توانستند رخ بروزتر و اسپرت تری برای خودرو فراهم کنند.

به غیر از فرم چراغ ها شاهد تغییراتی در سپر، جلوپنجره، رینگ های قابل عرضه و دیگر بخش های کوچک هستیم که همه این تغییرات منجر به فیس لیفت شدن فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴ شدند.

آپشن های فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴

با ورود به درون کابین با امکانات و آپشن هایی که این روزها در بیشتر خودروهای لوکس استفاده می شوند رو به رو می شویم. اما جدا از برخی امکانات مانند مولتی مدیای HD، کلاستر دیجیتال، دستیار صوتی، هدآپ (HUD)، پورت های USB-C، اپل کار پلی و اندروید اتوی وایرلس و…، توارگ ۲۰۲۴ به سیستم HD LED matrix مجهز است. عملکرد این سیستم به گونه ایست که در صورت تشخیص یک خودرو که از رو به رو می آید، LED هایی که نورشان در چشم راننده جلویی می شود را خاموش می کند تا موجب آزار دیگر راننده ها نشود. علاوه بر این ها سیستم صوتی Dynaudio با توان ۷۳۰ وات نیز برای توارگ در نظر گرفته شده که حس بی نظیری را برای تان فراهم می کند.

مشخصات فنی فولکس واگن توارگ

فولکس واگن توارگ 2024

برای توارگ جدید ۵ ورژن مختلف از پیشرانه در نظر گرفته شده که همگی آن ها بدون استثنا از یک موتور ۶ سیلندر بهره می برند و در بحث نوع سوخت و اضافه شدن موتور الکتریکی یا اضافه نشدنش با هم فرق دارند.

نسخه تمام بنزینی

نسخه تمام بنزینی این خودرو به یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز است که به کمک توربوشارژ می تواند ۳۳۵ اسب بخار تولید کند.

نسخه دیزلی

موتور دیزلی قابل عرضه هم ۳ لیتری، ۶ سیلندر و توربو است که برحسب انتخاب مشتری، می تواند یکی از دو خروجی ۲۲۸ یا ۲۸۲ اسب بخار را تولید کند.

نسخه هیبرید

موتور بنزینی نسخه هیبرید کاملاً با موتور نسخه تمام بنزینی یکی می باشد و فرق موجود در اضافه شدن موتور الکتریکی است. توارگ هیبرید حداکثر توان ۳۷۵ اسب بخار را تولید می کند و اگر ورژن R را سفارش دهید می توانید از ۴۵۶ اسب بخار تولیدی اش لذت ببرید.

منبع : Motor1.com

سوالات متداول

فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴ چه مشخصات فنی دارد؟

این خودرو به یک موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز است که در سه نسخه بنزینی، دیزل و هیبرید به بازار عرضه خواهد شد

فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴ چه امکاناتی دار؟

علاوه بر آپشن هایی مانند مولتی مدیای HD، کلاستر دیجیتال، دستیار صوتی، هداپ (HUD)، پورت های USB-C، اپل کار پلی و اندروید اتوی وایرلس و…، توارگ ۲۰۲۴ به سیستم HD LED matrix مجهز است. علاوه بر این ها سیستم صوتی Dynaudio با توان ۷۳۰ وات نیز برای فولکس واگن توارگ ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده که حس بی نظیری را برای تان فراهم می کند.

۵ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.