نسل جدید فورد موستانگ از راه رسید

فورد موستانگ 2024
فورد موستانگ ۲۰۲۴

نسل جدید فورد موستانگ، که در واقع هفتمین نسل از این اسطوره دوست داشتنی است سرانجام رونمایی شد و این خودرو علاوه بر داشتن ظاهری متفاوت، مشخصات فنی بی نظیری نیز دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در هفته های گذشته فورد چندین بار با انتشار تصاویر و تیزرها، ذهن ها را برای رونمایی نسل جدید فورد موستانگ آماده کرده بود. خودرویی که در کارخانه فورد با کد S650 شناخته می شود و طراحی جدیدی دارد. در روزگاری که اکثر خودروسازان دنیا سرمایه گذاری های سنگین خود را در بحث برقی سازی ادامه می دهند، فورد برای ارائه نسل جدید موستانگ سرمایه گذاری کرده است. خودرویی که پیشرانه حجیم بنزینی دارد و روح ماسل کارهای آمریکایی همچنان در این خودرو دیده می شود.

نسل جدید فورد موستانگ با قوی ترین پیشرانه کایوت

نسخه GT از نسل جدید فورد موستانگ با قوی ترین پیشرانه کایوت ۵ لیتر V8 معرفی شده است. این موتور چهارمین نسل از پیشرانه های کایوت است که توان تولید نهایت قدرت حداقل ۴۸۰ اسب بخار را دارد. در کنار این پیشرانه قدرتمند یک پیشرانه توربوی ۲.۳ لیتری اکوبوست را برای نسخه پایه داریم، اما خروجی های قدرت و گشتاور آن هنوز مشخص نیست. در بحث انتقال قدرت به صورت استاندارد جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود که قابلیت تطبیق دور موتور را دارد و در کنار آن، امکان سفارش گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هم فراهم است.

فورد موستانگ 2024
فورد موستانگ ۲۰۲۴

هر دو نسخه پایه و قدرتمند می توانند با پکیج پرفورمنس سفارش گذاری شوند که با انتخاب آن، تایرهای جلو و عقب پهن تر می شوند، دیفرانسیل لغزش محدود اضافه می شود، سیستم تعلیق فعال به همراه ترمزهای بزرگ تر برمبو روی این خودرو نصب می شوند. در نسخه GT که قدرت بیش تر را دارد خنک کاری ترمزها هم تقویت می شود و صندلی های اسپرت به همراه یک سیستم اگزوز اکتیو هم به این خودرو اضافه می شود.

فورد موستانگ 2024
فورد موستانگ ۲۰۲۴

اما جالب ترین قابلیتی که در این ماسل کار جذاب می بینیم اضافه شدن سیستم الکترونیکی دریفت است. این سیستم دقیقاً مشابه همان چیزی که در حالت دریفت با ترمزدستی انجام می شد عمل می کند، اما تمام خودکار و برقی است و باعث می شود شما با فعال‌سازی آن یک راننده حرفه ای در بحث دریفت به چشم بیایید. آپشن جذاب دیگر ریموت این خودروست که با آن علاوه بر روشن کردن خودرو می توان گاز داد و سر صدا هم کرد.

طراحی نسل جدید فورد موستانگ

اگرچه شاید بسیاری از علاقه مندان به خودرو بگویند طراحی کلی این خودرو تغییری نسبت به نسل قبل نداشته است، اما باید گفت که طراحان فورد با تغییراتی جزئی کاری کرده اند تا چهره این نسل کاملاً متمایز با هر موستانگ دیگری باشد. البته این موضوع که کلیت چهره ثابت است تعجبی ندارد، چراکه فورد نخواسته است فرمول برنده خودش را دست‌کاری کند و روح عضلانی و آمریکایی قدیمی را همچنان در نسل جدید فورد موستانگ حفظ کرده است. برای این اسپرت آمریکایی ۱۲ طرح مختلف رینگ قابل سفارش است و رنگ کلیپرها را هم می توان با رنگ بدنه هماهنگ کرد. در مجموع باید گفت طراحی بدنه با این که جدید است اما شگفت انگیز نیست و شاید بسیاری از علاقه مندان را ناامید کرده باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که اظهار نظر در مورد طراحی کاملاً سلیقه‌ای‌ست.

کابین نسل جدید فورد موستانگ

کابین فورد موستانگ 2024
کابین فورد موستانگ ۲۰۲۴

درون خودرو ترکیبی از پوشش چرم و پلاستیک را با بهبود متریال نسبت به گذشته می بینیم. صندلی ها با روکش های مختلف می توانند سفارش گذاری شوند و امکان سفارش کمربندهای ایمنی رنگی فراهم است. یک صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و صفحه نمایش ۱۳.۲ اینچی لمسی (متمایل به راننده) سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. در این سیستم آخرین نسخه از سیستم های فورد موسوم به Sync 4 به کار رفته است که در آن گرافیک های جذابی همانند هامر برقی دیده می شود.

فورد موستانگ 2024
فورد موستانگ ۲۰۲۴

نسل جدید فورد موستانگ در تابستان ۲۰۲۴ به بازار می آید، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست. اکنون باید منتظر ماند تا باقی جزییات از این خودرو منتشر شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

نسل جدید فورد موستانگ در نسخه GT چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

نسخه GT از فورد موستانگ با قوی ترین پیشرانه کایوت ۵ لیتر V8 معرفی شده است. این موتور چهارمین نسل از پیشرانه های کایوت است که توان تولید نهایت قدرت حداقل ۴۸۰ اسب بخار قدرت را دارد.

نسل جدید فورد موستانگ چه زمانی به بازار می آید؟

نسل جدید فورد موستانگ در تابستان ۲۰۲۴ به بازار می آید، اما قیمت آن هنوز مشخص نیست.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.