فورد F-150 سوپر دیوتی مدل ۲۰۲۳

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

فورد به تازگی از پیکاپ سنگین خود با نام F-150 سوپر دیوتی رونمایی کرد‌ه است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در این مطلب به معرفی نسل جدید پیکاپ سنگین وزن آمریکایی، فورد F-150 سوپر دیوتی، و تغییرات آن با نسل قبل می پردازیم.

فورد به تازگی از پیکاپ سنگین خود با نام F-150 سوپر دیوتی رونمایی کرد‌ه است. خودرویی که درست مانند نسخه های استاندارد F-150، تغییرات فنی گسترده خود را در زیر ظاهری که شباهت به نسل قبلی دارد، پنهان کرده است.

طراحی ظاهری فورد F-150 سوپر دیوتی

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

در نمای جلو شاهد بازطراحی چراغ ها و همچنین نصب یک جلوپنجره جدید برای این غول آمریکایی هستیم. در نمای کناری، گلگیرها برخلاف قبل، خیلی از بدنه بیرون نزده‌ اند و شکل و شمایل متعارف تری به خود گرفته اند.

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

دو خروجی هوای عمودی روی لبه گلگیرهای جلو نیز از دیگر عناصر جلب نظرکننده در بخش کناری این پیکاپ تراک به شمار می آیند.

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

بخش داخلی؛ تکرار نسل قبل

کابین فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
کابین F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

فورد برای داخل نسل جدید F-150 سوپر دیوتی، تقریباً همان طرح کلی نسل قبلی را حفظ کرده است. غربیلک فرمان از طرح به روزی برخوردار شده و یک کلاستر دیجیتالی ۱۲ اینچی هم در پشت آن نصب شده است. علاوه بر موارد فوق، کیفیت متریال به کاررفته در کابین هم افزایش پیدا کرده است. صندلی های سوپر دیوتی از نوع Max Recline است و این قابلیت را دارند تا به صورت کامل تخت شوند.

دسترسی به اینترنت، سقف پانوراما، اپل کارپلی و اندروید اتو، قابلیت به‌ روزرسانی از راه دور، هدآپ دیسپلی رنگی، دوربین ۳۶۰، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین عقب، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و… هم از دیگر تجهیزات سوپر دیوتی هستند. نکته بسیار ظریف و جالب در خصوص دوربین و سنسور دنده عقب سوپر دیوتی، نصب آن ها بالای در‌ِ عقب است تا راننده هنگام باز بودن در‌ِ قسمت بار باز هم بتواند پشت خودرو را ببینید و با خیال راحت دنده عقب برود.

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

پیکاپ‌ های سنگین عموماً برای یدک کشی طراحی می‌شوند. یکی از جالب‌ ترین سیستم های سوپر دیوتی ۲۰۲۳، دستیار قلاب تریلر است. در این سیستم، یک دوربین محل اتصالِ تعبیه شده روی تریلر را تشخیص می‌دهد و سپس پیکاپ به صورت خودکار عقب می‌رود تا به آن متصل شود. به لطف این سیستم، راننده هیچ نگرانی‌ای برای هدایت پیکاپ جهت اتصال به تریلر نخواهد داشت و همه‌ چیز تحت کنترل خودروست.

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

همچنین فورد یک سیستم ناوبری خاص یدک کشی را هم برای سوپر دیوتی جدید توسعه داده است. در این سیستم، راننده اندازه و وزن یدکی را وارد می‌کند و سپس سیستم ناوبری فورد، بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا می کند تا بسته به اندازه تریلر و وزن آن، پیکاپ با پیچ‌ های تند و راه های باریک مواجه نشود.

پیشرانه و مشخصات فنی

در نسل جدید فورد F-150 سوپر دیوتی، یک پیشرانه ۶.۸ لیتری بنزینی جدید جایگزین نمونه ۶.۲ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه به بلوک چدنی، سرسیلندرهای آلومینیومی مجهز است. فورد هنوز خروجی این موتور را اعلام نکرده اما گفته است این پیشرانه که بر مبنای موتور ۷.۳ لیتری گودزیلا توسعه یافته است، گشتاور بیش تری را در دور پایین تولید می‌کند. علاقه‌مندان به پیشرانه‌های دیزلی هم می‌توانند موتور ۶.۷ لیتری V8 را انتخاب کنند.

فورد F-150 سوپر دیوتی 2023
F-150 سوپر دیوتی ۲۰۲۳

انتقال نیروی هر سه پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک انجام می شود و تمام تیپ ‌ها از XLT و بالاتر، به‌صورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند.

بخش آفرود

فورد برای نسل جدید پیکاپ F-150 سوپر دیوتی، پکیج آفرودی ترمور را ارائه کرده که برای تمام تیپ‌ها قابل سفارش است. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج دیگری به نام XL Off-Road هم وجود دارد که لاستیک‌های ۳۳ اینچی، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ زیر بدنه از ویژگی های آن است.

قیمت و زمان عرضه

فورد مانند خروجی پیشرانه ها، هنوز قیمت F-150 سوپر دیوتی جدید را تعیین نکرده، اما اعلام شده است این غول آمریکایی اوایل سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

فورد F-150 سوپر دیوتی چه مشخصاتی دارد؟

در نسل جدید فورد F-150 سوپر دیوتی، یک پیشرانه ۶.۸ لیتری بنزینی جدید جایگزین نمونه ۶.۲ لیتری قبلی شده است.

فورد F-150 سوپر دیوتی چه امکاناتی دارد؟

سیستم ناوبری خاص، دسترسی به اینترنت، سقف پانوراما، اندروید اتو و اپل کارپلی، قابلیت به‌ روزرسانی از راه دور، هدآپ دیسپلی رنگی، دوربین ۳۶۰، رادار خطی، رادار نقطه کور، دوربین عقب، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و… هم از دیگر تجهیزات سوپر دیوتی هستند. 

۳ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.