رنو آرکانا به صورت رسمی رونمایی شد

رنو آرکانا به صورت رسمی رونمایی شد
کمپانی رنو فرانسه که چند ماه قبل، نمونه اولیه کراس اوور کوپه خود را معرفی کرده بود، حال به صورت رسمی این خودرو را با نام “آرکانا” به بازار جهانی معرفی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این خودرو قرار است که در ابتدا به صورت اختصاصی وارد بازار روسیه شود و سپس عرضه آن به سایر بازارهای هدف صورت پذیرد. رنو آرکانا در قدم اول به پیشرانه ۱٫۳ لیتری توربو مجهز است که سال گذشته، گروه دایملر و رنو-نیسان-میتسوبیشی، طراحی آن را انجام دادند. بر اساس اطلاعات اولیه، نمونه ۱۴۸ اسب بخار این پیشرانه بر روی رنو آرکانا نصب می شود و جعبه دنده CVT ایکس ترونیک با قابلیت تعویض دنده ۷ سرعته، توان پیشرانه را به چرخ های جلو و عقب می رساند. رنو اعلام کرده است که در ماه های آتی، امکان سفارش گذاری این کراس اوور کوپه با پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخار و جعبه دنده دستی امکان پذیر خواهد بود.
رنو آرکانا به صورت رسمی رونمایی شد
آرکانا در بحث ابعاد و اندازه می تواند در رده C کراس اوورها قرار بگیرد و به نسبت فضای مناسبی در کابین و صندوق عقب آن وجود دارد. از سویی پلتفرم این خودرو با محصولاتی چون داستر، کپچر، قشقایی، جوک و… در رنو و نیسان مشترک است. در خصوص امکانات رفاهی و ایمنی، نمونه فول آپشن رنو آرکانا به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، رادار نقطه کور، تریم چرم، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های LED، سنسور نور و باران، نمایشگر لمسی، سامانه مولتی سنس رنو، آینه تاشو برقی، آینه حساس به نور، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم الکتریکی وضعیت دیفرانسیل، فرمان کمکی برقی، نور پردازی داخلی و… مجهز است.
بر اساس صحبت های مدیران رنو، آرکانا در آینده نزدیک با تیپ های متفاوت تری به بازارهای هدف معرفی می شود و در حال حاضر، نمونه معرفی شده به صورت اختصاصی برای بازار روسیه سفارشی سازی شده است.
رنو آرکانا به صورت رسمی رونمایی شد


پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.