فورد اکسپلورر EV ؛ آمریکایی بر اساس آلمانی

فورد اکسپلورر برقی

به تازگی، کمپانی فورد از نسخه تمام برقی اکسپلورر رونمایی کرده است. خودرویی که هیچ وجه اشتراکی با فورد اکسپلورر معمولی و همچنین نسخه پلاگین هیبریدی آن که تا به امروز به بازارهای جهانی معرفی شده است، ندارد و شباهت آن بیش تر با محصولات فولکس واگن نزدیک است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فورد اکسپلورر EV به صورت اختصاصی برای بازار اروپا و آسیا توسعه پیدا کرده و محصولی کاملاً جدید و نخستین محصول فورد است که بر پلتفرم MEB فولکس واگن توسعه یافته است. این خودرو یک کراس اوور سایز متوسط با دو ردیف صندلی است و همچنین نخستین محصول تولید انبوه برقی فورد برای بازار اروپا محسوب می شود. این خودرو قرار است به زودی در کارخانه فورد در شهر Cologne آلمان به تولید خواهد رسید.

طراحی ظاهری؛ فوردی که آلمانی تبار است

فورد اکسپلورر برقی

مهندسان فورد اظهار کرده اند که اکسپلورر EV ترکیبی از مهندسی آلمانی و جزییات ظاهری آمریکایی است و برای بازار اروپا توسعه پیدا کرده است. در نمای جلوی اکسپلورر EV شاهد طرحی مانند جلوپنجره هستیم که البته حالتی بسته دارد و از دو طرف با چراغ های اصلی احاطه شده است. در بالای آن نیز عبارت انگلیسی Explorer به چشم می خورد. سپر جلو هم با طرحی ساده و یک ورودی هوای Uشکل، در هماهنگی کامل با سایر عناصر خودرو خلق شده است. همین سبک طراحی سپر و چراغ ها در نمای عقب هم اجرا شده است و شاهد چراغ هایی با استایل عمودی و نوار اتصال بین آن ها هستیم که عبارت انگلیسی اکسپلورر روی آن دیده می شود.

فورد اکسپلورر برقی

از جمله المان های ظاهری جذاب در بخش کناری خودرو هم می توان به دیزاین خاص ستون C خودرو اشاره کرد که حالتی شناور را به سقف القا کرده است‌. مشتریان می توانند برای اکسپلورر برقی خود انواع رینگ های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی را که همگی طراحی آیرودینامیکی دارند، انتخاب کنند.

کابین خودرو

کابین فورد اکسپلورر برقی

فورد اکسپلورر برقی در داخل کابین هم از طراحی مدرن و زیبایی بهره می گیرد. از جمله بارزترین المان های درون کابین می توان به نمایشگر عمودی ۱۵ اینچی تعبیه شده روی داشبورد اشاره کرد که می توان زاویه آن را تا ۳۰ درجه تنظیم کرد. کلاستر خودرو نیز به صورت تمام دیجیتال طراحی شده است که اطلاعاتی همچون حالت های رانندگی، میزان شارژ باتری ها و مجموعه سیستم های کمک رانندگی را به نمایش می گذارد.

کابین فورد اکسپلورر برقی

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد فورد اکسپلورر EV می توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، پد شارژر وایرلس، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو، کاپ هولدر، نورپردازی داخل کابین و… اشاره کرد. فورد اکسپلورر برقی دارای دوازده سنسور التراسونیک، پنج دوربین دید اطراف و سه رادار بوده و کاملاً محیط پیرامون خودرو را اسکن می کند تا بهترین عملکرد برای سیستم های کمک رانندگی این خودرو فراهم آید.

از جمله دیگر ویژگی های سیستم کمک رانندگی این خودرو می توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی پیشگیری از برخورد با قابلیت ترمزگیری خودکار، سیستم کمکی پارک و… اشاره کرد.

ابعاد و اشتراک اکسپلورر EV و فولکس ID.4

فورد اکسپلورر برقی

فورد اکسپلورر برقی دارای طولی معادل با ۴.۵ متر است و از این نظر اندکی نسبت به فولکس واگن ID.4 کوتاه تر است. لازم به ذکر است که هر دو خودرو پلتفرم مشترکی به نام MEB دارند و هر دو دارای دو ردیف صندلی هستند.

مشخصات فنی فورد اکسپلورر برقی

فورد اکسپلورر برقی

فورد تا به این لحظه از بیان مشخصات فنی دقیق اکسپلورر EV سر باز زده است و صرفاً بیان داشته که این خودرو دارای دو گونه چهار چرخ محرک و عقب محرک است، از قابلیت شارژ سریع DC نیز پشتیبانی می کند و طی ۲۵ دقیقه میزان شارژ باتری ها از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد. مسافت قابل پیمایش فورد اکسپلورر برقی در حالت شارژ کامل هنوز اعلام نشده است.

قیمت فورد اکسپلورر برقی

فورد اکسپلورر برقی

فورد قصد دارد قیمت پایه اکسپلورر برقی را زیر ۴۵ هزار یورو تعیین کند. بدین ترتیب، فورد اکسپلورر EV به مراتب نسبت به موستانگ برقی با قیمت پایه ۶۴ هزار یورویی ارزان تر است.

فورد اکسپلورر برقی چه مشخصاتی دارد؟

فورد تا به این لحظه از بیان مشخصات فنی دقیق اکسپلورر EV سر باز زده است و صرفاً بیان داشته این خودرو دارای دو گونه چهار چرخ محرک و عقب محرک است، از قابلیت شارژ سریع DC نیز پشتیبانی می کند و طی ۲۵ دقیقه میزان شارژ باتری ها از ۱۰ به ۸۰ درصد می رسد. مسافت قابل پیمایش فورد اکسپلورر برقی در حالت شارژ کامل هنوز اعلام نشده است.

فورد اکسپلورر برقی چه قیمتی دارد؟

فورد قصد دارد قیمت پایه اکسپلورر برقی را زیر ۴۵ هزار یورو تعیین کند.

۵ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.