معروف ترین برندهای سیستم صوتی نصب شده در خودروها

سیستم صوتی خودرو

امروز در خودروهای روز دنیا، دیگر از سیستم های صوتی و تصویری ساده و معمولی ای که در گذشته تحت برند خودِ کمپانی های سازنده تولید می شد استفاده نمی شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

برخی از شرکت های خودروسازی به این نتیجه رسیده اند که این بخش از خودرو را به برندهایی واگذار کنند که به صورت تخصصی در زمینه سیستم های صوتی و تصویری کار می کنند و تمرکزشان در همین زمینه است.

سیستم صوتی خودرو

این شرکت ها با توجه به درخواست کمپانی خودروساز و برحسب نیاز آن ها شروع به طراحی و تولید سیستم صوتی خودرو می کنند و با توجه به قیمت و کلاس خودرو، سیستمی درخور خودروی مورد نظر تولید می کنند تا نظر مشتریان را جلب کند. سپس کمپانی خودروساز از این سیستم صوتی در راستای تبلیغ خودروی خود استفاده می کند. با رجوع به کاتالوگ خودروهای روز دنیا و مشاهده قسمت مربوط به سیستم صوتی، به نام شرکت های بزرگی که در زمینه تولید لوازم صوتی و تصویری کار می کنند برمی خوریم.

سیستم صوتی خودرو

از سویی دیگر، تقریباً در همه خودروهای داخلی و برخی خودروهای خارجی شاهد به کارگیری سیستم صوتی نامرغوب و بی کیفیتی هستیم که نظر مشتریان را جلب نمی کند. حتا در برخی خودروها وضعیت بسیار وخیم تر است، به حدی که از سیستم صوتی خبری نیست و درپوش پلاستیکی در قالب سیستم صوتی ایفای نقش می کند.

سیستم صوتی خودرو

بنابراین با توجه به این شرایط، مشتریان این خودروها یا با این کیفیت نامطلوب سازش می کنند یا اقدام به تعویض سیستم صوتی می کنند تا از کیفیت بهتری بهره مند شوند.

سیستم صوتی خودرو

در ادامه، تعدادی از معروف ترین برندهای سازنده لوازم صوتی و تصویری را که در صنعت خودرو نیز مشغول به کار هستند معرفی می کنیم.

JVC

“JVC” یکی از برندهای ژاپنی معروف در زمینه تولید و طراحی سیستم های صوتی و تصویری است. این شرکت با عرضه محصولاتی مانند بلندگو (Speaker)، مولتی مدیا یا سیستم چندرسانه ای، سابووفر و… توانسته قسمتی از افترمارکت را پوشش دهد.

سیستم صوتی خودرو

Infinity

«اینفینیتی» از شرکت های آمریکایی است که در این زمینه فعالیت می کند. شهرت این کمپانی به کیفیت ساخت، جزییات و تکنولوژی به کار برده شده در محصولات خود مربوط است. محصولات این شرکت بیش تر به صورت فابریک در خودروها یافت می شود و تقریباً جایی در افترمارکت ندارد.

سیستم صوتی خودرو

شرکت های «کیا»، «هیوندای» و «میتسوبیشی» در اکثر محصولات خود از این برند استفاده می کنند.

سیستم صوتی خودرو

Bose

یکی از شرکت هایی که فقط به خاطر سیستم های صوتی و بلندگوهای معروفش شناخته شده است، شرکت “Bose” آمریکاست. این شرکت موفق شده با طراحی سیستم هایی که صدایی بسیار طبیعی را به ارمغان می آورند، در میان مشتریان به شهرت برسد و با تجربه ای ۳۰ ساله، در این صنعت جایگاه خود را حفظ کند.

شرکت Bose با کمپانی های «شورولت»، «جنرال موتورز»، «فیات»، «مزدا»، «نیسان»، «پورشه»، «آئودی»، «کادیلاک»، «بیوک» و «اینفینیتی» همکاری می کند. در این جا لازم به ذکر است که کمپانی خودروساز اینفینیتی (Infiniti) ژاپنی است و فقط با کمپانی صوتی اینفینیتی (Infinity)، که آمریکایی است، تشابه اسمی دارد.

سیستم صوتی خودرو

Bowers & Wilkins

این شرکت انگلیسی کار خود را از سال ۱۹۶۶ شروع کرد و در سال ۲۰۰۷ در عرصه خودرو و با شرکت «جگوار» (Jaguar)  شروع به کار کرد. در ابتدا در برخی از مدل های خاص جگوار پدیدار شد و سپس افزون بر جگوار، با شرکت هایی مانند «مازراتی» (Maserati)، «ولوو» (Volvo) و «ب ام و» (BMW) نیز همکاری اش را آغاز کرد. این شرکت در ایران با ب ام و شناخته شد، پس با این وجود نیازی به تعریف از این برند صوتی نیست، زیرا کیفیت این سیستم با به کارگیری ب ام و از این برند در محصولات خود، کاملاً تضمین می شود.

سیستم صوتی خودرو

Harman Kardon

شرکت «هارمن کاردن» (Harman Kardon) از شرکت های وابسته به «سامسونگ» است و یکی از زیرمجموعه های این کمپانی بزرگ کره ای به شمار می رود. در سال های اخیر این برند بسیار معروف شده است و تعداد بسیاری از شرکت های خودروسازی از محصولات این برند در خودروهای خود استفاده می کنند. آئودی، ب ام و، مرسدس بنز، دوج، کرایسلر، تویوتا، سوزوکی، کیا و تعدادی دیگر از شرکت های خودروساز معروف از محصولات این شرکت استفاده می کنند.

سیستم صوتی خودرو

Pioneer

یکی از معروف ترین و پرطرف دارترین شرکت های ژاپنی عرضه کننده محصولات صوتی در دنیا «پایونیر» است. معنی نام این شرکت «پیشرو» است و کاملاً با خصوصیات این شرکت مطابقت دارد. این برند در تولید سیستم های استریو (Stereo)، که کیفیت بسیار بالایی دارند، تخصص دارد. محصولات این شرکت به صورت افترمارکت در خودروها نصب می شوند و اغلب مشتریان هزینه زیادی را برای خرید و نصب این سیستم ها پرداخت می کنند.

سیستم صوتی خودرو

محمد جبارزاده شیاده
پایگاه خبری اسب بخار

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.