رقابت سرعت گیری آئودی R8 و دوج وایپر

دوج وایپر

«آئودی R8» و «دوج وایپر» دو سوپراسپرت ۱۰ سیلندر محبوبی هستند که در این رقابت روبه‌روی هم قرار گرفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آئودی R8 V10 و دوج وایپر دو سوپراسپرت محبوبی هستند که نام آن ها در تاریخچه خودروهای ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی جاودانه شده است. با وجود این که تولید دوج وایپر در سال ۲۰۱۷ متوقف شد، اما این خودرو هنوز هم رقیب قدَری برای اکثر سوپراسپرت های جهان به شمار می رود.

آئودی R8

به منظور مقایسه میزان گشتاور و سرعت گیری این دو خودرو، کانال یوتیوبی “Track Day” رقابتی را میان دوج وایپر TA و آئودی R8 V10 ترتیب داده است. در ابتدا به مشخصات فنی دو خودرو می پردازیم؛ دوج وایپر با بهره گیری از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۸٫۴ لیتری غول پیکر خود در حالت استاندارد ۶۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند، اما وایپرِ حاضر در این رقابت با استفاده از لوازم افترمارکتی همچون هدرز، نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

دوج وایپر

انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۶ سرعته به چرخ های عقب صورت می گیرد. در مقابل، آئودی R8 V10 با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵٫۲ لیتری تنفس طبیعی با ۶۷۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. این خودرو از بسته تقویتی مرحله دو و سیستم اگزوز به روزرسانی شده بهره می برد.

آئودی R8

سیستم انتقال قدرت در آئودی، برخلاف وایپر، توسط جعبه دنده دوکلاچه به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. به منظور ایجاد توازن میان دو خودرو، رقابت سرعت گیری از ۶۷ کیلومتر بر ساعت انجام می گیرد. بدون توضیح بیش تر در رابطه با رقابت میان دوج وایپر و آئودی R8 شما را به دیدن ویدیوی این رقابت دعوت می کنیم.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.