نسل جدید رنو کلیو معرفی شد + آلبوم تصاویر

نسل جدید رنو کلیو معرفی شد + آلبوم تصاویر
کمپانی رنو فرانسه به تازگی کلیو نسل جدید را به بازار جهانی معرفی کرده و قرار است که هاچبک شهری را به نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ ببرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رنو کلیو ۲۰۲۰ نسل پنجم این هاچبک شهری فرانسوی است و به احتمال زیاد در آینده ی نزدیک نمونه های استیشین واگن آن نیز معرفی می گردد. در حال حاضر معرفی رنو برای نسل پنجم کلیو به سبکی انجام شده تا مخاطبان بتوانند با اطلاعات اولیه و سبک جدید این خودرو آشنا شوند.
رنو کلیو ۲۰۲۰ در بحث ابعاد و اندازه تفاوت خاصی با نسل قبل ندارد. اما در مورد طراحی نمی توان این خودرو را مانند گذشته ساده دانست. نسل جدید این هاچبک شهری دیگر طراحی اسپرت را به صورت رسمی به خود می بیند و کابین آن به شکلی جذاب و منحصر به فرد طراحی شده است. یکی از نکات جالب رنو کلیو ۲۰۲۰ این است که در بحث طراحی بیرونی سبک و امضای طراحی کمپانی مادر را دنبال می کند. اما وقتی به کابین این هاچبک شهری نگاه می کنید، گویی با سبک جدید طراحی رنو همراه هستید که فیس لیفت برای سبک داشبورد خودروهایی چون مگان، تلیسمان، کولئوس و… به حساب می آید.
کابین رنو کلیو ۲۰۲۰ از نظر طراحی سبکی جدید و متفاوت را در پیش گرفته و نور پردازی های آن به روزتر از سایر محصولات گذشته ی رنو به نظر می رسد. همچنین استفاده از طرح دریچه های تهویه ی مخفی نیز باعث شده تا داشبورد این خودرو به روزتر به نظر برسد.
نسل جدید رنو کلیو معرفی شد + آلبوم تصاویر
کمپانی رنو اعلام کرده است که مشتریان می توانند کلیو ۲۰۲۰ را در ۱۰ رنگ متفاوت انتخاب کنند. همچنین با توجه به سفارش گذاری تودوزی و تریم داخلی این خودرو نیز متفاوت می شود. به سبک بسیاری از خودروهای رنو هم، با انتخاب حالت رانندگی می توان نور پردازی داخلی کلیو ۲۰۲۰ را تغییر داد.
هنوز مشخص نیست که کمپانی رنو فرانسه، چه پیشرانه هایی را برای کلیو نسل پنجم معرفی می کند. اما احتمال دارد که پیشرانه ۱۳۳۰ سی ۴ سیلندر رنو-دایملر نیز بر روی این خودرو نصب شود و بتواند در نمونه های اسپرت ۱۶۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر تولید کند. بر اساس استانداردهای جدید رنو و همچنین مباحث فنی مهندسی، این پیشرانه در خودروهای اسپرت با جعبه دنده ای ۷ سرعته و دو کلاچه هماهنگ می شود و یا می توان آن را با جعبه دنده های دستی ۵ و ۶ سرعته سفارش داد.
آن طور که از تصاویر مشخص است، رنو کلیو ۲۰۲۰ به امکاناتی نظیر شش کیسه ی هوای ۱۰ نقطه ای، رادار خطی، رادار نقطه کور، کروزکنترل هوشمند، رانندگی اتوماتیک اتونوموس سطح ۳، دنده ی پشت فرمان، صفحه نمایشگر ۹٫۳ اینچی عمومی (قابلیت سفارش گذاری نمونه ی ساده ی ۷ اینچی) ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، گرمکن صندلی های جلو، فناوری LED چراغ ها، سیستم تهویه اتوماتیک تک کاناله، فرمان کمکی برقی، نور بالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، سامانه ی استارت/استاپ، پارک هوشمند خودرو، آینه های تاشو برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، تنظیم حالت رانندگی به صورت سفارش سازی و… مجهز است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.