کراس اوور کوپه پژو به این شکل خواهد بود؟

پژو 4008
پژو ۴۰۰۸

کراس اوور کوپه پژو محصول احتمالی این خودروساز فرانسوی خواهد بود، چراکه این خودروساز از معدود کمپانی هایی است که هنوز کراس اوور کوپه ای در سبد محصولاتش ندارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

در سال های اخیر رشد قابل توجهی را در فروش کراس اوورها داشته ایم و در تمام بازارها سلیقه مشتریان به سمت خرید این سگمنت رفته است. علاقه به سگمنت کراس اوور باعث شده است افت شدیدی در فروش دیگر سگمنت ها داشته باشیم و حتا پیش‌بینی می شود در سال های آینده تولید برخی مدل های محبوب در کلاس سدان به همین دلیل متوقف شود. یکی از پرطرف‌دارترین بخش ها در کلاس کراس اوور بدون شک استایل کوپه است و با ورود کراس اوورهای کوپه به بازار و فروش بالای آن ها بسیاری از خودروسازان به سمت تولید این نوع از محصولات رفته اند. پژو هم از این قاعده مستثنا نیست و برای این که از باقی رقبا عقب نماند باید مدلی در این کلاس معرفی کند. براساس شایعات، کراس اور کوپه پژو، پژو ۴۰۰۸ نام خواهد داشت و احتمالاً معرفی این محصول را در سال جاری خواهیم دید. این خودرو با پیشرانه های بنزینی و برقی به بازار می آید و در طراحی هم سبک جدید طراحی های این خودروساز را دنبال می کند که خاص و پرمیوم بودن از عناصر مهم سبک جدید طراحی پژو است. دقت کنید هنوز هیچ تصویری از کراس اور کوپه پژو منتشر نشده و تصاویر به کاررفته در این مقاله رندرهای احتمالی از کراس اوور جدیدی پژو است.

رقبای کراس اوور کوپه پژو

پژو 4008
پژو ۴۰۰۸

اگر نام پژو ۴۰۰۸ برای شما آشناست تعجب نکنید، چراکه پژو ۴۰۰۸ خودرویی بود که براساس همکاری مشترک میتسوبیشی و پژو بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تولید می شد و پس از آن پژو ۲۰۰۸ جایگزین آن خودرو شد. از سال ۲۰۱۸ زمزمه هایی برای تولید دوباره ۴۰۰۸ به عنوان خودرویی بزرگ تر از ۳۰۰۸ وجود داشت، اما حالا گزارش ها از این کمپانی فرانسوی به ما می گوید آن ها می خواهند اولین کراس اوور کوپه خود را با این نام روانه بازار کنند. کراس اوور کوپه پژو در رده خودروهایی مثل آئودی Q3 اسپرت بک، ب ام و X2 و مزدا CX-30 قرار می گیرد و یا حتا می تواند در رده اقتصادی تر با خودرویی مثل رنو آرکانا وارد رقابت شود.

طراحی کراس اوور کوپه پژو

پژو 4008
پژو ۴۰۰۸

همان طور که گفته شد، تصاویر رسمی از این خودرو و یا حتا تصاویر جاسوسی از آن هنوز منتشر نشده است، اما انتظار می رود، همان طور که در رندر سایت CarScoops می بینید، سبک جدید پژو در این خودرو به کار رود، که شامل خطوط شکسته در کناره ها، رینگ های جدید، چراغ های کشیده با خطی عمودی در کناره ها و همچنین نشان جدید پژو می شود. براساس آن چه در محصولات جدید پژو تا امروز دیده ایم می توان حدس زد که طراحی دورنگ را در قسمت ستون ها، سقف و سپر ببینیم و در مجموع، این خودرو می تواند همانند دیگر محصولات جدید پژو مدرن، اسپرت و البته زیبا باشد.

پژو به یکسان سازی در طراحی کابین رسیده است و بر همین اساس، پیش‌بینی می شود درون کابین همان چیزی را ببینیم که در دیگر محصولات جدید این کمپانی مانند ۵۰۸ دیده بودیم. بنابراین احتمالاً صفحه نمایش سه بعدی ۱۰ اینچی، جلوآمپر دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد و صفحه نمایش ۱۰ اینچی دیگری در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی کراس اوور کوپه پژو را در دسترس قرار خواهد داد. با تشکیل اتحاد بزرگ استلانتیس در محصولات جدید پژو سطح بالاتری از کیفیت متریال را خواهیم داشت و همین باعث می شود کراس اوور کوپه پژو بتواند در رده های بالاتر با رقبای سرشناس تر هم رقابت کند.

مشخصات فنی کراس اوور کوپه پژو

پژو 4008
پژو ۴۰۰۸

اگر چه از نظر ابعاد می توان گفت پژو ۴۰۰۸ اشتراکاتی با سیتروئن C4 خواهد داشت، که بر مبنای پلتفرم CMP ساخته می شود، اما به احتمال زیاد کراس اوور کوپه پژو براساس پلتفرم EPM2 پژو ساخته می شود که در ساخت پژو ۳۰۸ و DS4 هم به کار رفته است. از نظر قوای محرکه هم آخرین شایعات از کمپانی پژو می گویند که این خودرو در چهار نسخه پلاگین هیبرید با خروجی های متفاوت عرضه خواهد شد. بر همین اساس، پیشرانه ۱.۶ لیتری پژو PureTech را در این خودرو داریم که در کنار پیشرانه برقی و باتری کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجموعه هیبرید را در این خودرو تشکیل می دهند.

پژو 4008
پژو ۴۰۰۸

اگر معیار را محصولات جدید پژو قرار دهیم، باید در کراس اوور کوپه پژو یا همان پژو ۴۰۰۸ دو پلاگین هیبرید دیفرانسیل جلو و دو پلاگین هیبرید چهارچرخ محرک را ببینیم. در دو نسخه اول، خروجی ۱۷۷ و ۲۲۲ اسب بخار را خواهیم داشت و در دو نسخه دوم خروجی قدرتی به ۲۹۶ و ۳۵۵ اسب بخار می رسد. با این تفاصیل، پژو ۴۰۰۸ کراس اووری کوپه با ظاهری دلفریب خواهد بود که مشخصات فنی بسیار عالی را در نسخه قدرتمند ارائه می دهد و می تواند سهم خوبی از بازار کراس اوورهای کوپه در بازارهای هدف داشته باشد.

انتظار می رود پژو ۴۰۰۸ در سال جاری معرفی شود و احتمالاً به زودی نمونه های استتارشده را از این خودرو خواهیم دید.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

کراس اور کوپه پژو چه مشخصات فنی خواهد داشت؟

از لحاظ قوای محرکه هم آخرین شایعات از کمپانی پژو می گویند که این خودرو در چهار نسخه پلاگین هیبرید با خروجی های متفاوت عرضه خواهد شد. بر همین اساس پیشرانه ۱.۶ لیتری پژو PureTech را در این خودرو داریم که در کنار پیشرانه برقی و باتری  کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجموعه هیبرید را در این خودرو تشکیل می دهند.

کراس اور کوپه پژو چه زمان به بازار می آید؟

انتظار می رود پژو ۴۰۰۸ در سال جاری معرفی شود و احتمالا به زودی نمونه های استتار شده از این خودرو خواهیم دید.

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.