فورد فوکس 2019 رونمایی شد + ویدیو

فورد فوکس 2019 رونمایی شد + ویدیو
بازار این روز های خودرو در دست کراس اوور ها است اما این دلیل نمی شود خودروسازان در سگمنت های دیگر خودروی جذابی نداشته باشند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

روز گذشته فورد از مدل فوکس ۲۰۱۹ رونمایی کرد.خودرویی که بصورت کامل تغییر کرده است و تکنولوژی در سطح بالاتری در این خودرو ارائه می شود.طراحی داخلی و خارجی بطور کلی در فوکس دستخوش تغییر شده است.در طراحی داخلی مواد بکار رفته در سطح بالایی از کیفیت هستند تا فوکس جدید طیف بیشتری از مشتریان این سگمنت بازار را به خود جذب کند.کمپانی فورد این خودرو را برای بازار اروپا و آمریکا در آلمان رونمایی کرد و انتظار می رود این مدل در نیمه دوم ۲۰۱۹ به این دو بازار ورود کند.

فوکس ۲۰۱۹ روی پلتفرم جدید کمپانی فورد تحت عنوان C2 ساخته شده است که از مزایای پلتفرم جدید می توان به فضای بیشتر در اتاق این خودرو نسبت به نسخه قبل اشاره کرد.همچنین فوکس با این پلتفرم جدید عملکرد بهتری در ایمنی تصادف،آیرودینامیک بدنه و مصرف سوخت خواهد داشت.فاصله بین دو محور عقب و جلو ۵.۳ سانتیمتر افزایش یافته و همین تغییر ابعادی باعث افزایش فضای کابین شده و استحکام فریم بدنه نسبت به نسخه قبل ۲۰ درصد بهبود یافته است.
فورد فوکس 2019 رونمایی شد + ویدیو


تغییرات در طراحی خارجی نه تنها در جهت زیباتر شدن محصول بوده بلکه همانطور که گفته شد آیرودینامیک بدنه را بهبود داده است و باعث کاهش ضریب درگ در نسخه جدید می شود.عدد ضریب درگ در فوکس جدید در نسخه سدان ۰.۲۵۰ و برای نسخه هاچ بک ۰.۲۷۳ خواهد بود.وزن این مدل نسبت به نسخه قبل و به لطف پلتفرم جدید ۸۸ کیلوگرم کاهش داشته و مجموعه این تغییرات مصرف بهینه سوخت و کاهش ۱۰ درصدی تولید CO2 را به ارمغان می آورد.

اما در مورد پیشرفت مدل جدید از لحاظ تکنولوژی ابتدا باید به کروزکنترل تطبیق پذیر اشاره کرد.همچنین سیستم تشخیص علائم سرعت و سیستم هوشمند تنظیم فاصله در حال حرکت نسبت ماشین جلو باعث می شود حس خوبی را در هنگام رانندگی این خودرو تجربه کنید.فوکس ۲۰۱۹ چراغ های متفاوتی نسبت به نسخه قبل دارد.سیستم روشنایی تطبیقی کمپانی فورد در این مدل به کار رفته است که در آن پیچ های مسیر و تقاطع ها پیش بینی می شود و جهت نوردهی بر اساس مسیر کنترل می شود و دوربین جلوی ماشین هم تا ۶۵ متر خطوط مسیر را برای راننده مشخص می کند.

از دیگر موارد پیشرفت تکنولوژی در فوکس می توان به سیستم اتوپارک،سنسور پیشگیری از تصادف،سنسور تشخیص عابر پیاده و موتور سوار،رادار نقطه کور،سیستم هشدار ترافیک،دوربین عقب و هشدار مسیر اشتباه اشاره کرد.

اپلیکیش موبایل FordPass در مدل های جدید فورد امکانات جذابی را در اختیار راننده قرار می دهد.مثل مکان یابی خودرو،اعلام اطلاعات خودرو،قابلیت قفل و باز کردن خودرو و قابلیت استارت زدن در نسخه اتوماتیک که می تواند برای هر مشتری جذاب باشد.
فورد فوکس 2019 رونمایی شد + ویدیو


در داخل این خودرو شارژر وایرلس داریم و سیستم اطلاعات و سرگرمی به شکل صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی در وسط دیده می شود.این سیستم اطلاعات و سرگرمی از Ford’s Sync 3 بهره می برد که قابلیت پشتیبانی اپل کار پلی و اتو اندروید را دارد.همچنین هوش مصنوعی در این سیستم شرایط را برای دادن دستورات برای تنظیم صدا و مسیریابی فراهم می کند.بعلاوه سیستم صوتی با برند B&O در فوکس ۲۰۱۹ با ده اسپیکر و ساب بوفر همراه است.

در اروپا دو موتور بنزینی با قدرت های متفاوت برای این مدل قابل سفارش است.موتور ۱ لیتری اکوبوست در تیب های متفاوت با قدرت های ۸۴ و ۹۹ و ۱۲۳ اسب بخار و موتور ۱.۵ لیتری اکوبوست در دو تیپ با قدرت های ۱۴۸ و ۱۸۰ اسب بخار قابل سفارش هستند و گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۸ سرعته اتوماتیک انتقال قدرت را در فوکس ۲۰۱۹ انجام خواهد داد.
فورد فوکس 2019 رونمایی شد + ویدیو


در نسخه دیزلی موتور های EcoBlue در دو حجم ۱.۲ و ۲ لیتری ارائه می شوند.موتور ۱.۵ لیتری در دو تیپ ۹۴ و ۱۱۸ اسب بخار قدرت با گشتاور ثابت ۳۰۰ نیوتون متر دارد و موتور بزرگتر توان تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.