تسلا مدل 3 پرفورمنس 2024 با 503 اسب بخار معرفی شد

تسلا 3 پرفورمنس

با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تنها در ۲.۹ ثانیه، این خودرو قدرتمندترین تسلا مدل ۳ است که تاکنون ساخته شده است.

مدیران 777 مدیران 777

مدل به‌روزشده Tesla Model 3 Highland در ماه ژانویه در بازارهای آمریکا به فروش گذاشته شد. بنابراین کمپانی سازنده اعلام کرده بود پس از آن، مدل پرفورمنس این خودرو را در بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. سرانجام این اتفاق رخ داد و تسلا، قدرتمندترین نسخه تسلا مدل ۳ را معرفی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی تسلا ۳ پرفورمنس

مدل جدید تسلا ۳ Performance دارای ۵۱۰ اسب بخار و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور است. این مقدار باعث می‌شود زمان شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر خودرو تنها در ۲.۹ ثانیه انجام شود. نسخه قبلی تسلا ۳ این کار را در ۳.۱ ثانیه انجام می‌داد و حداکثر سرعتی برابر با ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت داشت.

مدل تسلا ۳ Performance از سیستم رانندگی نسل چهارم جدید Tesla استفاده می‌کند که باعث بهبود ۲۲ درصدی در قدرت پیوسته، ۳۲ درصدی در قدرت بیشینه و ۱۶ درصدی در گشتاور بیشینه می‌شود، اما همچنان این خودرو با یک بار شارژ بردی برابر با ۴۸۰ کیلومتر ارائه می دهد.

کمپانی Tesla به‌روزرسانی هایی در سیستم تعلیق تسلا ۳ پرفورمنس انجام داده است تا خودرو هندلینگ و پایداری بهتری داشته باشد، همچنین حالت مسابقه یا ترک با استفاده از حداکثر توان پیشرانه الکتریکی خودرو نیز ارائه شده است. حالت ترک V3 همچنین تغییراتی در سیستم قدرت‌برقی نیز ایجاد می‌کند. ترمز‌های جدید در تسلا ۳ پرفورمنس عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند و همچنین سیستم بازیابی انرژی از طریق گرمای ترمزها در این نسل بهبود یافته و ارتقاهایی را دریافت کرده است. رینگ های جذاب تمام مشکی ۲۰ اینچی نیز به کاهش وزن خودرو کمک بسزایی می‌کنند.

تغییرات ظاهری کوچک در نمای جلو و عقب مدل تسلا ۳ Performance، این مدل را از سایر مدل‌های خانواده تسلا Model 3 متمایز می‌کند و در عین حال این سبک طراحی مقاومت هوا را کاهش می‌دهد. دیفیوزر جدید و اسپویلر فیبرکربن باعث کاهش ۵ درصدی مقاومت هوا و کاهش ۳۶ درصدی بلند شدن جلوی خودرو در هنگام شتاب‌گیری نسبت به مدل Performance قبلی می‌شود.

کابین تسلا ۳ پرفورمنس ۲۰۲۴

جزییات طراحی در بخش کابین تسلا ۳ پرفورمنس، همگی از جنس فیبرکربن هستند که با الگوی منحصر به فردی روی صفحه داشبورد خودرو امتداد پیدا کرده اند. این فیبرکربن اضافی در بخش کابین همراه با صندلی‌های اسپرت با دربرگیرندگی بهتر و یک کانال تهویه مطبوع موجود است.

تسلا امکان فناوری کمک راننده Full Self-Driving را در مدل ۳ Performance با هزینه اضافی ۸,۰۰۰ دلار ارائه می‌دهد، در حالی که گزینه‌های رنگی مانند Deep Blue metallic و Ultra Red هزینه اضافی در حدود ۱,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار دارند.

مدل جدید Tesla Model 3 با هزینه‌ی ۵۴,۳۸۰ دلار به همراه هزینه تحویل قیمت گذاری شده است. همچنین هنوز هم برای این مدل می‌توان از تخفیف مالیات فدرال ۷,۵۰۰ دلاری بهره‌مند شد. مشتریان می توانند، مدل ۳ Performance جدید را برای خود تنها با پیش پرداخت ۲۵۰ دلار از همین الان تا زمان عرضه رزرو کنند.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.