تویوتایی ها؛ پرچمدار هیبرید در ایران

پریوس 2016، در اولین ملاقات
شاید برایتان جالب باشد که گروه تویوتا در بازار ایران، بیش از سه هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو هیبریدی طی سال ۹۵ به فروش رسانده است.
در سالی که گذشت برند تویوتا، با پریوس و کمری هیبریدی در بازار ایران حضور داشت. با اینکه ورود تویوتا کمری هیبرید به بازار ایران با مشکل مواجه شد، ولی پریوس توانست که با فروش بیش از ۱۶۰۰ دستگاه طی چند ماه به عنوان یک سدان محبوب و پاک در ایران شناخته شود. همچنین لکسوس NX300H که به عنوان یک کراس اوور لوکس و با کیفیت شناخته می شود، با فروش بیش از ۱۶۶۰ دستگاه، یکی دیگر از خودروهای تابعه تویوتا در بازار ایران شناخته می شود که به فناوری هیبرید مجهز بوده و توانسته نظر بخش مهمی از مشتریان را به سمت خود بکشاند.
با در نظر گیری آمار کلی واردات و تولید، شاید سه تا چهار هزار خودرو هیبریدی آنچنان جایگاه خاصی نداشته باشند. ولی رشد فروش خودروهای هیبریدی و اعتماد مشتریان به این خودروها، تا حد زیادی مدیون حضور خودروهای هیبریدی تویوتا در ایران است. برخی از کارشناسان صنعت خودرو پیش بینی می کنند که با توجه به حضور قوی تر هیوندای سوناتا هیبرید و آمدن برخی خودروهای جدید چون کیا اپتیما هیبرید، میتسوبیشی اوتلندر هیبرید و تویوتا C-HR هیبرید، احتمال آن داده می شود که استقبال از این نوع خودروها در سال ۹۶، رشد صد در صدی را نسبت به سال ۹۵ تجربه کند. به عبارتی در صورت معرفی درست و خدمات مناسب خودروهای هیبریدی، می توان امیدوار بود که تا پایان سال ۹۶، بیش از هفت هزار دستگاه از این خودروها در بازار کشور به فروش برسند.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.