هیوندای کنا الکتریکی رونمایی شد + ویدیو

هیوندای کنا الکتریکی رونمایی شد
در حالیکه بازار این روزهای خودرو روی خوش به کراس اور ها نشان داده و هیوندای هم سهم قابل توجهی از این بازار پر رونق دارد،حالا هیوندای کنا را در دو نسخه برقی رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دو نسخه برقی کنا با قدرت و بازدهی و میزان طی مسافت متفاوت ارائه شده و البته قیمت این دو نسخه هم متفاوت خواهد بود.
مدل پایه هیوندای کنا با باتری ۳۹.۲ کیلووات ساعت قدرت ۱۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۵ نیوتون متر را تولید می کند و با هر بار شارژ آن امکان طی مسافت ۳۰۰ کیلومتر فراهم می شود.اما نسخه قویتر قدرت ۲۰۱ اسب بخاری را با گشتاور مشابه مدل پایه ارائه می دهد باتری ۶۴ کیلووات ساعتی این نسخه باعث می شود با هر بار شارژ آن می توانید ۴۷۰ کیلومتر را طی کنید.

اما با خالی شدن باتری در هیوندای کنا برای نسخه پایه مدت زمان ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا باتری دوباره شارژ کامل شود و این مدت زمان برای نسخه قویتر ۹ ساعت و ۴۰ دقیقه خواهد بود که زمان زیادی است.اما هیوندای امکان شارژ سریع را با استفاده از جریان برق مستقیم ۱۰۰ کیلووات برای این دو مدل فراهم کرده که در زمان ۵۴ دقیقه ای ۸۰میزان شارژ باتری این دو مدل درصد خواهد رسید.


نسخه پایه کنا برقی در ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.عدد صفر تا صد برای نسخه قوی ۷.۶ ثانیه اعلام شده است اما حداکثر سرعت برای هر دو نسخه عدد ثابت ۱۶۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

همیشه برای خودروهای برقی این نگرانی وجود دارد که حجم باتری باعث کاهش میزان فضای صندوق و کابین شود اما مهندسی دقیق کنا در طراحی باعث شده است که فضا در کابین راضی کننده باشد و فضای صندوق بدون کابل شارژ ۳۷۳ لیتر محاسبه شده است و با در نظر گرفتن کابل شارژ این عدد ۳۳۲ لیتر خواهد بود که باز هم راضی کننده به نظر می رسد.

در مورد ظاهر کنای برقی باید گفت طراحی مشابه مدل معمولی و بر مبنای طراحی های جدید هیوندای انجام شده و تغییرات جزئی در آن دیده می شود.برای مثال رینگ های آلمینیومی اختصاصی ۱۷ اینچی در این مدل متفاوت با نسخه معمولی است و جلو پنجره و سپر جلو تغییراتی در جهت بهبود عملکر آیرودینامیکی و تنظیم هوای ورودی از جلو پنجره صورت گرفته و خط نقره ای کنار ماشین که امضایی برای االکتریکی بودن آن است از تمایز هایی است که در تصاویر منتشر شده هیوندایی به چشم می خورد.
هیوندای کنا الکتریکی رونمایی شد


اما در داخل کابین پشت آمپر ۷ اینچ دیجیتال دیده می شود و صندلی های جلو در ۸ جهت تنظیم می شود.همچنین برای راحتی راننده دو حالت کمر اضافه شده که در مجموع رانندگی راحتی را با یک صندلی با تنظیم در ۱۰ جهت تجربه کند.گفتنیست که گرمکن و سردکن بصورت فابریک روی صندلی های کنا برقی قرار دارد.

اما رونمایی عمومی این مدل در نمایشگاه ژنو انجام خواهد شد و برای فهمیدن جزئیات بیشتر در مورد کنای برقی باید تا برگزاری نمایشگاه ژنو صبر کرد.

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.