میتسوبیشی ASX جدید؛ همان کپچر با نشانی دیگر

میتسوبیشی ASX جدید
میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX جدید یا همان میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۲۳ نسل جدید کراس اوور کوچک میتسوبیشی است که به تازگی برای بازار اروپا معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

میتسوبیشی ASX نخستین بار در سال ۲۰۱۰ و با نام RVR برای بازار ژاپن معرفی شد و با همین نام به بازارهای کره و کانادا هم رفت. در بازار آمریکا، اندونزی، پورتوریکو، برزیل و آرژانتین هم این خودرو با نام میتسوبیشی اوتلندر اسپرت شناخته می شود، اما در دیگر بازارها نام ASX برای این کراس اوور در نظر گرفته شده است و در بازار ایران هم این ژاپنی را با همین نام می شناسیم. میتسوبیشی ASX در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت آرین موتور به ایران آمد و پس از برقراری مجدد تحریم ها در نهایت آخرین نسخه های این خودرو در سال ۲۰۱۸ به ایران آمدند. حالا نسل جدید این کراس اوور برای بازارهای اروپایی معرفی شده است که در ادامه این کراس اوور را از جهات مختلف بررسی می کنیم.

طراحی میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX جدید
ASX جدید

اگر نشان میتسوبیشی را روی این خودرو پوشانده بودند قطعاً فکر می کردید این کراس اوور همان رنو کپچر است. البته این شباهت بی دلیل هم نیست و میتسوبیشی ASX جدید حاصل همکاری های مشترک میتسوبیشی، رنو و نیسان است. اما تا این حد شباهت هم چندان دلچسب نیست و کاش این خودرو در المان های اساسی با کپچر تفاوت داشت. طراحی سپر، چراغ ها و خطوط کناری کاملاً شبیه به کپچر است و چهره این خودرو از آن چه در نسل قبلی ASX دیده بودیم تفاوت های بسیار دارد. در نسل جدید چهره ای کامپکت تر برای این کراس اوور داریم و دیگر خبری از خطوط طراحی خاص میتسوبیشی در این خودرو نیست.

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX جدید

اما شباهت ها تنها مختص به بدنه و طراحی بیرونی نیست. در بحث مشخصات فنی هم دقیقاً کپی مشخصات فنی کپچر را می بینیم. برای میتسوبیشی ASX جدید پنج انتخاب پیشرانه داریم. پیشرانه پایه و اول موتور ۱ لیتر توربو سه سیلندر است که توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. پیشرانه بعدی موتور ۱.۳ لیتری توربو چهار سیلندر است که در سیستم هیبرید ملایم کار می کند و خروجی های ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور برای آن ثبت می شود. انتقال قدرت در این نسخه هم به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته دستی انجام می شود.

 پیشرانه سوم موتور ۱.۳ لیتری است که باز هم در سیستم هیبرید ملایم کار می کند، اما در این نسخه خروجی های ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. انتقال قدرت در این نسخه به وسیله جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو انجام می شود. پیشرانه چهارم موتور ۱.۶ لیتری هیبرید است که خروجی ۱۴۱ اسب بخار را دارد، اما قوی ترین پیشرانه موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است که در سیستم پلاگین هیبرید توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار را دارد.

کابین ASX جدید

کابین میتسوبیشی ASX جدید
کابین ASX جدید

با یک کراس اوور اقتصادی طرف هستیم پس جای تعجبی ندارد بسیاری از امکانات به صورت آپشن در این خودرو ارائه شوند. برای مثال، برای جلوآمپر صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، ۷ اینچی و همچنین صفحه کوچک ۴.۲ اینچی را می توان سفارش داد. مورد آخر صفحه کوچکی است که در وسط عقربه های آنالوگ این خودرو قرار می گیرد. در مورد صفحه سیستم اطلاعات سرگرمی هم همین داستان را داریم. مشتریان می توانند صفحه نمایش های ۷ و ۹.۳ اینچی را سفارش دهند. هر دو سیستم اتصال بدون سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی می کنند و از طریق این سیستم امکان انتخاب حالت رانندگی، تنظیم سیستم تهویه و نورپردازی داخلی فراهم می شود.

میتسوبیشی ASX جدید
میتسوبیشی ASX جدید

همچنین در میتسوبیشی ASX جدید امکانات ایمنی خوبی دیده می شود که شامل سیستم هشدار تصادف، ترمز هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، سنسور نقطه کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و نوربالای خودکار می شود.

میتسوبیشی ASX جدید در سال ۲۰۲۳ به آلمان و دیگر بازارهای فعال این برند در اروپا می آید. هنوز قیمت گذاری این خودرو انجام نشده است، اما احتمالاً تفاوت چندانی را با قیمت نسخه قبلی این خودرو نخواهیم داشت و افزایش قیمت جزئی خواهد بود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

میتسوبیشی ASX جدید در نسخه پایه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

پیشرانه پایه و اول موتور ۱ لیتر توربو سه سیلندر است که توان تولید نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

میتسوبیشی ASX جدید چه آپشن های ایمنی‌ای دارد؟

در ASX جدید امکانات ایمنی خوبی دیده می شود که شامل سیستم هشدار تصادف، ترمز هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم رانندگی بین خطوط، تابلوخوان، سنسور نقطه کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و نوربالای خودکار می شود.

میتسوبیشی ASX جدید در قوی ترین نسخه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

قوی ترین پیشرانه موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است که در سیستم پلاگین هیبرید توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار را دارد.

۴ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.