پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۱ معرفی شد + آلبوم تصاویر

پژو 3008 مدل 2021

شرکت «پژو» ساعاتی پیش از نسخه فیس لیفت «پژو ۳۰۰۸» با ظاهر و پیشرانه جدید رونمایی کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با کاهش محبوبیت سدان ها و خودروهای هاچ بک در بازار اروپا، بازار داغ و جذابی را در سگمنت کراس اوورهای کامپکت شاهد هستیم. شرکت پژو در این سگمنت با معرفی ۳۰۰۸ حضور قدرتمندی را تاکنون تجربه کرده است. حال به منظور حفظ قدرت رقابتی خود و جذب مشتریان جدید به سوی ۳۰۰۸، شرکت پژو اکنون از نسخه فیس لیفت این خودرو رونمایی کرده است.

 پژو ۳۰۰۸، که در سال ۲۰۱۷ لقب برترین خودروی سال را از آن خود کرده بود، اکنون با ظاهری جذاب و مدرن رونمایی شده است. در قسمت جلو چهره جدیدی را شاهد هستیم که از جمله ویژگی های آن می توان به جلوپنجره بدون فریم و مشبک، چراغ های روز کشیده به صورت عمودی و گرافیک متفاوت چراغ ها اشاره کرد.

 پیش از این، زبان طراحی جدید پژو با ویژگی های مشابه ۳۰۰۸ را در مدل های ۲۰۸ سوپرمینی و کانسپت ۵۰۸ فست بک و ۲۰۰۸ دیده بودیم. اکنون افزون بر نشان پژو در قسمت میانی جلوپنجره، لوگوی ۳۰۰۸ نیز روی کاپوت قرارگرفته تا حس نوستالژیک خودروهای کلاسیک پژو، همچون ۲۰۴ و ۵۰۴، را القا کند. در قسمت های کناری سپر جلو نیز دو ورودی هوا قرار گرفته که در خنک کاری سیستم ترمز و پیشرانه نقش مهمی ایفا می کنند.

در قسمت عقب تغییرات چندانی صورت نگرفته و ظاهر چراغ های LED بدون تغییر باقی مانده است. با این وجود، پوشش شفاف جدیدی برای چراغ های عقب درنظر گرفته شده است. پژو ۳۰۰۸، که رقیبی مستقیم برای خودروهایی همچون «فولکس واگن تیگوان» و «نیسان قشقایی» به شمار می رود، اکنون با رنگ های جدید و بسته ظاهری”Black Pack” قابل سفارش خواهد بود. از جمله رنگ های ۳۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۱ می توان به آبی Celebes (جدید)، آبی Vertigo (جدید)، سفید صدفی، خاکستری Artense، خاکستری پلاتینیوم، مشکی و قرمز Ultimate اشاره کرد.

کابین خودرو همچون ظاهر بدنه با به روزرسانی قابل توجهی مواجه شده است. از جمله تغییرات مهم کابین می توان به استفاده از سیستم i-Cockpit با نمایشگر ۱۰ اینچی جدید اشاره کرد. این نمایشگر جایگزین صفحه نمایش ۸ اینچی در مدل قبل از فیس لیفت شده است. برای پشت آمپر دیجیتالی نیز نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی درنظر گرفته شده تا در مجموع ظاهر مدرنی را در کابین پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت شاهد باشیم.

دکمه های کنترلی پنل میانی نیز ظاهر متفاوتی دارند و در مجموع ۷ کنترلر مختلف برای سیستم تهویه، مسیریاب ماهواره ای، رادیو، تلفن، فلاشر و … درنظر گرفته شده است. شارژر وایرلس، سیستم صوتی ۵۱۵ واتی FOCAL، قابلیت MirrorScreen با اپل کارپلی و اندروید اتو از دیگر ویژگی های کابین پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۱ هستند.

ویژگی های فنی پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت

پژو برای ۳۰۰۸ فیس لیفت جدید پیشرانه های متعدد و متنوعی را درنظر گرفته است. پیشرانه پایه ای از نوع ۱٫۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بوده که ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. این پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته خودکار قابل سفارش است. پیشرانه بعدی از نوع ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری توربوشارژ است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.

 این پیشرانه منحصراً با جعبه دنده ۸ سرعته خودکار هماهنگ شده است. برای خریداران نسخه دیزلی نیز یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری با ۱۳۰ اسب بخار قدرت درنظر گرفته شده که با جعبه دنده های دستی و خودکار قابل سفارش خواهد بود. افزون بر این، دو مدل هیبریدی نیز برای ۳۰۰۸ فیس لیفت ۲۰۲۱ موجود است. در نسخه اول، که از سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو بهره می برد، از ترکیب پیشرانه ۱۸۰ اسب بخاری بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری استفاده شده است.

قدرت ترکیبی در این مدل به ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور به ۳۶۰ نیوتن متر می رسد. با انتقال قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته خودکار، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۸٫۷ ثانیه انجام می گیرد و بیشینه سرعت به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. در نسخه پرچم دار پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت هیبریدی، از ترکیب پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری در جلو و موتور الکتریکی ۱۱۲ اسب بخاری در عقب استفاده شده است.

 این تنها نسخه ۳۰۰۸ با سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها محسوب می شود که از جعبه دنده خودکار بهره می برد. قدرت ترکیبی در این مدل به ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور به عدد قابل توجه ۵۲۰ نیوتن متر می رسد. با این مشخصات فنی، خودرو در مدت زمان ۵٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت در عدد ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت ثبت می شود.

هر دو مدل هیبریدی از بسته باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۱۳٫۲ کیلووات ساعت بهره می برند. شعاع مسافتی در نسخه AWD، در حالت پاک، به ۵۹ کیلومتر و در نسخه FWD به ۵۶ کیلومتر می رسد. شایان ذکر است که تمامی مدل هایی که از جعبه دنده خودکار بهره می برند با حالت های رانندگی نرمال، اسپرت و اکو عرضه می شوند. در نسخه هیبریدی، حالت های رانندگی الکتریکی، هیبرید، اسپرت و ۴WD موجود است.

ایمنی و سیستم های کمک راننده پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت

پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت در بحث ایمنی و سیستم های کمک راننده نیز دست پری دارد. ۳۰۰۸ برای اولین بار در سگمنت خودروهای کراس اوور کامپکت از سیستم نایت ویژن استفاده کرده که در نوع خود بی نظیر است. از جمله سیستم های کمک راننده نیز می توان به کروزکنترل فعال با ویژگی استاپ اند گو، راهنمای ماندن در خط، جدیدترین نسخه از ترمز اضطراری خودکار، تابلوخوانی علائم ترافیکی و… اشاره کرد.

پژو ۳۰۰۸ فیس لیفت از اواخر سال ۲۰۲۰ در بازار اروپا عرضه می شود و قیمت آن نیز در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.

ارشیا شیخ الاسلامی

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1 / Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.