با نسل جدید رنو کپچر بیشتر آشنا شوید

رنو کپچر 2020
پس از انتشار برخی تصاویر جاسوسی از نسخه نهایی کپچر جدید، بالاخره کمپانی رنو این کراس اوور جمع و جور را برای عرضه با مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رنو کپچر جدید دومین نسل از این کراس اوور فرانسوی است و در قالب جدید خود، تغییرات زیادی را نسبت به گذشته تجربه کرده است. پر واضح است که با توجه به مشخصات فنی و امکانات کپچر ۲۰۲۰، کمپانی رنو برنامه رقابت اساسی با محصولات چون پژو ۲۰۰۸، هیوندای کونا و… دارد.
اگر به طراحی جلوی رنو کپچر ۲۰۲۰ نگاه کنید، متوجه اصول ثابت رنو در خطوط طراحی اش می شوید که به این کراس اوور شهری نیز نفوذ پیدا کرده است. اما در بخش جانبی و عقب، با خطوط طراحی جدید رو به رو می شویم که تا حدی کپچر نسل دوم را عضلانی کرده است. از سویی چراغ های عقب و طراحی درب صندوق و سپر، با سبکی جدید انجام شده و این یعنی، رنو اصلاحی را برای اصول طراحی خود در نظر گرفته است.
کمپانی سازنده این خودروی اروپایی، شش نوع سبک فنی و پیشرانه را برای رنو کپچر ۲۰۲۰ ارائه داده است. پیشرانه های دیزلی این خودرو دو نوع هستند که با حجم ۱٫۵ لیتر، می توانند ۹۴ اسب بخار با ۲۴۰ نیوتن متر و ۱۱۴ اسب بخار با ۲۶۰ نیوتن متر تولید نمایند. جعبه دنده ۶ سرعته دستی در نسخه های دیزلی وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارند. البته که می توان برای نسخه ۱۱۴ اسب بخار، جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه را سفارش داد.
ضعیفترین نسخه رنو کپچر ۲۰۲۰ بنزینی، پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربو دارد که حدود ۹۹ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر تولید می کند. این نسخه از کپچر، به عنوان ارزان ترین نمونه بنزینی شناخته می شود و جعبه دنده ۶ سرعته دستی دارد.
نمونه بعدی به پیشرانه ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز است که ۱۳۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه، توان آن را به محور جلو منتقل می کند.
قوی ترین نسخه بنزینی رنو کپچر ۲۰۲۰ با همان پیشرانه ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر توربو، ۱۵۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بر روی آن نصب است.
رنو کپچر 2020
اما بارزترین ویژگی فنی رنو کپچر جدید در نمونه پلاگین هیبرید آن دیده می شود که می تواند با شارژ کامل باتری ها، بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت را بپیماید و به سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت در این حالت برسد. به گفته کمپانی رنو، پیشرانه ۱٫۶ لیتری جدیدی بر روی این خودرو نصب می شود و جعبه دنده CVT وظیفه انتقال قدرت را به چرخ ها دارد و از سویی شارژ باتری ها را در شتاب منفی تامین می کند. به گفته کمپانی رنو، فناوری E-Tech Plug-in در کپچر جدید استفاده شده و در آینده نزدیک مشخصات دقیقتری در خصوص این نمونه اعلام می شود.
اما آنچه که از کابین رنو کپچر ۲۰۲۰ مشخص است، شباهت بسیاری طراحی این بخش به داخل کلیو جدید است. با نگاهی به طراحی داخلی این کراس اوور شهری می توانید متوجه شوید که بر خلاف نسل قبل، نمادهای از رانندگی اسپرت و پویا نیز در کپچر جدید استفاده شده است. از سویی جزئیات و دکمه های موجود بر روی داشبورد، کاملا خبر از حضور امکانات جدید و متنوع در این خودرو می دهند.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی می توان گفت که رنو کپچر نسل دوم به تجهیزات زیر مجهز است:

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم کنترل پایداری الکتریکی
سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی
فرمان کمکی برقی
دنده پشت فرمان
ترمز پارک برقی
اتوهلد
نمایشگر لمسی
صفحه اطلاعات پشت فرمان تمام دیجیتال
قابلیت شخصی سازی نورپردازی کابین و صفحه اطلاعات خودرو
سقف نیمه پانارومیک بازشو
سیستم تهویه اتوماتیک
کروز کنترل و محدودکننده سرعت
کروز کنترل هوشمند
سیستم رانندگی خودکار در اتوبان ها (اتونوموس سطح ۳)
سنسور نور و باران
تریم داخلی چرم
گرمکن صندلی های جلو
گرمکن فرمان
آینه حساس به نور
تنظیم حالت رانندگی
سنسور پارک جلو و عقب
رادار خطی
رادار نقطه کور
رادار پیشگیری از تصادف
رادار تشخیص عابر پیاده
ترمز اتوماتیک هنگام پارک کردن
اتوپارک
تابلوخوان
نوربالای اتوماتیک
تنظیم خودکار ارتفاع چراغ ها و چرخش نور در پیچ ها و بر اساس سرعت
سیستم صوتی Bose
سیستم چند رسانه ای Rlink
باربند تزیینی
استارت دکمه ای
سامانه استارت استاپ هوشمند
دسته دنده الکتریکی (خلبانی)
و…
رنو کپچر 2020
وقتی امکانات رنو کپچر ۲۰۲۰ را در کنار فهرست تجهیزات خودروهایی چون پژو ۲۰۰۸ جدید می گذارید، متوجه می شوید که شباهت های زیادی میان کراس اوورهای شهری نسل جدید وجود دارد. لذا می توان به راحتی متوجه شد که خودروسازان بزرگ جهان در این روزها، سعی دارند تا سطح آسایش در اکثر محصولات خود را افزایش دهند. از طرفی حضور امکاناتی نظیر رانندگی خودکار در اتوبان ها در خودروهایی با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار، خبر از این می دهد که تا سال ۲۰۲۵، بسیاری از خودروهای روز جهان به امکاناتی فراتر از اتونوموس سطح ۳ دست پیدا خواهند کرد.


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.