رقابت دیدنی تسلا مدل S و لامبورگینی پرفورمانته +ویدیو

رقابت دیدنی تسلا مدل S و لامبورگینی پرفورمانته
شاید سدان پنج نفره ما، مثل خودروهای اسپرت دارای موتور احتراق داخلی قادر به درهم‌کوبیدن پیست Nurburgring نباشد… ولی‌ خوب، این سدان در حقیقت اسپرت نیست.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

تسلا قصد ندارد خودروهای کارآمد و سریع خود را به خودروهای میلیون دلاری و تولید محدود دو نفره تبدیل کند. هدف کمپانی این نیست. هرگز از تسلا مدل S یا تسلا مدل X به عنوان خودروهای اسپرت یاد نکرده است. اما در زمینه‌ی گشتاور آنی و ارقام صفر تا صد و مشابه آن، حرف‌هایی برای گفتن دارد.
خودروی لامبورگینی Huracan Performante از پیشرانه ۵.۲ لیتری و V10 سود می‌برد که ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد و این قدرت را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. قیمت این خودرو ۳۳۶ هزار دلار است و اگر یکی از این‌ها رو دارید، خوش به حالتون!
در سمت دیگر تسلا Model S P100D از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که ۵۸۸ اسب بخار قدرت را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. گشتاور این خودرو چیزی در حدود ۱۲۴۷ نیوتون متر است و برایتان ۱۵۰ هزار دلار آب خواهد خورد.
کی بدش میاد سدان پنج نفره ای داشته باشه که از پس هر رقیبی بر بیاد؟ البته به جز تمام الکتریکی ها.
در این مسابقه خودروی لامبورگینی صفر کیلومتر است و‌ صاحب آن نمی‌خواهد فعلا از لانچ کنترل استفاده کند پس مسابقه در شرایط بدون لانچ کنترل برای هر دو خودرو برگزار می‌شود.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.